Gå til innhold

Billig hjemmekino til student..


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Skal kjøpe meg et billig hjemmekinoanlegg, og har vurdert bla disse;

 

http://www.mamut.com/dynabel/subdet341.htm

http://www.psdata.no/ps.asp?proddetail=102339

http://www.gamerz.no/scripts/prodView.asp?idproduct=3230

 

Er det noen som har erfaringer/synspunkter på disse to, eller andre hjemmekinoanlegg i samme prisklasse?

 

Hva med et av Logitech sine 5:1 høytalersystem, som disse

 

https://prisguiden.no/produkt/8653

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=15563

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=22197

 

Fungerer disse best til PC-bruk, eller er de sammenlignbare med hjemmekinoanleggene?

 

ps. Jeg er en fattig student og går ikke over 4000 i pris. Det er derfor ingen vits i å si at jeg må opp i 10000-12000 kr for å få noe bra.. Spørsmålet er altså; Hva er det beste jeg kan få til en lav pris!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei. Det finnes ingen snar veier.

Prøv å hør på alle disse anleggene først i butikken.

(ikke la ekspidøren skru så høyt, da blir det vanskelighere å høre presisjonen og om det låter

realistisk /bra ut det blir bare BOOM BOOM BOOM som alle digger men finner i lengden slitsomt/utydelig)

(alle er så glad i imponatoreffekten at de glemmer hva den EGENTLIG gjør/sier)

Gå etter realisistisk stemme og hør på presisjonen.

Ta din favoritt CD og lytt på den. Filmlyden driter i presisjonen i bassen og dialogen,

så jeg ville anbefale musikk som signalkilde selv om de bakre høytalere ikke er i bruk.

(DVD-A har surround) (live dvd er finfint)

De bakre høytalere fungerer som støtte og gir en noe diffus lydbilde for "innbilt" surround.

(okei,okei, jeg er kanskje noe hard i den beskrivelsen så det må taes med en klype salt!)

 

Selvom jeg skyr surround som pesten (5-6-7 kanaler med middelmådlig utstyr istedenfor et stereo- høykvalitetsanlegg? nei takk! )