ElTecNikA Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg kjøpte meg en laptop ( Fujitsu Siemens A1630 ) fra Articom til ca 13.500,- og valgte å forskuddsbetale... Det gikk 4 dager før jeg hadde pakken i posten. (noe treg??? levering)... Da jeg kom hjem åpnet jeg pakken, men hadde "feil" maskin. Maskinen jeg hadde mottatt var en Fujitsu Siemens D1840 til nesten 17.000,- vel... tenkte jeg, alle kan gjøre feil. Og ærlig som jeg er gjorde jeg Articom oppmerksom på dette. Til svar fikk jeg følgende: Sitat: Våre kunder skal ikke lide for at vi gjør feil, derfor kan du beholde maskinen du har mottatt uten mellomlegg. Hvis du derimot ønsker å bytte maskin til den opprinnelige du har bestillt, kan du sende tilbake den du har og vi sender deg bestillingen kostnadfritt. Returfrakt vil selvfølgelig bli refundert. Håper dette løser seg på best mulig måte. Sitat slutt. Jeg valgte selvfølgelig å beholde den jeg hadde fått. STOR stjerne i boka til Articom absolutt god kundeservice NB! hadde faktisk aldri hørt om dem før jeg så dem her inne i webshopguiden så jeg var litt "redd" jeg aldri skulle få se pengene igjen når jeg forskuddterte, men tok sjansen... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 hmmm.... dette lukter av reklame? Er bare skeptiske til folk som netopp har registrert seg som brukere og skryter av en ukjent butikk i første posten sin. Har vært mange her som har prøvd seg for å si det sånn. Lenke til kommentar
ElTecNikA Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 nope ingen reklame vel... noe reklame er det jo siden jeg er fornøyd. Grunnen til jeg la inn dette er at jeg aldri har opplevd noe lignende. kun motsatt vei har jo heller ikke lagt inn noen link eller lignende... men det får moderator avgjøre Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Du sier at du aldri hadde hørt om de før du så i webshopguiden her. Hvorfor valgte du da å handle derfra når både komplett og pcutstyr selger samme maskinen billigere? Der slipper du jo å forskuddsbetale også. edit: D1840 selges fakisk som en demo for 11500,- på komplett. Ikke at det har så mye å si men det var et godt kjøp syntes jeg Man får jo garanti alikevel. hmm... 17000,- på articom eller 11500,- på komplett. Jada. Jeg vet man ikke skal sammenligne demovarer mot splitter nye. Edit2: D1840 koster 14338,- splitter ny på pcutstyr. Endret 26. oktober 2004 av Sjefern Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Nå var det jo en A1630 denne personen hevdet å ha bestilt egentlig da, ikke den maskinen til 17 000. Men at andre selger den så billig kan jo forklare hvorfor det ikke var noe problem å få beholde den Bortsett fra det skal jeg ikke ta noen stilling til om dette er butikken selv som prøver seg på reklame eller om det faktisk er en ekstremt heldig kunde. Men om dette er vanlig praksis fra butikken, går den vel konk snart :!: Lenke til kommentar
ElTecNikA Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Du sier at du aldri hadde hørt om de før du så i webshopguiden her. Hvorfor valgte du da å handle derfra når både komplett og pcutstyr selger samme maskinen billigere? Der slipper du jo å forskuddsbetale også. edit: D1840 selges fakisk som en demo for 11500,- på komplett. Ikke at det har så mye å si men det var et godt kjøp syntes jeg Man får jo garanti alikevel. hmm... 17000,- på articom eller 11500,- på komplett. Jada. Jeg vet man ikke skal sammenligne demovarer mot splitter nye. Edit2: D1840 koster 14338,- splitter ny på pcutstyr. For det første koster D1840 16.386,- på PCutstyr (samme konfig som jeg har). og (i dag) 16.640,- hos articom. kan også nevne at den koster 16.995,- hos komplett. Har hørt mye negativt om PCutstyr, har noen negative erfaringer med Komplett pluss at ved bestillingstidspunktet fant jeg ikke noen rimeligere enn articom. Dessuten kom jo prisen til slutt på kun 13.487,- inkl. frakt Pris har veldig mye å si for meg siden jeg er student, det var også derfor jeg valgte å betale på forskudd for å slippe ekstra gebyrer (oppkrav o.l). Endret 26. oktober 2004 av ElTecNikA Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Er articom i samarbeid med komplett? Så nettop at de hadde helt like demovarer Eneste som er anderledels er at dem er dyrere en komplett. Kan dette være en bedrift som er startet av komplett, og at dem har samme lager men bare selger ting på den siden til en dyrere pris!! Ser at vareutvalget er også nesten helt likt. Tilfeldigheter Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Er det ikke pussig at når noen skriver noe negativt om en nettbutikk, så kaster veldig mange seg med i hylekoret, men når noen skriver noe positivt så blir alle mistenksomme. Litt sunn skepsis skal man ha, men er har det ikke kommet noe "støtte" til trådstarter. Kjempeflott gjort av butikken! Vi trenger flere sånne. Det kan være at dette ikke er en bedrift som har tenkt å gå konkurs, men en bedrift som vet verdien av fornøyde kunder, og kostnaden med returer og demovarer. Takk for at du delte det med oss ElTecNikA. Erik Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Man må jo få lov til å stille spørsmål Var godt du gjorde et godt kjøp da ElTecNikA. Får håpe Articom fortsetter med god kundeservice. Da kan de kanskje snart bli like store som Netshop Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Man må jo få lov til å stille spørsmål Var godt du gjorde et godt kjøp da ElTecNikA. Får håpe Articom fortsetter med god kundeservice. Da kan de kanskje snart bli like store som Netshop Dersom Articom skal spandere 3 000,- på noe særlig antall kunder kommer de ikke til å være i drift lenge nok til å bli store Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Er articom i samarbeid med komplett?Så nettop at de hadde helt like demovarer Eneste som er anderledels er at dem er dyrere en komplett. Kan dette være en bedrift som er startet av komplett, og at dem har samme lager men bare selger ting på den siden til en dyrere pris!! Ser at vareutvalget er også nesten helt likt. Tilfeldigheter De har sikkert et samarbeid med Norek som er distributør i Komplett kjeden. Meget mulig at de har en egen frontend på sidene til Norek. Altså at de har nettbutikken til Norek som ligger i bunnen, også har de laget sin egen layout på sidene. Grunnen til lang leveringstid er at de ikke sender varer direkte fra distributør, som her altså er Norek, men velger å ta varene inn til seg først slik at det ser ut til at de har sendt det fra "eget" lager. De tar altså bare inn varen, pakker den om og sender den ut igjen. Når det gjelder pris så er det meget vanskelig for forhandlere som selger varer fra Norek og konkurere med prisene til Komplett da de selvfølgelig får go'priser fra Norek siden de er under samme paraply. Mulig det jeg skriver ikke medfører riktighet, men dette er hva jeg tror er tilfelle. Ontopic - Syntes det var kjempebra gjort av denne nettbutikken uansett jeg. Slik service er det ikke alle som yter, og dette er jo bevis på at ærlighet varer lengst Rock On! Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hmmm... det der er ikke normalt... De tapte jo en god del penger på den der.... lukter reklame... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hadde det ikke vært for at dette virket litt VEL opplagt, så hadde jeg også ropt ulv ulv, kan jo hende dette er en person med en god opplevelse, meeen, jeg vet ikke. Får jeg se flere som kommer med denne lignende opplevelser, så kanskje. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Er det ikke pussig at når noen skriver noe negativt om en nettbutikk, så kaster veldig mange seg med i hylekoret, men når noen skriver noe positivt så blir alle mistenksomme. Litt sunn skepsis skal man ha, men er har det ikke kommet noe "støtte" til trådstarter. Kjempeflott gjort av butikken! Vi trenger flere sånne. Det kan være at dette ikke er en bedrift som har tenkt å gå konkurs, men en bedrift som vet verdien av fornøyde kunder, og kostnaden med returer og demovarer. Takk for at du delte det med oss ElTecNikA. Erik Enig med deg der. Lenke til kommentar
owgrant Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 hmmm.... dette lukter av reklame? Er bare skeptiske til folk som netopp har registrert seg som brukere og skryter av en ukjent butikk i første posten sin. Har vært mange her som har prøvd seg for å si det sånn. Har opplevd det samme på paintball forumet til ballbreak. En webshop hadde registrert eget brukernavn som "mannen i gata" (altså en som ikke hadde noe med noen webshop å gjøre), og bare hang rundt å snakket dritt om alle andre webshopper. Heldigvis fant en moderator ut av dette (ip sporing eller nå sånt) og da ble det smekk på pung Tror ikke mange andre ville gjort nå sånt så jeg får bare si grattis med en bra deal, og til webshoppen: you go girl!!! ps: enig med de som sier at brukerne her er alt for negative til butikkene som gjør feil, men aldri støtter opp om de som kommer med positive tilbakemeldinger... Det er lov å være kritisk, men de som fortjener det skal også roses... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Men når første post fra en bruker er en positiv omtale om en ukjent webshop så er det ikke rart man lurer da det har hent at folk har bedrevet snik reklame før. Jeg synes det er litt rart at enkelte registrerer seg først når de skal rose en webshop. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg regner med folka som står bak blunderen på sjappa blir trukket i lønna. :!: Lenke til kommentar
lykkeliten Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Er nok ingen ansatte som blir trukket i lønn. Dette firmaet er et enkeltmannsforetak, uten noen ansatte og tilsynelatende ikke registrert i MVA registeret, noe det kanskje burde ha vært. At eieren ikke tjener godt på dette firmaet går jo frem av skattelistene: JENSEN, JAN TRYGVE BERG 1975 Nøtterøy HORTEN 0 153 100 56 880 Lageret speiler lageret til Norek, og før du legger inn en bestilling så kan du jo tenke på hvor sansynlig det er at dette firmaet er der i morra. Jeg hadde ihvertfall ikke forskuddsbetalt til et slikt firma! Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Er vel Norek som har gått på en brøler her og pakket feil PC. Articom legger inn en bestillling hos Norek. Norek sender feil PC direkte til kunden. Articom får regning på opprinnelig bestilt PC. Articom høster god kritikk for en feil gjort av pakkeansatte på Norek. Articom taper ingen penger her. Eller er jeg helt på jordet? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg hadde heller valgt den pcen du opprinnelig bestilte. Vil si at den er bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå