Gå til innhold

SE T630 - tidenes flopp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det egentlig var en bra test jeg, synes den har fått for mye bra omtale. Er bra at den har blåtann og er billig osv men joystick'en er, som så mange har sagt, ikke særlig bra. det er lett å trykke feil osv. Kameraet suger så utrolig og minne er bare patetisk. Men jeg kan skjønne at mange som har hatt 3310 siden den kom ut er fornøyd når de får seg T630.. :p

Lenke til kommentar
En flopp er noe som ikke slår an i markedet, og som ikke selger.

 

T630 er dermed ingen flopp, siden den har slått an og solgt meget bra.

Ganske godt poeng egentlig...

Men han forklarte hvorfor han brukte ordvalget som han gjorde, og det må vi nok finne oss i :p

Tidenes flopp er den nok ikke. Det var en overdrivelse. Var litt ekstra irritert med en gang - og overskriften ble litt mer interessant på den måten :p

 

 

At den selger godt har nok også noe med at de meste ikke kan så mye om mobiler, og kjøper mer eller mindre på impuls eller raske lovord fra fks. elkjøpselgere som nok er kjennt for sin gode mobilkunnskap; K700i med 1 megapixel eller Nokia 7610 uten symbian; ja det finner du på Eljøp

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Ser at Geezuzz/Lurifaksen fortsatt har unngått å svare på det egentlige spørsmålet her (som både Alastor og jeg selv har stilt i denne tråden): Hvilke andre telefoner får du til 1800 uten abonnement (og 700 med kontantkort) som gir deg like mye funksjonalitet som T630? Hvilken annen telefon gir deg Bluetooth, TFT-skjerm og kamera til den prisen? Trådstarter må rett og slett innse at poenget her ikke er å sammenligne T630 med diverse symbiantelefoner slik han gjør, men derimot å sammenligne den med modeller i samme prisklasse. Pris/kvalitet faktoren er det essensielle her, og må ligge til grunn for all annen diskusjon og sammenligning.

 

Dessuten: Har det så mye å si at bildene fra T630 ser elendige ut på en PC-skjerm? Mobilkamerabilder er og blir mobilwallpaper og MMS-bilder. Bruker du mobilkameraet til noe mer seriøst enn det våger jeg å påstå at du er en idiot.

 

Til slutt, for å understreke min objektivitet: Jeg har aldri hatt T610 eller T630, kommer aldri til å kjøpe en, og har generelt ingen merkepreferanse når det gjelder mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

ShAvAnO: Men les da menneske...

 

1. Jeg har allerede poengtert at jeg ikke har sagt at T630 er en elendig telefon, den er derimot ekstremt oppskrytt, og fortjener på ingen måte alle seirene i tester etc.

 

Nå er ikke jeg ekspert på hvilke mobiler som er på markedet og tilbyr samme funksjonalitet, noen andre kan sikkert trekke frem bedre eksempler. I en slik sammenligning vil det være mest rettferdig å vurdere ut i fra prisen uten abonnement når telefonen kom på markedet, da det er denne prisen som blir lagt til grunn i tester. Jeg velger å dra frem min forrige mobil som eksempel (har 6600 nå). T630 kostet vel ca 3000 uten abonnement da den var ny. Det gjorde også Nokia 3650 da den kom for nesten to år siden. Som vi alle vet knuser 3650, T630 funksjonsmessig.

 

2. Hvis du leser det første innlegget mitt ser du kanskje at jeg poengterer at bildet ser VERRE ut på mobil, enn det gjør på PC. Det var jo det som var hele poenget, at T630 ikke har optimaliserert bildene/skjermen, slik at det ser bra ut på mobil-skjermen!

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Som vi alle vet knuser 3650, T630 funksjonsmessig.

Tja, eneste 3650 har er vel Symbian (noe ytterst få er interessert i/bryr seg om) og video mulighet, samt større oppløsning på bildene.

 

Ellers knuser jo T630, 3650 på disse punktene: Bedre bluetooth funksjonalitet (flere BT profiler), bedre skjerm (3650 har 4096 fargers skjerm, som faktisk ER dårligere og se på enn T630 sin skjerm), bedre batteri-tid (mye bedre!), design (3650 ER stygg, og det vet alle), størrelse, vekt, ergonomi (3650 har vel ikke et helt supert tasteoppsett akkurat?) kvalitet og kvalitetsfølelse.

 

Det er ikke alle som har kamera og symbian som førsteprioritet på en mobiltelefon, faktisk. Og på alle områdene utenom disse, slår T630, 3650 lett.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt inn T630 til alle ansatte her jeg jobber. Det fantes ikke noe alternativ i det hele tatt som proff telefon.

 

Den er brukervennlig, fin størrelse, har få feil, og ikke minst den har en fullt funksjonerende kalender, noe ikke 6600 har. Den har også mulighet til å være tilkoblet til å ha to serial port connectioner over BT på en gang.

Og ikke minst: Den sprenger ikke IKT budsjettet.

 

Denne telefonen er absolutt ikke noen flopp, den var utrolig bra siktet inn mot målgruppen, og har hatt fortjent suksess!

Lenke til kommentar

har en T68i selv, og slik jeg ser det så var vel T630 forsåvidt ingen supermobil når den kom. Etter å ha testet en T630 i noen uker i sommer vil jeg si at dette er en etterkommer etter T68 i bunn og grunn. Du har stort sett samme menyene, du har de samme funksjonene bortsett fra kamera, java og bedre skjerm. Ellers er det ikke så mye revolusjonerende. Det jeg tror er grunnen til at den har vunnet endel tester er nok det at den har tatt noe som var en ganske bra mobil og finpusset enda mer på den.

 

Tror vel det har vært noe av bakdelen til SE, at de har vært ganske tidlig ute med avanserte telefoner, og nå er utviklingen tross alt kommet et skritt videre. Men slutt for all del å sammenlign telefonen med Symbian-telefoner og slike. Det er ikke sammenlignbart. Skjermen og kameraet er helt OK, og vil du ta ordentlige bilder så finnes det billige digitalkameraer...

 

Uansett så er det i seg selv ganske utrolig at en mobil som er ca. 3 år fortsatt henger så bra med enda. (les T68)

 

 

bertie

Lenke til kommentar
Ellers knuser jo T630, 3650 på disse punktene: Bedre bluetooth funksjonalitet (flere BT profiler), bedre skjerm (3650 har 4096 fargers skjerm, som faktisk ER dårligere og se på enn T630 sin skjerm), bedre batteri-tid (mye bedre!), design (3650 ER stygg, og det vet alle), størrelse, vekt, ergonomi (3650 har vel ikke et helt supert tasteoppsett akkurat?) kvalitet og kvalitetsfølelse.

Nå får du gi deg...

 

Skjermen til 3650 er LANGT bedre enn T630 sin. Ok, T630 er litt mer lyssterk, men det stopper der (den har mulighet for flere farger også, men det er totalt uvesentlig). Skjermen til 3650 er er større og skarpere fordi den har mye høyere oppløsning.

 

Jeg synes 3650 er mye bedre å navigere, og mer brukervennlig. Så har vi jo kamera som et kapitell for seg selv. På undeholdningsdelen er jo 3650 selvfølgelig overlegen takket være Symbian.

 

Ang. bluetooth så er det vel ytterst skjelden det er behov for to tilkoblinger. Jeg har i alle fall enda ikke att behov for det.

 

Som sagt, er det kun på design og batteri T630 slår 3650. I bruk lligger den langt bak. Ang. taster så synes jeg tastene fungerte helt fint etter noen uker, men du har jo alltids 3660 dersom det er et problem.

 

bzzlink: Hva er galt med kalenderen til 6600/3650? :hmm:

Lenke til kommentar

La meg si det sånn. 3650 er for stor, for stygg og for rar til at ola nordmann kjøper den. T630 er midt i blinken. Som vi har sagt før, det finnes ingen telefon i dag som gir like mye for pengene som T630 gjør nå. Og det har du ennå ikke sagt noe i mot.

 

Du åpnet i tillegg tråden med å navngi prisen til KONTANTKORT-telefonen, derfor blir det totalt tullete at du trekker fram 3650 nå.

 

EDIT: En liten greie angående symbian. Folk flest er ikke interessert i muligheten til å få ekstra-programmer inn på telefonen. De aner rett og slett ikke hvordan de gjør det, og derfor ønsker de å ha en telefon som har mange funksjoner fra før av inne i telefonen!

 

Og om jeg som selger hadde satt de telefonene opp mot hverande, sagt at 3650 var bedre, og at de kostet det samme, så hadde allikevel 90% av kundene kjøpt t630.

 

Hvorfor? Fordi 3650 ser forjævli ut!

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Kjøpte en T630 for én måned siden, prisen var 1600 kroner. Kameraet er dårlig, men for min del er dette bare noe som er moro å ha. Jeg setter mye større pris på at den har blåtann og er støttet av Mac OS X.

 

Innvendingene til trådstarter er helt greie, men utgangspunktene våre er nok forskjellige.

 

Det er vel også nevnt i Amobils test at det er merkelig at kameraet er det samme som i T610.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar

Siemens har vel et par i samme gate. CX65 f.eks. Nokia N-gage gir jo definitivt MER for pengene, dog ikke sikkert mer av det en normal mobil-kjøper vil ha. Per i dag er vel SEs egen K500 bedre også.

 

Det var uansett ikke poenget. Poenget er at telefonen er så voldsomt oppskrytt. Selv om den gir mye for pengene, betyr ikke det at den er voldsomt god. Nokia 3510i er jo ikke verdens beste mobil pga den koster 300.

Lenke til kommentar

CX65 er større, mer klumpete og har plastic fantastic-taster som tideligere nevnt.

 

Om en som aldri hadde hørt noe om de to telefonene skulle handle, telefonene koster det samme, han fikk forespeilet spesifikasjonene og holdt i de..Ja han hadde valgt T630. Fordi de aller fleste hadde irritert seg grenseløst over tastene til CX65.

 

Ngage sa du jo selv, den gir ikke det en normal mobilkjøper vil ha.

 

K500i mangler litt teknoligi, men er nok totalt sett en bedre telefon. Derfor koster den mer også.

 

Ja, T630 lever mye på ryktet sitt, og lite på hva den har av teknologi nå. Men allikevel, den gir svært mye for pengene, er behagelig å bruke, og har få feil/garantiproblemer.

 

Hvordan i ALL verden kan den da være tidenes flopp?

 

 

EDIT:Jeg trodde poenget ditt (etter topic-tittel) var at telefonen var tidenes flopp, ikke at den var oppskrytt. Det er to forskjellige ting.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Tja, jeg kjøpte den for 2700...

Men joda, mange av punktene du pressiserer er fakta :p

 

Tja, eneste 3650 har er vel Symbian (noe ytterst få er interessert i/bryr seg om)

 

Herregud da mann.. Ytterst få? Det er vell det de aller fleste som bruker mobilen til litt mer en å ringe og sende sms med bryr seg om... ( Jeg går ut ifra at det er flest slike brukere på dette forumet )

Endret av yoga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...