rasputin_g Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 sto på Digital Impuls i Oslo i går, og hørte en diskusjon mellom betjeningen og en kunde.. kunden hadde kjøpt en LCD-skjerm fredag, med èn død pixel. i følge betjeningen var ikke dette en garantisak før det var tre døde pixler på skjermen. må si jeg er sjokkert.. hvis jeg kjøper en flunkende ny skjerm til 10.000 kr, så gjelder ikke garantien hvis skjermen blir levert med to døde pixler? i så fall kommer jeg aldri til å kjøpe meg en LCD. er forresten også sjokkert over kundebehandlingen på Digital Impuls.. i stedet for å forklare kunden saken på en pen måte, fikk han nær sagt et "ikke vårt problem, ha det bra!". jeg har handlet masse der og alltid blitt behandlet realt, men det virker som om gutta der nede ikke helt egner seg til å stå bak en kasse. Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Dette kommer vel litt an på hvilken ISO skjermen er underlagt, men ja =) Vanligste er vel returrett over 5 døde pixler? Det er faktisk fakta. Det er visst bare noe man må "regne med", men, det er jo klart at jo dyrere skjermen er, jo mindre forekomster av døde pixler er det. Man betaler faktisk for kvaliteten (for det meste) når det gjelder LCD. Vedrørende service på Digital Impuls har jeg ingen kommentar. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Kjøp over internet og bruk angrefristen... Standarden går ikke bare på antall pixler, men også om det er døde eller inverterte pixler, om de er clustrede pixler, og hvor på skjermen de befinner seg. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Liten rettelse og oppklaring Det stengaste LCD-skjermer er klassifisert etter er ISO 13406-2 Class 2 spesifikasjon Dette er ein industristandard som gjelder "worldwide" Nec har lagt ut ein grafisk presentasjon av denne standarden http://www.nec-monitors.de/specials/online_englisch/iso/ Men plassering av dei døde pixlene har ingenting å sei for iso 13406-2. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Bobby_Digital Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Kjøpte lcd-monitor av netshop for ikke så lenge siden. Den hadde dessverre en død piksel og jeg sendte en mail til netshop for å forhøre meg om dette. De sa de faktisk hade vurdert å ta tilbake alt av pikselfeil, men at det ville blitt alt for dyrt. Kan jo godt skjønne det, men ble å bruke angrefristen for meg... Kjøper jeg et produkt til flere tusen kroner så forlanger jeg at det er feilfritt ut av boksen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå