Swoofah Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Til min store ergelse ser jeg nå at min pc begynner å konke del for del, og at jeg må bite i det sure eple for å oppgradere den... Full pakke.. POenget er at jeg nu er i militæret, og at jeg ikke har noe behov for å kjøpe noe før jul/litt etter. Jeg har helt falt av hva som er nytt og hva som er bra innenfor hovedkort/RAM/CPU og skjermkort.. Hva bringer egentlig fremtiden om 3-4 månender? Hva skal en satse på? AMD64?nForce4?Holde seg til VIA? Hva med Geforce eller Readon? Help! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 vent 3-4 måneder å se hva som har skjedd da, det er jo ingen vits i å planlegge ett pc-kjøp 4 mnd før man skal kjøpe det... Lenke til kommentar
Dirty2 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 enig med aklla,, vent,, d kommer stuff... juletilbud osv... nyttårstilbud,,, Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 vent 3-4 måneder å se hva som har skjedd da, det er jo ingen vits i å planlegge ett pc-kjøp 4 mnd før man skal kjøpe det... Hvorfor er det ikke noe vits å planlegge et pckjøp et par måneder i forveien? Poenget med tråden var for meg å finne ut hva som kom til å være ute, og hva som ville være lurt å satse på om 2-3 måneder..Hva kommer til å seile opp, og hva er bare bull.. "vent 3-4mnd å se hva som har skjedd da", jeg vet jo ikke en gang hva som skjer nå! Noen andre med litt mer hjelpende svar? *Riste på hodet* Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 noe jeg nok kommer til å satse på er amd prosessor med pci-ekspress skjermkort. Eneste som er planalgt så langt. ellers. LCD fremfor CRT DVD brenner fremfor CD-brenner firewire kan være morro å ha fornuftig prosessor er som oftest i 2 000 klassen. ( pluss minus litt) en raptor til os og programmer en stille serial ata for lagring og stuff å ta feks å anbefale en prosessor, et bestemt skjermkort osv er ingen vits i. Du kan jo tenke på om du vil ha vanlig midi, barebone som Shuttle eller mye plass til hardware. Evt. om du vil ha vannkjøling på komponentene dine. Vannkjøling og kabinett kan du egentlig kjøpe nå og lage klart. Dersom du kommer til å kjøpe atx hovedkort da... Alternativt kjøpe kabinett som takler BTX som kommer ruslende. Enkelt: spar penger og kjøp lappis. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Er ikke lett å si hva du bør kjøpe om 4 måneder. Du bør si noe om du ønsker best mulig ytelse pr. krone, eller om du ønsker det absolutt siste og beste. Og ikke minst hva du skal bruke pc´n til. Ingen vits å bruke 20k på en pc om du kun skal surfe, sjekke e-post og skrive noen dokumenter. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 noe jeg nok kommer til å satse på er amd prosessor med pci-ekspress skjermkort. ellers. LCD fremfor CRT DVD brenner fremfor CD-brenner firewire kan være morro å ha fornuftig prosessor er som oftest i 2 000 klassen. en raptor til os og programmer en stille serial ata for lagring og stuff å ta feks å anbefale en prosessor, et bestemt skjermkort osv er ingen vits i. Etter mye undersøkelser så ser jeg ut til å helle litt mot AMD og et nforce3 250 brikkesett. - Det hadde vært rått å investert i en 19" LCD, men vet rett og slett ikke om jeg har råd.. En 19"CRT type LG til 2200kr frister - DVD brenner er et must - Firewire er et must - 2000 svir på pungen, men må vel nesten ut med så mye - Hva er en raptor? - Blir nok også en Serial ATA disk ja Poenget med denne posten var ikke å få merkeanbefalinger, men heller et innblikk i fremtiden over hvilke brikkesett,grafikkbrikker og CPU systemer som er på vei osv. Ikke værre! Takk for et seriøst innlegg =) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Siden du nevner det med CRT kjøp.... husk at en 19" CRT er mindre enn en 19" LCD Men om du er gamer, og går lite eller ingenting på lan, så er jo CRT det beste valget..synes nå jeg. En annen ting, A64 mobile ? Endret 27. oktober 2004 av Ozelot Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) hmm..dobbelpost ? Endret 27. oktober 2004 av Ozelot Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Vær glad folk kommer med innspill og ikke rak ned på andres komentarer! Som ellers i verden så kommer man litt lenger med litt ydmyk holdning! Så er det mange seksjoner både på denne siden og andre sider som forteller med flott artikler hva som kommer/nytt etc. tester osv, osv.... Søk/let litt rundt da man! Lykke til med oppgraderingene! Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Vær glad folk kommer med innspill og ikke rak ned på andres komentarer! Som ellers i verden så kommer man litt lenger med litt ydmyk holdning! Så er det mange seksjoner både på denne siden og andre sider som forteller med flott artikler hva som kommer/nytt etc. tester osv, osv.... Søk/let litt rundt da man! Lykke til med oppgraderingene! Det var så apsolutt ikke meningen å rakke ned på noens poster, men når hjelpen jeg fikk skulle være "vent å se om 4 måneder", så måtte jeg være litt spydig.. Videre så mener jeg at hele vitsen med et forum er å spørre hva andre mener, og derfor SLIPPE å måtte lete rundt.. Men jeg vet hvordan det fungerer, og gjør derfor det også.. Ellers; Takk for lykke ønskningene;) Håper det vil gå iorden etterhvert - Jeg gjentar hensikten med posten for 3gang: Jeg vil gjerne vite hva som kommer til å dominere/være nytt om 2-3månders tid,hva andre ville ventet med å kjøpe, og hva folk like gjerne ville kjøpt nå.. ERKJENN! - Over til Ozelot: Det har slått meg at en 19" CRT er mindre enn en 19"LCD, men tror du det ville vært gunstig da å gå for en 17"LCD? Den vil jo være større enn en 17"CRT Og hva er A64 Mobile? Utdyp please Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 En Raptor er en hardisk med 10000rpm! De har lite plass og er bra dyre, men anbefales til OS og programmer/spill du bruker mye f.eks Photoshop og Counterstrike Source. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Ahh! Da er jeg med i svingene Tviler på at det blir aktuelt for min del "Bra dyre" havner nok ikke under mitt budsjett. Endret 28. oktober 2004 av Swoofah Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 A64 Mobile er CPU'en Athlon64 som er ment for bærbare PC'er og dermed har veldig lavt strømforbruk. Selv ville jeg ikke satset på den fordi den "bare" går på Socket 754, er dyr, og har dårlig med oppgraderingsmuligheter (grunnet sokkelen) Til spilling ville jeg nok satset på Athlon64, men da en med Socket 939. Denne vil kunne byttes ut med en dual-CPU Athlon64 om ca et års tid. (Socket 939 Hovedkortene og sokkelen skal vistnok bli kompatibel med den nye doble CPU'en) Jeg ville nok lagt meg i prisklassen rundt 1500-2500kr. Angående chipsett så ville jeg nok styrt unna Nforce4 250 fordi den ikke har PCI-express. (Det nye grensesnittet for skjermkort). Nforce4 er en mulighet, men det dukker nok opp konkurrerende PCI-e chipsett innen jul som er verd å ta nærmere i øyesyn. Ang. Nvidia-ATI så har situasjonen snudd seg litt det siste halvåret. I fjor var det veldig mange som sverget til ATI, men nå er det mange som sverger til Nvidia. Det er uansett sterk kniving om hvem som gir mest for mengene så det er umulig å gi noe råd nå. Ja, rent bortsett fra at du bør velge et kort med PCI-express og ikke AGP. Ellers så kommer jeg ikke på noe "must" som du må ha med og som ikke er nevnt allerede. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Hva er egentlig så flott med PCI express? Hva er hovedforskjellene mellom dette og AGP, og hvordan ligger det ann prismessig? Er det da verdt det? Pris her er VELDIG viktig Lenke til kommentar
apwr Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Hva er egentlig så flott med PCI express? Hva er hovedforskjellene mellom dette og AGP, og hvordan ligger det ann prismessig? Er det da verdt det? Pris her er VELDIG viktig PCIe har dobbelt så stor teoretisk minnebåndbredde som AGP 8X. PCIe-kortene er heller ikke dyrere enn AGP-kort, men en tanke billigere. PCIe er absolutt verdt pengene, da det ikke koster mer enn AGP, og i tillegg er mer oppgraderingsvennlig! Endret 28. oktober 2004 av apwr Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Minnebåndbredde er vel litt feil, heller båndbredde mot chipset. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) rundt 900 lappen for en 40gb Raptor disk (eller ca 1500 for 80GB) synes ikke jeg er så avskrekkende...iallefall ikke for den ytelsen du får så kan du kjøpe en litt billigere lagringsdisk Endret 28. oktober 2004 av MrLee Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Noen som har noen hovedkort der ute med nforce3 chipsett, 939/754 socket og støtte for PCIe da? Lenke til kommentar
apwr Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Noen som har noen hovedkort der ute med nforce3 chipsett, 939/754 socket og støtte for PCIe da? Nei, men nforce4, socket939 og PCIe er som sagt like rundt hjørnet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå