Archeron Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) har akkurat fått satt opp min første ftp-server, og er meget stolt! (det viktigste først ) case'en min er følgende: de mappene jeg skal legge ut ligger på forskjellige stasjoner (c:/d:). kan jeg lage et slags "falskt mappe-hierarki" her? fra home-directoryen og ned til de mappene jeg skal ha på ftp'en? bruker bulletproof ftp server, og her finner jeg ikke muligheten til å gå fra home-directoryen og "ned" til ei mappe som ikke ligger under i mappe-systemet lokalt på min pc (om det gikk ann å forstå den). f.eks: jeg skal legge ut mappene c:\abc og d:\def. de er så store at jeg har ikke mulighet til å legge dem på samme disk. jeg må velge en av dem som home-dir (eller eventuelt en helt annen mappe). hvordan kan jeg "linke" fra home-dir til de mappene som skal være med? ------------ EDIT: hvordan kan mine mindre data-kyndige venner komme seg på ftp'en? jeg tenker da om det er mulig å komme seg inn direkte via exploreren? (de færreste av dem vet hva et ftp-program er ) som ftp://ftp.microsoft.com . kan jeg gjøre det samme? i hjelpefila til windows sto det noe om ftp://username:password@dns. må jeg legge til porten 9550 (som jeg bruker på ftpen) i form av .net:9550/ etterpå? får ikke til dette.... Endret 25. oktober 2004 av Archeron Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Heisann. Vet ikke noe om ftp'en, men det står sikkert i manualen Når det gjelder FTP linken i exploreren er dette ftp://brukernavn:passord@adresse:port/ for å komme inn på en server.. du kan også legge til en mappe på slutten, som ftp://brukernavn:passord@adresse:port/mappe Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Du kan f.eks opprette ei tom mappe som home, og legge til de to andre mappene etterpå. Høyreklikk på mappene du har lagt til, og velg "Create shortcut in home directory"eller noe slikt. Gå i setting, og kryss av et sted for "use shortcuts as mounted directories" og "resolve .ink files" (husker ikke i heletatt hva det egentlig står, men noe lignende). Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 fin guide til dette med bulletproof Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå