Skofus Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg har ett skole prosjekt om windows server 2003 standard edition, men har ett lite problem. Får ikke valgt fritt passord på brukere. Jeg har prøvd å endre instillingan i "password policy" og så kjørt "gpupdate" men kan fortsatt ikke velge åssen passord jeg vil ha selv. Hadde vært fint om noen hadde hatt noen tips eller noe sånnt om dette. mvh Magnus Lenke til kommentar
nibly Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Du forteller ikke hvilke instillinger du har endre på eller hvor dette ble gjort. Men skal prøve å gi deg noen tips alikevel. Det finnes to policy settinger som du bør se på først: "Password must meet complexity requirements" / "Minimum password length" Hvis du slår av de to policy-settingene så vil sikkerheten din bli redusert. Men du oppnår det du er ute etter. Noe av grunnen til at det ikke har skjedd noe før, kan være pga. at du har redigert feil GPO. Som regel er disse policyne definert i gpo'n som er definert for hele domenet. Men det kan variere ut ifra oppsett. Så se deg omkring i GPO'ne hvor de kan være definert. Endret 26. oktober 2004 av nibly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå