Gå til innhold

p4 2.533. alt over 3ghz går ikke, hvorfor?

rbuljo

Anbefalte innlegg

Multiplikator

FSB

DDR-frekvens; synkron eller asynkron

CPU-spenning (vcore)

minnespenning

DDR latency

AGP/PCI-lock

Hvis man ikke kan litt om alle disse begrepene, og skjønner sammenhengene, syns jeg ikke man bør ha noe med overklokking å gjøre. Men forumet er jo for å få hjelp, så det er jo bare å spørre.

jojo, skjønnewr jo hva det er prat om.. men han har amd, og klokkinga hanes va litt annerledes..

jeg kan kun stille FSB`en.. ikke multipliern.. altså 19X står fast på 19X.. og kun stiller på 155-160 osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm la merke til på bildet at du ikke har to DDR brikker?

Vanskelig å få noe høyere ytelse når man ikke bruker DUAL DDR

hva slags processor, minne, hoved kort(bios versjon), Hardisk, skjermkort har du

(Exact model and make på alt hjelper)

Jeg hadde skikkelig problemer å overklokke en pc til en kompis fordi han hadde møkka hardrive, høres teit ut men sant og logisk.

Så bruk litt tid å skriv ned specsene dine, så skal vi få klokket deg over 3ghz hvis det er mulig

Dr. Doogie.

:hmm:

heley hei.. takk for bra svar.. men har ikke peil hva du snakker om. sidewn jeg har pentium.. :) hehe.. se i specsen min hva jeg har av hardwarew så får du en komplett liste.. men i grove trekk.. :

intel p4 2.533 vcore auto ram v auto.. alt på auto egentlig... :dontgetit:

512 ddr 3200 (hadde 1024 før, men systemet klikka hele tida, så jeg tok ut den ene, så gikk problemene over, regner med den ene 512 brikken var gåen?!..)

asus p4pe hovedkort

audigy 2 lydkort

20gb 7200rpm IDE western digital system hdd..

200gb 7200rpm seagate SATA spill/div hdd..

Fra Asus sin website om minne man bør bruke til stabilitet for overclocking

http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4pe/overview.htm

Vis du ikke har noen av minne brikkene på listen, er det mest sannsynlig at det er minnet ditt som lager ting gærnt for deg, og glem å få stabil overklokking hvis du ikke har dual DDR(to minne brikker, satt på dual slottene)

Beklager at jeg ga deg spesifike ting for AMD, men det er teorien og tanken bak overklokkingen på p4 og AMD er veldig lik og veldig viktig at man skjønner og forstår...

Denne er litt feil Mhz, men gir ett godt grunnlag for forståelse.

http://www.cluboverclocker.com/reviews/cpu/intel/p4/2.4c/

Som har hatt suksess med overklokking til 3.2

Men du har en 2.55mhz så se på siden der og søk gjerne på google.com om overklokking på din egen processor. Det eneste jeg kan se kan være problemet ditt, er

1. 533mhz frekvens på CPU

2. dårlig/feil minne og ikke bruk at dual ddr

3. Du har max ytelse på processor/minne/hovedkort kombo

Kos deg.

Dr. Doogie :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...