PcT Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hei, jeg har et trådløs nettverk her hjemme. det er Belkin wireless connection 11 mb! Kortet mitt er litt ødelagt så jeg skal kjøpe ny! er det noe vits i å kjøpe et 54 mb kort uten å oppgradere routeren?? eller er det bare waste? Probleme jeg har er for eksempel: 1. Kommer stygge warnings i CS:S og nettet klikker helt når jeg spiller 2. ALTFOR ustabilt! 3. Går for treigt.. er vel ikke vanlig å vente på en side som laster seg inn på 1 kb/s når man har 1.5mb linje? Burde jeg legge opp kabler?? Er egentlig litt gamer men jeg tåler å ha 40 i ping! Vil helst ha trådløst! Hvis jeg ikke trenger å oppdatere routeren til et 54 mb kort hvilket burde jeg velge? Lenke til kommentar
TrAI Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Dersom du kjøper ett .11g kort med 54Mbps så vil det virke mot den gamle .11b ruteren din, men selvsagt bare på 11Mbps. Om det er noen vits kommer litt an på hva du kan tenke deg å gjøre i fremtiden. Dersom du tenker på å oppgradere til en raskere trådløs ruter senere, kan det kanskje være en idé å kjøpe ett kort nå. Men du kan gjerne finne billige 11Mbps kort, som kan være mer økonomisk dersom du ikke planlegger å oppgradere på en stund... Men det kan jo være du finner ett godt tilbud på en pakke med ruter og nettverkskort, slik at du kan oppgradere begge nå, hvis pengene strekker til, men det er neppe nødvendig hvis du ikke har flere maskiner i nettverket... Er du sikker på at de lave hastigheten skyldes det trådløse nettverket? har du prøvd forskjellige kanaler, det kan i blant hjelpe hvis det er støyproblemer eller hvis andre nettverk i nærheten forstyrrer. Er dette ett problem på alle sider eller bare noen? hvis det er bare noen er det mulig at problemet ligger hos dem... Lenke til kommentar
Tachdelan Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg har også problemer med trådløst nettverk, men det er kun i forhold til online spill og da i hovedsak fps spill som Counterstrike (CS). Den "Warning"en som PcT mener er sannsynligvis cl_flushentitypacket , samme som meg. Den signaliserer at pakkene fra min pc til server ikke kommer frem riktig eller ikke i det hele tatt. Noe jeg tror er på grunn av det trådløse nettverket. Det eneste jeg ikke helt fatter er : "Hvorfor?" Kan noe hjelpe meg (og PcT) med litt info, tips eller linker til noe som kan hjelpe oss? Lenke til kommentar
loe.per Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 :!: Trådløst hjemmenettverk: Jeg har trådløst,- men avstanden mellom PC`en og aksesspunktet er 4 km. Bare trøbbel. Det er flere årsaker: Frekvensområdet er 2,4 Ghz/s, hvilket er fritt fram for alle uten noen konsesjon. Veldig ømfindtlig for interference fra andre brukere eller annen støy. Protokollen er 802.11b Går på 11 Mb/s,- men kan også "geare" seg ned hvis det er for dårlig signal/støyforhold. Speeden dras kraftig ned grunnet at datapakkene må sendes så mange ganger om igjen grunnet disse forstyrrelsene. Dette medfører svært lange pingtider. XP`en kan også skape trøbbel da den scanner med jevne mellomrom etter bedre aksesspunkt. Forbindelsen kan dermed falle ut i dette tidsrommet. Kan avhjelpes ved å deaktivere Wireless Zero Configuration under ADMIN.VERKTØY - TJENESTER i kontrollpanelet. Så til dere som plages, prøv med direkte kabeltilkopling, hvis dere ikke må ha trådløst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå