zyrex Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Etter at jeg bytta kabinett, har pcen min fått seg en lei tendens til å skru seg av når den er varm (ihvertfall det jeg tror). Jeg kan gjerne bare starte WC3, så bang - skrur den seg av. Samme kan også skje når jeg booter windows. Når jeg bytta tower, tok jeg ikke på noe ny kjølepasta på CPU - fordi jeg ikke hadde - så jeg tenkte at det kanskje var derfor. Kjøpte ny, smørte på, men igår skjedde det igjen, spilte Sim City 4 (w00t, var moro jo ) Uansett, jeg synes ikke pcen er så varm, CPU-temp på 40-42 grader (39 idle, 40-42 load) og Case temp på 22-25 grader. Nå har jeg klokka den ned til ca. 1600 MHz, og ting ser ut til å fungere nå. Synes dette er rart, siden før jeg bytta tower, husker jeg fra TG04, var tempen på 49 grader, og det gikk helt fint. Specs: AMD XP2600+ (Barton, 1917 MHz) 512 MB Corsair Abit NF7-M ATi Radeon 9200 SE SB Audigy LS Terratec Cinergy 600 TV-kort ThermalTake Volcano 9 kjøler 5xWD disker Endret 26. oktober 2004 av ZyreX Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Fremdeles ingen med noen innspill? Lenke til kommentar
yamano Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Brukte du no hansker av no slag når du, flytta "delene" fra det gamle kabinett, til det nye ? Vell bare sier det asså StatiskEletrisiktet (eller.no i den duen) Vell den cpu temepen er da faen mindre en min... så jeg tviler at det er det som er problemet Tror det heller er sansynlig at du "ødela" en del når du flytta på "delene" Som jeg sier, bruk hansker elller sitt naken når maskin deller fylttes. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Joda.. Nei, brukte ingen slike ting, har aldri brukt det heller og klart meg fint.. Men, jau, kan godt hende noe gikk til helvete.. :/ Men, hva kan det være? CPUer er billige, så det kjøpes jo lett nytt.. (Ihvertfall Barton 2600+ og de CPUene) Håper bare det ikke er HKet.. "dyrt" og slitsomt å bytte.. Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Bytta du strømforsyning da? Til noe som var dårligere enn det du hadde? Noen andre settings du har forandret på? Har du skrudd av "automatically reboot on error" så du ser hva feilmeldingen eventuellt er? Du har ikke fått fikla noe med shutdown temperatur i bios? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 1. Har du sjekket i BIOS hva som er satt til "shutdown temperature" ? 2. Slår den seg av, eller starter den på nytt ? Hvilken kjøler har du ? Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) se på overflaten av kjernen til cpu din, om du har skadet den på noen måte, er den ikke helt plan vil den skru seg av på større varmeutvikling. er det snakk om mindre riper/hakk kan du sikkert planslipe den. sjekk også at de 4 putenene som sitter i hjørnene på cpu er der, disse er for at kjøleblokka skal ligge plant på. de har en tendens til å "dette" av etter noen av/på monteringer. Sitter med noenlunde samma problemet bare jeg har litt større hakk så maskinen skrur seg av etter 5sek. Ny cpu er på vei hvis du ikke har råd, ellermuliget til å fikse, kan du jo alltids underklokke den litt så den er brukbar. Sjekk også at du ikke har på for mye/lite goop og at kjølern sitter ordentlig. med den cpu og den vifta skal du ikke ha varmeproblemer uansett kabinett. Endret 4. november 2004 av crownjewel Lenke til kommentar
inSain Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Vist det er mulig, prøv andre/1og1 rambrikke Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Kan sjekke om det er noen riper i kjernen, men tviler meget sterkt. ang. for mye/lite goop, så er det i en akkurat passe mengde.. noen shutdown-temper har jeg ikke rota med i bios, jeg har også prøvd å sette de opp, men uten resultat. Blåskjermer kommer ikke, så der er det ikke noe hjelp :/ Akkurat nå kjører jeg den på 1660 MHz, og da klarern seg stabilt. Men tempen er høyere, ca. 42 grader og vifte-rpm på 4500rpm - noe den ikke var på før med orignal-hastigeten.. Ang. ram så har jeg bare 1 brikke.. og det ser ikke ut som om det er rammen som er gåen.. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Ang. ram så har jeg bare 1 brikke.. og det ser ikke ut som om det er rammen som er gåen.. Ta en test med memtest kun for å være sikker Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Skjermkortdriver, oppdatert den i det siste? Om du har gjort det, gå tilbake til den du hadde før. Driveren som ligger på cden som følger med kort er ofte utdatert og dårlig. Chipsetdriver, oppdater den. Evt. bytt om du akuratt har oppdatert. Endret 4. november 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 gjør som ronnyaa sier og ta en memtest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå