Ni kon Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Fikk to mail i dag fra www.freewave.no. Jeg aner ikke hva det gjelder, da jeg ALDRI har hatt noen kontakt med disse. Har noen fått lignende mail av disse? Gjengir de to her: Emne: Ditt brukernavn og passord To: xxxxx min epost adresse From: [email protected] Subject: Ditt brukernavn og passord Vi har registrert din henvendelse på vårt Internett kundesenter. For å kunne logge deg inn og sjekke status på dine henvendelser,har vi opprettet følgende brukernavn og passord for deg: Brukernavn: xxxxx Passord: xxxxx OBS! Vær oppmerksom på at brukernavne/passord er kun for å sjekke status på din sak/saker du sendte til kundesenteret. Kundesenteret ligger på: http://ejournal.freewave.no/bin/customer For å logge deg inn direkte kan du bruke følgende URL: http://ejournal.freewave.no/bin/customer?u...&password=xxxxx Med vennlig hilsen Freewave as Så kom en til: Emne: Sv:(Supportkode: 225137) Re: Your music Vi takker for din henvendelse "Re: Your music". Vi har registrert denne med følgende saksnummer: Saksnummer: xxxxx Henvendelsen din vil bli behandlet fortløpende av en saksbehandler hos oss, og du vil få svar så snart som mulig. Dersom du ønsker å legge til ytterligere kommentarer til henvendelsen din, så kan du svare på denne e-post meldingen ved å trykke Svar-knappen (Reply) i mail-leseren din. Du må da beholde subjekt-linjen slik at vi kan knytte kommentaren til den opprinnelige henvendelsen din. Du kan følge med på status på henvendelsen din via denne webadressen som vi har opprettet for din henvendelse: http://ejournal.freewave.no/bin/customer?xxxxxx Vennligst ta vare på saksnummeret dersom du henvender deg til oss, slik at vi kan hjelpe deg så snart som mulig. Du kan ellers ta kontakt vår kundeservice på 820 820 70 med åpningstider 08-22 på hverdager og 12-18 i helgene. Du kan også sende fax til 815 22 170. Brev sendes Freewave as, Pb 461, 1327 Lysaker Du kan også benytte vår automatiske driftstelefon på 815 44 034. Her får du avspilt eventuelle driftsproblemer, eller du kan legge igjen en beskjed til oss om du opplever driftsfeil med tjenesten. Har du problemer med Internett som vanskelig lar seg løse på andre måter, vil vi anbefale deg å bestille hjemmebesøk av en kompetent IT-person fra IT Synergi. Ta eventuelt kontakt med dem på e-post [email protected] eller fax 32 85 24 27. Med vennlig hilsen Freewave as ------------------------------------- English summary: We thank you for your request "Re: Your music". We have assigned it the following request number: Request number: xxxxxx Please include the request number in the subject line if you want to reply to this mail. You can check the status on your request on the following Internet adress: http://ejournal.freewave.no/bin/customerxxxx Best regards Freewave as Jeg har til dags dato aldri vært i kontakt med selskapet og akter det heller ikke. Andre som har samme opplevelse fra disse i dag? Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det hender at e-poster havner hos feil mottaker, og at dette kan være en legitim virksomhet. De oppgir tross alt telefonnummer og faksnummer. Selv har jeg en veldig enkel e-postadresse, og får stadig e-post som skulle vært til noen andre. Det hender også at jeg ikke får registrert meg enkelte steder, med den vanlige e-postadressen, fordi det står at den allerede er i bruk. Det kan være noe sånt som har skjedd her. Men jeg kjenner ikke til firmaet eller hva de driver med. Erik Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Din lille virus spreder der du er... Du har Netsky på pc`en. Få deg ett skikkelig antivirus program. Du har ikke sendt mail til dem men det har nok pc`en din. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Min jobb mail er ikke så enkel at den bare er feilsendt Firma som spiller på at jeg har gjort en henvendelse til dem driver med svindel. Blir rett og slett forbanna når jeg mottar en mail som svar på at jeg liksom har gjort en handling eller bestilt noe hos disse. Heldigvis er jeg ikke så dum at jeg går på den der. Dette her sammenligner jeg med den nigerianske mafias virksomhet på mail/faks. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Din lille virus spreder der du er... Du har Netsky på pc`en. Få deg ett skikkelig antivirus program. Du har ikke sendt mail til dem men det har nok pc`en din. Kjører maksimal sikkerhet på min pc her Jobber i et firma med eb-trust sertifisering, så sikkerheten er i høysetet. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 English summary:We thank you for your request "Re: Your music". We have assigned it the following request number Bare reagerte på titelen i mailen du har "sendt". Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Øivind, Problemet ditt er ett av to: 1. Noen kødder med deg og har registrert deg som kunde på webshoppen. Ring derfor og forklar hva som har skjedd. 2. Re: Your Music. Dette er virusmail fra en infisert maskin med sin egen sendmail server. Noen som har deg i kontaktlista si har blitt infisert og viruset vil derfor plukke adresser fra lista og bruke disse som avsender. Dette skaper ofte mye støy, men er ingenting å bry seg om. Vi har MANGE henvendelser om dette på jobb Du kan forsåvidt ringe shoppen og klargjøre at du ikke har registrert deg som kunde/ikke har henvendt deg til dem, men jeg tror ikke dette er nødvendig... *Tronaldo* Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Freewave.no var tidligere Sensewave, Norges første gratis internettleverandør. De er seriøse og driver ikke med tull. Noe du kunne fått en forklaring på dersom du hadde gått inn å sett hva slags henvedelse de faktisk hade mottat fra "din" adresse. Dette står midt på første mailen fra dem til deg, en mail som er autogenerert. For å kunne logge deg inn og sjekke status på dine henvendelser,har viopprettet følgende brukernavn og passord for deg: Dersom du hadde gjort dette istedenfor å rope ulv ulv så hadde du sett hva saken dreide seg om. Dette blir for dumt Dahle! Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 English summary:We thank you for your request "Re: Your music". We have assigned it the following request number Bare reagerte på titelen i mailen du har "sendt". det er vel mulig noen med hans epost adresse i adresseboka har virus da. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er jo ikke itvil om at den siste mailen er et virus de har mottatt fra "deg". Husk at noen viruser sender seg automatisk til alle i kontaktlisten og later som den er fra en annen. Dvs at en kamerat av deg eller jobbkollega har viruset og viruset sender seg rundt med den adresse som avsender.... Jeg skjønner uansett at du reagerer, men tror du ikke trengre å tenke over det. (kan si ifra til freewave så de fjerner deg igjen) de har nok ikke prøvd på noe svindelforsøk.. har også kjennskap til nok av folk som har meldt på kompisene sine på masse forskjellige ting bare for morroskyld... jaja... tror iallefall ikke de driver med svindel av noe slag. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Dette blir for dumt Dahle! Hihihihi... *Des smacks Dahle around with a wet trout* Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Når et firma starter sin kontakt med meg med å spille på at vi har et kundeforhold har jeg ingen problemer med å rope ulv. De bør gjennom sine interne rutiner før de spammer meg på jobb. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Når et firma starter sin kontakt med meg med å spille på at vi har et kundeforhold har jeg ingen problemer med å rope ulv. De bør gjennom sine interne rutiner før de spammer meg på jobb. Det er autogenererte svar som betyr at din e-postadresse har kommet inn til f.eks. [email protected] eller noe sånt. Det blir automatisk opprettet et saksnummer på alt som kommer inn til slike adresser, sånn at kundene har noe å vise til dersom de har mere å komme med. Det blir bare for dumt å forlange at alle skal være helt perfekte og aldri sende ut noe feil. Eller gjør du kanskje aldri noen feil selv, og forlanger det samme fra resten av samfunnet? En kjapp kontakt med Freewave ville sannsynligvis løst hele greia, istedet for å klage på et forum. Det kan heller ikke være tiden som brukes på å slette mailen som er problemet, siden du i tillegg har tid til å starte en tråd om det her. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) De burde nok virussjekke litt før de sender autorespons: http://securityresponse.symantec.com/[email protected] Er nok NetSky. Men når det er sagt så har NetSky en bug som gjør at den av og til sender tomme eposter. Nytter lite å virus-/spamsjekke da Kanskje du kunne ha gjort litt mer research før du ropte ulv? Endret 26. oktober 2004 av tyldum Lenke til kommentar
jornt Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Dette blir for dumt Dette er så enkelt som at en person med både DIN mailadresse og Freewave AS sin mailadresse i adresseboka har blitt infisert med Netsky-virus. Viruset genererer så virusmailer til samtlige adresser, med random topic (F.eks RE: Your Music), og med random avsender (f.eks Øyvind Dahle) Freewave genererer automatisk svar til alle som sender inn mail. Det samme hadde skjedd om du hadde sendt mail til f.eks [email protected] eller andre. "Re: Your Music" er bare én av en samling topic'er som er vanlige for Netsky viruset. F.eks "Re: Your File", "Re: Your Document", osv osv. Freewave AS kan ikke lastes for at en person du (kanskje) kjenner har blitt infisert av virus. - Jørn Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Her er ugler i mosen. Legger til at nettsiden deres heller ikke virker..... Jeg mener at det ikke er min plikt som mottaker av mailen å sjekke validiteten i denne saken. Freewave bør sterkt gå gjennom sine interne rutiner før de genererer automail i øst og vest. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Her er ugler i mosen. Legger til at nettsiden deres heller ikke virker..... Den funker hos meg. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Herregud da Øivind Dahle, kan du ikke bare innrømme at du handlet overilt å så legge denne saken død? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Her er ugler i mosen. Legger til at nettsiden deres heller ikke virker..... Jeg mener at det ikke er min plikt som mottaker av mailen å sjekke validiteten i denne saken. Freewave bør sterkt gå gjennom sine interne rutiner før de genererer automail i øst og vest. Ingen problemer med å nå freewave.no herfra. Virus hender, og når man har autogenerering av svar fører de også til feilsendinger. Ingen ugler i mosen her, og fortsatt noe som enklest hadde blitt løst av å sjekke hos Freewave. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 skal ringe de jeg. Erfaring kommer snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg