zexs Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Får ca 1 gang om dagen denne meldingen: Filen eller mappen *filnavn* er skadet og uleselig, kjør chkdsk. Fryktelig irriterende. For noen dager siden skjedde det med system32 fila og det resulterte i format c:\ . Har to disker Seagate 120 s-ata til operativsystem og Maxtor Diamondmax 10 200gb s-ata. Da jeg installerte Maxtoren formatrete jeg liksågodt c:\ og la inn xp på nytt med sp2 (8 dager siden). Det var egentlig etter det problemet oppsto. Hovedkort er Abit Nf7 v2.0 med silicon 3112a kontroller. Jeg står litt fast her, noen som har opplevd lignende? Takknemmelig for alle svar! PS ntfs filsystem Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Kan være dårlige harddiskkabler som er årsaken, evt semi-kaputt harddisk. Lenke til kommentar
zexs Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 kablene skal være bra, ingen synlige feil eller knekk på dem. Mistenker Seagaten for snart å ta kvelden, det er kun volumene på denne disken som får får feilmeldingen. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Var jeg deg hadde jeg backet up jo før jo heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå