Gå til innhold

Skjermkort som hånd i hanske til NF7-S2?

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter nytt skjermkort, skal brukes til spilling (C&C Generals, Halflife2, Doom3 etc.) Lurer på om det finnes noen kort som passer bra til Abit NF7-S2 mtp kompabilitet/unngå flaskehalser? Har tenkt å bruke maks 2000 kr på kortet.

Sysinfo:

HK: Abit NF7-S2

RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB

HD: 1x40GB WD, 1x80GB WD, 1x160GB Maxtor DiamondMax Plus 9 S-ATA

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maks 2000? Da er det nok 9800pro som gjelder.

Eller bare legge på et par lapper til et Geforce 6800LE som gir enda mer for pengene.

Har tenkt å bruke maks 2000 kr på kortet.

Da må vi jo bare rette oss etter det, eller hva? Isåfall må personen opplyse om at han kan bruke et par hundrelapper til, da!

Lenke til kommentar

Eller bare legge på et par lapper til et Geforce 6800LE som gir enda mer for pengene.

Da må vi jo bare rette oss etter det, eller hva? Isåfall må personen opplyse om at han kan bruke et par hundrelapper til, da!

alle er jo klare om det, men ingen er dumme nok til å velge et kort som vi alle sier er dårlig i forhold til noe som koster litt mer. Du må jo forstå at det er best vi gir personen andre muligheter uten at han skal gi oss tilatelse til det! :no:

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar

vi favoriserer vell ikke ati... ? :innocent:

Anyways.. han skrev klart "Legg til et par hundre kroner til"... :)

6800LE koster kansje 2-300 kroner mer enn 9800. MEN, forskjellen i ytelse er vell kansje en 1000 kr eller no.. Med ny kjøler, klokking og modding har du et kort i 3-4000kr klassen.. ;) ( dog ikke garantert at det går på ALLE 6800LE, men sjangsen er der )

Lenke til kommentar
Sveinsel fant jo kortet til under 2000,- så da er jo alt i orden.

*Klappe alle sinte forumbrukere på hodet.*

Nå må alle være venner.

mm.. men prøver å argumentere for hvorfor han bør hoste opp 2-300 kroner til, og få et kort som faktisk duger i fremtidige spill ;)

Lenke til kommentar
Databutikken.com 

Leadtek WinFast A400 LE TDH GeForce 6800LE 128Mb DDR TV-out DVI bulk AGP LT6800LE-128B  Kr. 1907,-  :cool:

Vizla da... vi snakker om samme kortet. Bare at du tror det koster mere enn det gjør ;)

å.. doh... *panneklask* :blush::whistle:

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

vi favoriserer vell ikke ati... ? :innocent:

Anyways.. han skrev klart "Legg til et par hundre kroner til"... :)

6800LE koster kansje 2-300 kroner mer enn 9800. MEN, forskjellen i ytelse er vell kansje en 1000 kr eller no.. Med ny kjøler, klokking og modding har du et kort i 3-4000kr klassen.. ;) ( dog ikke garantert at det går på ALLE 6800LE, men sjangsen er der )

Liker egentli ikke modding/overklokking, kanskje fordi jeg ikke har guts nok til å prøve? :blush: Men uansett begynner jeg ikke å overklokke et helt nytt kort til 2000 kr! Da kan jeg heller bruke det gamle ASUS-kortet mitt som prøvekanin...

Det jeg mente med "skjermkort som passer som hånd i hanske" var, at jeg vil ha et skjermkort som ikke yter bedre enn det oppsettet mitt kan levere "data" til. Altså et kort som ikke er über-gröse-bra, sånn at all den andre hardwaren min blir treig i forhold til skjermkortet... Ahrrgg, fårikketilåforklare! Men dere skjønner sikkert. Det var derfor jeg skrev opp "sysinfo" i det første innlegget!

Edit: skrivefeil såklart.

Endret av shilseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...