stene Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hva kan det ha seg at maskina skrur seg av sånn plutselig? Det begynner med at jeg skal kjøre et program..... f.eks, winamp, virusprogrammer o.s.v...... Det er det eneste jeg kjører på maskina, og antall prosesser tilsammen er ca. 35: Plutselig begynner vifta å kjøre for fult. Så tar det ikke så lang tid så skrur maskina seg av automatisk. Det kan jo ikke bli for varmt til maskina når jeg bare kjører 1 program? Og maskina blir ikke varm som den har brukt å bli når jeg kjører flere programmer samtidig og kjører cpu på fult, den blåser kaldluft...... Det begynte slik idag. Det var etter at jeg hadde kjørt limewire og lasta ned en del forskjellig dritt. Det var faktisk imens.... Og når jeg skal høre musikk med winamp så står det at jeg ikke har installert noe lydkort (men det har jeg jo) All musikken og programmer osv ligger på en ekstern harddisk.... Installerte programmer og windows ligger på harddisken på maskina... Jeg får ikke til å scanne for virus eller spyware, for da skrur maskina seg bare av...... Jeg selv tror det er virus som gjør dette.... hva tror dere? PS: DETTE GJELDER EN BÆRBAR PC!! Håper dere kan hjelpe meg. Spørr hvis jeg forklarer dårlig..... Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Før noen andre sier det! Feilpost det her siden det er en lappy. Du skal nok HIT! Lenke til kommentar
bimboland Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Dette har i alle fall ingen ting med avkjøling og gjøre...om det er virus eller programvare feil, vil jo en formatering av hele greia gi deg svar på. Så lykke til!! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 kjenner du at laptopen blir varm? Hvor lang tid etter du har startet den opp , slår den seg av? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Har du prøvd å åpna maskina for å se etter hybelkaniner? De elsker å lage rede i kjøleribba og hindre luftgjennomstrømningen. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Selv om du kun kjører ett program, så kan jo det programmet bruke 100% av CPU krafta, det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
oaleksan Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg tror det kan være virus. Enkelte virus legge seg i høyminne(tror det heter makrovirus) området og kan lage trøbbel for antivirusprogrammer. Trolig vil en formatering som var foreslått ovenfor, være den beste ideen. Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Har du prøvd å åpna maskina for å se etter hybelkaniner?De elsker å lage rede i kjøleribba og hindre luftgjennomstrømningen. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Så til slutt tar det fyr ... Eller du utvikler en alvorlig form for støvallergi. Eller du blir rett og slett fortært levende av hybelkaninen Snorre. Tro meg - det tar fyr til slutt. Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Så til slutt tar det fyr ...Eller du utvikler en alvorlig form for støvallergi. Eller du blir rett og slett fortært levende av hybelkaninen Snorre. Tro meg - det tar fyr til slutt. Hahaha, hybelkaninen Snorre Men, tar det fyr? Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Ja jeg hadde en sånt uhell på en gang ja. Å det var skummelt. Støv alene er sikkert ingen fare i det hele tatt - ikke mye støv heller. Men støv kombinert med cpu og defekt kjøleribbe blir plutselig en annen sak. Ja det tok fyr ... men jeg satt der - så reagerte rimelig kvikt. Dessuten brenner ikke hybelkaniner lenge, og det er en metallkasse det er i. Men det KAN gå galt det også regner jeg med. Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 når begynte støv å brenne? Får ikke fyr på det selv med åpen flamme engang.. bare ulmer i noen sekunder... Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) 1: Stikk hue ditt inn i casinga di. 2: Se deg godt om og spot en skikkelig fet faen av en hybelrabbit. 3: ta den ut - forsiktig - den biter. Snorre var vill som ********! 4: Varm opp stekeplata på ommen på full guffe! 5: Legg "Snorre" på og vent. Det tar ikke veldig lang tid før det sier "bloff" også koser den seg! P.S: Det er forskjell på støv og en skikkelig dott... Endret 27. oktober 2004 av SkyMarshall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå