wizkid Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Etter et misslykket forsøk på å installere uoffisielle audigy drivere nekter xp meg å installere creative's drivere. Har fjerna de ødelagte uoffisielle driverne, så nå jeg har bare 'PCI Audio Device' og 'PCI Input Device' i Device-manager i xp. Prøver jeg å installere creative drivere så får jeg beskjeden 'Driver installation failed. Access is denied.' Ja, jeg har administrator rettigheter. Noen som har opplevd dette før? Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 Ingen som vet? Ender vel med reinstall av windows da... : Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Hvis det er Compaq driverene du tenker på så må du slette en fil først. C:Hvor du har valgtAudioSetupCToem.cfg Hvis ikke, så kjør orginale drivere Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 Det er ikke compaq driverene det er snakk om. Jeg har sletta alt av c:program filescreative*.* Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Hvis du går til mappen hvor INSTALLASJONEN til driverene ligger, så leter du i mappen audiosetup som jeg skrev, så ser du om du finner den fila, finner du den så sletter du den og prøver på nytt. Hvorfor har du sletta alt som ligger der da?` Jaja, har du sjekket i ; andre museknapp på Min datamaskin - egenskaper - (maskinvare) enhetsbehandling - og sett her at allt er korrekt? At det ikke er noe galt lyd enheten. Du kan installere driverene her fra hvis du vil. Men hvorfor ikke starte AudioDriversCTZAPXX.exe fila, så legger den kun til driverene til lydkortet. Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 Men uansett hva jeg gjør og hva jeg sletter så får jeg "Access is denied." i driverinstalleringa. Det er problemet. Tviler på at selve kortet er ødelagt da windows finner det og tilordner det adresse og irq. Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Hvis det er Windows XP du bruker, så kan du jo prøve følgende: Start maskinen på nytt, trykk på F8 mange ganger helt til du får opp opstarts menyen. (Dette må gjøres rett etter biosen, og før windows loader. Så tiden er knapp. Jeg trykker bare masse rett før biosen er ferdig, til menyen kommer opp. Her starter du Windows i sikkermodus. Når du er i sikkermodus, så logger du deg på som administrator, og prøver igjen. Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 Har testa det og. Samme beskjeden. Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 hvis det ikke er snakk om compaq sine drivere så kan du vel prøve de. Sjekk på den lyd delen av forumet og se etter Ronnie, og noe med audigy drivere, så finner du de. Det er en nedlasting som kun er driverene der, lenger nede på siden Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 Tar kortere tid å reinstallere windows enn å laste 300mb med drivere da. Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Som sagt, lengre ned på den ene siden der er det en link til kun driveren, ca 13MB. Du må kanskje leite litt først, tror han har skreve noe om denne driveren på på både Alt om data, og lyd---+++. Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 22. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2002 Jøss. Funka jo. Takk for tipset. Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Heisann! Jeg har akkurat samme problem som WizKid hadde... Men det er bare det at jeg ikke skjønte hva jeg skulle gjøre ut ifra alt som har blitt skrever her på denne siden! :razz: Jeg har orginal cd, men får bare "access is denied" - løsning på dette??? På forhånd TUSEN takk! - er lei av å se divx filmer uten lyd! hehehe... Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 [ Denne Melding var redigert av: ThomasWH på 2002-08-21 18:27 ] Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 [ Denne Melding var redigert av: ThomasWH på 2002-08-21 18:27 ] Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Hvilket forum snakket han om, og hva må jeg gjøre for å fixe mitt problem, som er AKKURAT det samme problemet WizKid hadde? Linker til siden med drivere? Jeg har jo orginal audigy cd'en da.. kan den brukes til NOE??? Setter stooor pris på hjelp! Thomas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå