Gå til innhold

Test --> SUSE vs Windows 2003


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommentar om SuSE:

And also you can't do a dir, it doesnt work!

 

Hehe. Dette er jo en glimrende kommentar. Jeg antar at denne personen mener det at man ikke kan skrive 'dir' i consoll er en stor feil med SuSE Linux som gjør at den ikke er bra nok som server. Videre klager han over at man ikke kan ha fast user-switching på en server. (Mener SuSE støtter dette, noe som vet noe om det?)

Lenke til kommentar
Linux distroer trenger ikke fast user switching, fordi det er designa som er multiuser OS fra bunnen av. Man kan logge inn så mange ganger man vil. Enten ved å ha flere X servere kjørende, eller logge inn via terminal, eller hva man føler for selv.

Jupp, i KDE er det ganske enkelt et meny valg hvor man kan velge "New Login" (starter ny X-server på F8, F9 osv) eller til og med "New Login in a Nested Window" (som illustrert her, archlinux):

post-27-1098795868_thumb.jpg

Endret av Cronius
Lenke til kommentar
Jupp, i KDE er det ganske enkelt et meny valg hvor man kan velge "New Login" (starter ny X-server på F8, F9 osv) eller til og med "New Login in a Nested Window" (som illustrert her, archlinux):

Stilig KDE Theme du hadde. Hva heter det? Jeg likte personlig den Knappelinjen på venstre side

Kommer den med archlinux eller.no ?

Lenke til kommentar
Uansett, hvilken mongo er det som egentlig trenger fast user switching på en SERVER?!

 

Vanligste situasjon hvor det kan være praktisk er på en delt familie-pc hvor flere brukere hopper litt fram og tilbake.

Skifte runlevel kanskje :ermm:

 

Familien min bruker Linux helt fint :!:

Endret av kr1570ffz0r
Lenke til kommentar

Stilig KDE Theme du hadde. Hva heter det? Jeg likte personlig den Knappelinjen på venstre side

Kommer den med archlinux eller.no ?

Ser ut som plastik, og 'knappelinjen' på venstre side er den vanlige kicker som i standard kde, bare med instillinger satt til store ikon, mindre i bredden og lagt på venstre side

Lenke til kommentar

Stilig KDE Theme du hadde. Hva heter det? Jeg likte personlig den Knappelinjen på venstre side

Kommer den med archlinux eller.no ?

Ser ut som plastik, og 'knappelinjen' på venstre side er den vanlige kicker som i standard kde, bare med instillinger satt til store ikon, mindre i bredden og lagt på venstre side

Helt riktig, bare litt forandret standard plastik-theme. La også til ekstra taskbar (oppgavelinje :p) øverst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...