frodekarlsen Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hei, jeg har en nokia 6230, er det noen som vet om det går an å få tak i en slags "kobling" som gjør det mulig å bruke vanlige øretelefoner (f.eks koss) istedenfor de originale headsetèt som følger med telefonen? Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Beklager, men pr. i dag finnes ikke dettepå markedet ! Det er et godt alternativ å lage den selv, og jeg fant en oppskrift på dette : http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=238436 Dersom har fingrene med deg, ser det ikke ut som det er så vanskelig å få det til. Har ikke prøvd enda, men jeg skal gjøre det, dersom ikke noen selger meg en da ?! Lykke til ! Lenke til kommentar
genser Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Beklager, men pr. i dag finnes ikke dettepå markedet ! Ikke helt riktig.. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...ssPageName=WDVW Den i linken gjør det om til 2,5 mm, men på clas-ohlson finner du 2,5 mm til 3,5 mm adapter. http://www.mobilefun.co.uk/product/2208.htm Enda en som gjør om til 2,5.. søk litt på google så finner du nok noe.. Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Disse er standard pop adaptere, som gjør at en kan bruke minijack fra andre HF sett, og er for liten til å passe standard minijack (stereo plug). Denne (ble jeg fortalt) leverer bare i MONO. Lenke til kommentar
genser Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Disse er standard pop adaptere, som gjør at en kan bruke minijack fra andre HF sett, og er for liten til å passe standard minijack (stereo plug). Denne (ble jeg fortalt) leverer bare i MONO. Du har rett i det at de fleste HF-sett (ihvertfall gamle) bruker 2.5 mm. Det finnes dog vanlige headset som også gjør det, men ikke like utbredt. Prøvde å google litt, og søke på forumet, fordi jeg VET det finnes pop-port til 3.5 mm adaptere også. Det var en på bruktmarkedet som hadde kjøpt 50 fra internett et sted. Fant desverre ingenting. Så å mekke selv som FallenA sier i sin første post i tråden her er nok klokt råd. Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Fant en på e-bay i går, og vant budet på 20,50 GBP, ser ut som det er enkelte slengere av disse hjemmelagde rundt om. Jeg har også sett det innimellom på QXL, og på bruktforum. LYKKE TIL ! EDIT ! Det ser ut som om DENNEselgeren lager dem hele tiden, og har solgt hauger og lass på e-bay ! For de som er interessert så er det bare å følge med ! Dersom dette regnes som reklame, vær så snill å pm meg så skal jeg fjerne linken igjen ! Tenkte bare at siden det er så mange som leter etter dette, kan det være greit å vite hvor man kan finne dette produktet. Endret 27. oktober 2004 av FallenA Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Originale Nokia Stereo Headset blir solgt i "BULK" på e-bay (50 stk for 50GBP). Kanskje det hadde vært en idè å lage noen av disse ?! Off topic : Noen som kjenner til toll-regler for slikt ? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Tollreglene generelt for elektronikk og data er 0 toll, 24% moms og fortollingsgebyr. (70,- til 150,- avhengig av hva og hvor.) -KJ Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Kanskje noe å tenke på da ! (bare det ikke blir for mye papirarbeid). Ellers så ser det utspm om e-bay er tingen for de som er ute etter å bruke sine egne Stereo headset, til Nokia telefonene. Jeg gleder meg ihvertfall til å bruke min 6230 som Mp3 spiller med ordentlig lyd. Det går jo også an å bruke FM sender (samme som på IPOD) også da. Mange nye muligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå