Gå til innhold

SE T630 - tidenes flopp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
min snart to år gamle Nokia 3650 knuser den på alle punkter, utenom design.

 

Jeg kan love deg at f.eks P910i eller Nokia 7610 er en del bedre enn en telefon til 1kr med abonnement eller 800kr med kontantkort om 2 år.

 

3650 var jo svinedyr og svineSTOR nr den kom, mens T630 nå er liten, nett og fremdeles en av de bedre telefonene på markedet.

 

Jobber selv som mobilselger og har gjennomtestet alle modellene Nokia, Samsung, Siemens, Sony Ericsson og LG har kommet med de siste par åra. T630 som jeg fikk den dagen den kom på markedet er fremdeles min favoritt.

 

Ja, det finnes mange telefoner med bedre kamera. Og ja, det finnes MANGE som er raskere på SMS. Men den kombinasjonen av ypperlige løsninger og nydelig design Sony Ericsson her har vartet opp med er det få som kan stille opp mot. Selv et år etterpå.

Lenke til kommentar

bzzlink: Hva er galt med kalenderen til 6600/3650? :hmm:

Du får ikke over teksten som man legger inn i kalenderen i outlook. Som f.eks møteagendaen osv. Man får kun over tittel, plassering og tidspunkt for møtet, så kalenderen er ubrukelig til annet en som en påminnelse på at du skal et eller annet, men du aner ikke hva!

Lenke til kommentar

bzzlink: Hva er galt med kalenderen til 6600/3650? :hmm:

Du får ikke over teksten som man legger inn i kalenderen i outlook. Som f.eks møteagendaen osv. Man får kun over tittel, plassering og tidspunkt for møtet, så kalenderen er ubrukelig til annet en som en påminnelse på at du skal et eller annet, men du aner ikke hva!

Men vet du hva? Siden 6600 har symbian er det NULL problem å fikse :dribble:

 

Crazysteps: At 3650 var grisedyr når den kom er jo bare tøv. Jeg tror faktisk den var billigere enn T630. At den er grisestor er også en overdrivelse, og er litt smak og behag. Den kunne vært litt mindre, men jeg synes ikke det er problematisk.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Sorry for at jeg drar frem denne tråden igjen, men syns den endte så brått.

 

Konklusjonen ble hva?

 

At SE T630 langt ifra er tidenes flopp og at den faktisk ga enormt mye for pengene da vi fremdeles solgte den? Syns det høres sånn ut.

 

Denne diskusjonen tapte du så det sang, Jølsrud.

Lenke til kommentar
Konklusjonen ble hva?

At topicen var litt misvisende, siden jeg egentlig mente tidenes mest oppskytte telefon (med flopp mente jeg forresten for min egen del - ikke generelt). At den er en av de mest oppskrytte telefonene står jeg fullt og helt inne for fremdeles

 

Kommer ikke på noen andre "killere" eller "bestselgere" som har vært mer oppskrytt enn T630. Kommer du på noen?

 

T610, K700 (K500), D500 og 6230 og nå K750, er eksempler på telefoner i samme klasse/posisjon som faktisk fortjente skryten de fikk da de kom.

 

T630 derimot - den er og blir oppskrytt... Hadde det ikke vært for Telenors ekstreme satsing på sponsing av den telefonen hadde den neppe blitt så populær som den ble heller. Er rimelig sikker på at minst halvparten av T630'ene i landet har Entry.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Lurifaksen, det eneste du egentlig kritiserer T630 for i din oprindelige post er at dens kamera er elendigt. Fair nok, men hvis man kun køber en telefon for at kunne tage billeder er man nok lidt på afveje... SE forstod som nogle af de første at lave en telefon der var brugervenlig, solid, fuld af (nytte-)funktioner, pæn, med god batteritid - alt i alt en telefon som var beregnet på kunden. Det startede med T68, fortsatte med T610 og blev forbedret på T630. Ikke en revolution, men en fornuftig udvikling.

 

Hvis vi skal tale om flop, så står vist både Siemens, Nokia, LG, Samsung, m.fl længere fremme på listen end SE...

Lenke til kommentar
T630 derimot - den er og blir oppskrytt... Hadde det ikke vært for Telenors ekstreme satsing på sponsing av den telefonen hadde den neppe blitt så populær som den ble heller. Er rimelig sikker på at minst halvparten av T630'ene i landet har Entry.

T630 var en videreutvikling av den enormt populære revolusjonen T610.

 

For meg var T630 eneste aktuelle valget for meg når den kom siden den hadde bluetooth, e-post, god fargeskjerm, var liten og hadde kamera.

 

Ingen andre mobiler på markedet hadde disse egenskapene på den tiden.

 

Solgte enorme mengder av den med Netcom også, så Telenors satsning har nok ikke mye å si.

 

Når noen trenger kvittering på sin t630 nå grunnet forsikring og diverse har vi store problemer med å finne den om den var kjøpt i fjor sommer da vi solgte ca 30-40stk om dagen (!). Det sier litt da normalt salg for oss er ca 80-100 poster daglig inkludert samtlige mobiler, datautstyr, fasttelefoner, tilbehør osv osv.

 

T630 er faktisk den telefonen jeg har vært mest fornøyd med og hatt lengst de siste årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...