Gå til innhold

Passiv cpu-kjøling til XP2400+

Anbefalte innlegg

Har planer om å gjøre pcen så stille som mulig og pælme ut alle vifter, (har en NorthQ psu m/120mm 12db vifte, så den får være igjen :roll: ) og da tenkte jeg jeg skulle bytte ut cpu-vifta med en 100% passiv kjøler, alså kun kjøleribber. Finnes dette til xp2400+ prosessorer?

hjertelig takk for hjelp :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp en slik med en stillegående vifte, så har du løst problemet.

Har selv tilsvarende med SilenX 92mm 14db vifte, og det er så og si lydløst, og kjøler bra.

Skal du kjøre prosessoren på original hastighet kan du bruke viftestyring til å dempe viften enda mer, og da blir det ihvertfall lydløst :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg kjøler min xp2500 passivt med en Thermalright Sp-97.

Cpu`n er underklokket til 200*8.5=1700Mhz @1.3V.

Den eneste viften jeg har i kabinettet er viften i Psu`n (FSP35060PN)

Nice, ikke vifter i det hele tatt? hva er tempen på cpu da? Jeg er hypp å få pcen 100% lydløs (utenom psu), så hvis denne kjøler godt nok uten vifte så må jeg nesten kikke nærmere på den :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg kjøler min xp2500 passivt med en Thermalright Sp-97.

Cpu`n er underklokket til 200*8.5=1700Mhz @1.3V.

Den eneste viften jeg har i kabinettet er viften i Psu`n  (FSP35060PN)

Nice, ikke vifter i det hele tatt? hva er tempen på cpu da? Jeg er hypp å få pcen 100% lydløs (utenom psu), så hvis denne kjøler godt nok uten vifte så må jeg nesten kikke nærmere på den :D

/me 2 vill vite tempen.. *nyskjerrig*

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

du kan ihvertfall fyre opp en SilentX 80mm @ 9db.. kan ikke väre mulig å höre den lyden... Har en kompis som har en compaq med 1x 92mm, 1x 60mm + psu å den er iblandt umulig å skille på om den er slått av eller på. Tviler sterkt på at du vil merke noen forskjell med eller uten 9db vifta foruten at maskina vil gå mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...