balle3201 Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hei! Bare lurer på om det er noen som vet hva som erforskjellen mellom Benq FP991 og FP 992? Det ser ut som om spesifikasjonene er så og si det samme, men ser at FP991 har fått veldig god kritikk på test her hos HW, og lurer derfor på om FP992 er nesten samme skjerm! På forhånd takk! Lenke til kommentar
#Pazuzu Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg har selv kjøpt en FP992 til jobb og en hjemme. Jeg er super-fornøyd! Noe etterslep merkes i raske spill, men jeg vente meg raskt til det. Sammenlignet med andre 19" VA-baserte skjermer tror jeg FP992 kommer godt ut av det tiltross for spesifikasjonen på 25 ms. BenQ FP991 er erstattet av FP992, forskjellene jeg finner er at FP992 har lavere "nits" med "bare" 250 (Brightness typ = 250 cd/m² max = n.a.) mot FP991's 300 nits... FP992 har nyere TCO, 2003 mot FP991's tco99 sertifisering. At lysstyrken er redusert fra 300 til 250 innebærer at skjermen vil ikke være like god i svært lyse omgivelser. Derimot er muligens kontrasten noe bedre. Nå har ikke jeg sett FP991 med egne øyner, men lest testen her på hw.no, jeg føler meg ganske trygg på at du kan overføre resultatene i testen direkte over til FP992. Lysforholdet på denne skjermen er upåklagelig, reduksjonen kan i beste fall rett og slett ha ført til mindre gjennomskinn av baklys! Og det var vel ingen noe å utsette på! Jeg driver selv et firma som leverer datautstyr og support til næringslivet i Oslo og har i den sammenheng levert 10-20 stk. FP992 fordi jeg har følt meg trygg på at kundene blir fornøyde, og det har hittil ikke slått feil! Vi har naturligvis levert mange andre skjermer bl.a. mange fra Samsung som også yter bra. Men alt i alt mener jeg Benq FP992 kommer best ut i forhold til pris. Vi har ikke hatt RMA på noen, ingen døde pixler... Tror du vil bli fornøyd! - Lykke til! Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Et spørsmål til deg #Pazuzu (eller andre), siden du kjenner dem så godt. Er det bryter på frontpanelet som velger hvilken inngang (DVI / D-sub) som er aktiv? Hvor lang tid tar det i så tilfelle å veksle mellom inngangene? Synes skjermen ser litt fin ut , men er litt avhengig av å kunne koble 2 pcèr. Arne M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå