bujk Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Har kjøpt en SE T630 uten kvittering (brukt), lurer derfor på om det er mulig å sende den på rep da? vedkommende jeg kjøpte den av sa han hadde kjøpt den på elkjøp, dem kan vel sjekke om tlf er kjøpt hos dem ved å sjekke serienr. er det mulig å få utdelt en ny kvittering fra dem? Altså har jeg krav på rep uten kvittering? joystikken funker ikke helt som den skal Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Så lenge garantitida (1år) ikkje er gått ut så treng du ikkje kvittering sidan imei-nr angir når telefonen var produsert. Dermot må du ha kvittering viss du skal fremme eit reklamasjonskrav. Viss ha som har solgt deg telefonen oppgir kva butikk den er kjøpt på skal det ikkje vere så vanskeleg å kunne få ei kvittering ut. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Flyttet på oppfordring til "Forhandlere og verksteder". Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Så lenge garantitida (1år) ikkje er gått ut så treng du ikkje kvittering sidan imei-nr angir når telefonen var produsert.Dermot må du ha kvittering viss du skal fremme eit reklamasjonskrav. Viss ha som har solgt deg telefonen oppgir kva butikk den er kjøpt på skal det ikkje vere så vanskeleg å kunne få ei kvittering ut. mvh JanEirik nåvel, enkelte verksteder krever en kvittering hvor det står oppført IMEI nummer. Lenke til kommentar
zand Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Så lenge garantitida (1år) ikkje er gått ut så treng du ikkje kvittering sidan imei-nr angir når telefonen var produsert.Dermot må du ha kvittering viss du skal fremme eit reklamasjonskrav. Viss ha som har solgt deg telefonen oppgir kva butikk den er kjøpt på skal det ikkje vere så vanskeleg å kunne få ei kvittering ut. mvh JanEirik Dette er feil. For selv om det står hvilken uke/år den ble produsert i betyr det jo ikke at den ble solgt samme uka vet du. Da vil jo garantien være under et år da, hvis den teorien din skal holde vann. Så og si alle verkstedene krever kvittering, ellers vil butikken bli fakturert og da selvfølgelig kunden av butikken. Det jeg ville gjort hvis jeg var deg er å ta kontakt med han du kjøpte den av og få han til å stikke på elkjøp og få en kopi. Hvis han betalte med kort pleier det å være ganske greit for da står det jo på kontoutskriften at han betalte med kort der og summen og dato osv, så da kan de slå opp med disse opplysningene. Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg har fått reparert mobil uten kvittering. Mener de sa de gikk utifra serienr. og la på 3mnd Lenke til kommentar
zand Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Kan jo godt tenkes at butikker gjør det, men de taper i så fall penger på det... Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Da reklamasjonsretten er 2 år i Norge, opererer verkstedene med 1,5 år fra produksjonsdato. Kan være vanskelig å få reparert telefonen uten omkostninger på en del verksteder, men jeg vet at Deltaservice i Drammen/Kongsberg følger denne praksisen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Da reklamasjonsretten er 2 år i Norge, opererer verkstedene med 1,5 år fra produksjonsdato. Mener du at de driter i det siste halve året med reklamasjonsrett? WTF! Da hadde jeg blitt mektig irritert. Eller mener du 2,5 år fra produksjonsdato? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Da reklamasjonsretten er 2 år i Norge, opererer verkstedene med 1,5 år fra produksjonsdato. Mener du at de driter i det siste halve året med reklamasjonsrett? WTF! Da hadde jeg blitt mektig irritert. Eller mener du 2,5 år fra produksjonsdato? Nei, de er snille som gir deg 1,5 år. Har du kvittering får du selvfølgelig minimum 2 år fra kjøpsdato, men om du ikke kan bevise når du kjøpte produktet, gir de deg 1,5 år fra produksjonsdato. Er normalt ikke så langt unna med den policyen. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hvis du er i tvil, sjekk med feks http://www.mobilfiksern.no/ Eller ring SE på support tlf 815 00 840 Da du ikke har noen form for "eierbevis" som er ditt ansvar har du i utgangspunktet ikke krav på noen ting, da den kan være funnet eller stjålet for alt de vet.... Repratør skal videre fakturere SE for garanti jobb, og da MÅ dokumentasjon foreligge.... PS: Reklamasjonsrett gir deg krav på å påberope deg krav om reprasjon etter at de vanlige 365 dagene er gått ut, du har ikke KRAV. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Ble litt forvirret av dette. Hvis jeg ønsker å oppgradere software på min 6610, kan jeg da få det gjort gratis? Den blir 2 år i Februar. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Ble litt forvirret av dette. Hvis jeg ønsker å oppgradere software på min 6610, kan jeg da få det gjort gratis? Den blir 2 år i Februar. Ja, om du har kvitteringa og gjør det før februar. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg har fått svar på en mail jeg sendte til et verksted, og der sier de 1 år. Garantitiden Nokia gir er 1 år fra kjøpsdato. Om du ikke finner kvitteringen kan vi sjekke om IMEI nummer er innenfor 15 mnd fra Nokia sin produksjonsdato, noe som også kvalifiserer som innenfor garanti. Prøver de å snyte meg for 1 år garanti? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Les, så skriver de faktisk at garantitiden er 1 år. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg har fått svar på en mail jeg sendte til et verksted, og der sier de 1 år. Garantitiden Nokia gir er 1 år fra kjøpsdato. Om du ikke finner kvitteringen kan vi sjekke om IMEI nummer er innenfor 15 mnd fra Nokia sin produksjonsdato, noe som også kvalifiserer som innenfor garanti. Prøver de å snyte meg for 1 år garanti? Nei, selger prøver å snyte deg for 1 år reklamasjon.. Garanti og reklamasjon er som sagt ikke det samme. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Selger skriver at garantitiden er 1 år, han nevner ikke reklamasjonstiden som er noe helt annet.. Når jeg var i Nord Norge under førstegangstjenesten fikk jeg en fuktskadet 3330 reparert på garantien selv om jeg ikke hadde kvitteringen der oppe. De sjekket opp imeien mot Nokia. Endret 8. november 2004 av KVTL Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) *Dobbelpost* Endret 8. november 2004 av KVTL Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Garanti og reklamasjon er som sagt ikke det samme. .. Det viste jeg jo egentlig #skyller ansiktet i vann for å våkne#. Men går software oppgradering under garanti eller reklamasjon? (Ja jeg må tydeligvis ha det inn med teskje i dag). Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 SW oppgradering går under garanti ihvertfall. Så lenge telefonen vire som den skal, og oppfyller de krav som selger\utstillingsmodell har sagt den skal gjøre så kan jeg ikke se at reklamasjonen dekker denne. Kun hvis telefonen skulle henge seg pga software feil med andre ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå