Gå til innhold

Er disse brikkene noe bra?

hylo

Anbefalte innlegg

Hva er best? BH-5, OCZ E.B. og Crucial Ballistix. For eksempel.

Anandtech konkluderte Ballistix som best til AMD64, da de oppnådde HTT på godt over 250MHz med stramme timings. Husker ikke tallene helt nå.

Men er det til en Athlon XP Barton som skal klokkes, trenger du vel kun god PC3200-RAM. Geil er et godt eksempel på det, og noe dyrere Corsair-minne eller OCZ skulle gjøre jobben mer enn god nok.

Hva slags CPU har du tenkt å klokke? En XP-M har ikke multiplikatorsperre, så der er du ikke FSB-avhengig, mens en låst Barton ikke kommer så veldig høyt over 200MHZ FSB allikevel.

Jeg har en låst barton, men går kanskje å klokke brikkene for det(?)

Cpu'en er en Amd Athlon XP 2600+ Den er nok sperra for klokking :hrm:

Pc'en er av denne typen:

2600+ (Som nevnt ovenfor)

Abit AN7 hovedkort.

Powercolour Radeon 9800 pro.

Burde jeg ha så bra ram, eller er det overkill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er de brikkene store? De ser litt store ut med kjøleribba

nja de er litt større, men de er ikke akurat noe giga mye større da

Høyrere i høyde ser det ut som, men hva med bredde?

Det er ikke stort mellomrom mellom to av slotsa her...

Lenke til kommentar

Anandtech konkluderte Ballistix som best til AMD64, da de oppnådde HTT på godt over 250MHz med stramme timings. Husker ikke tallene helt nå.

Men er det til en Athlon XP Barton som skal klokkes, trenger du vel kun god PC3200-RAM. Geil er et godt eksempel på det, og noe dyrere Corsair-minne eller OCZ skulle gjøre jobben mer enn god nok.

Hva slags CPU har du tenkt å klokke? En XP-M har ikke multiplikatorsperre, så der er du ikke FSB-avhengig, mens en låst Barton ikke kommer så veldig høyt over 200MHZ FSB allikevel.

Pc'en er av denne typen:

Abit AN7 hovedkort.

Prosessoren din er sperret for multiplikatorjustering, dvs den er låst på 12,5 eller 13 eller hva det nå er for XP 2600+. Men FSB kan du justere, og da får du klokket prosessoren din. FSB står vanligvis på 166MHz=333MHz DDR, og hvis du kjøper deg PC3200-minne (som er garantert å kjøre på 200MHz=400MHz DDR), kan du gradvis øke FSB til prosessoren, og dermed øke ytelsen.

Men da skal du også vite hva du driver med, så du ikke blir fortvila hvis maskinen ikke starter osv..

I ditt tilfelle, til din PC, regner jeg med at standard Corsair Value PC3200-minne holder i lange baner. Du får uansett ikke økt FSB noe særlig over 200MHz, da skal du ha en super-klokkevennlig prosessor.

Lenke til kommentar

Pc'en er av denne typen:

Abit AN7 hovedkort.

Prosessoren din er sperret for multiplikatorjustering, dvs den er låst på 12,5 eller 13 eller hva det nå er for XP 2600+. Men FSB kan du justere, og da får du klokket prosessoren din. FSB står vanligvis på 166MHz=333MHz DDR, og hvis du kjøper deg PC3200-minne (som er garantert å kjøre på 200MHz=400MHz DDR), kan du gradvis øke FSB til prosessoren, og dermed øke ytelsen.

Men da skal du også vite hva du driver med, så du ikke blir fortvila hvis maskinen ikke starter osv..

I ditt tilfelle, til din PC, regner jeg med at standard Corsair Value PC3200-minne holder i lange baner. Du får uansett ikke økt FSB noe særlig over 200MHz, da skal du ha en super-klokkevennlig prosessor.

Forstår godt hva du mener, men vil også ha dette minnet litt, for så når det er utrangert i denne maskina, bruke minnet i en server. Derfor vil jeg ha litt bedre ram.

Er det bedre å kjøpe de da? Eller bare tullball?

Lenke til kommentar
Er de brikkene store? De ser litt store ut med kjøleribba

nja de er litt større, men de er ikke akurat noe giga mye større da

Høyrere i høyde ser det ut som, men hva med bredde?

Det er ikke stort mellomrom mellom to av slotsa her...

ikke med meg heller, men jeg har ganske god plass til de, de er ikke mange milimeterene bredere

Lenke til kommentar
Geil CAS: 2,6-2,9

OCZ CAS: 2,5-3-2-8

Er OCZ verdt de 400,- kronene extra?

Som Henrik2k sier, er 2,6-2,9v anbefalt spenning

Tallene som tilsvarer OCZ 2,5-3-2-8, der har GEIL 2-3-3-6, men jeg kjører min ene 512Mb brikke 2-2-2-11@2,8v

(T-Ras:klarer fint 5, men 11 skal vistnok være ideelt for nForce2)

Kan ikke si om den klokker bra, da jeg aldri har fått min XP-M 2400+ stabil over FSB 200Mhz.. :ermm:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Tallene som tilsvarer OCZ 2,5-3-2-8, der har GEIL 2-3-3-6, men jeg kjører min ene 512Mb brikke 2-2-2-11@2,8v

Kan ikke si om den klokker bra, da jeg aldri har fått min XP-M 2400+ stabil over FSB 200Mhz.. :ermm:

hva med å bare kjøpe corsair 3200 xl pro, så får du en timings på 2-2-2-5, uten noe voltmodding og styr. i tilegg kan du overklokke mer med dem.

Lenke til kommentar

hva med å bare kjøpe corsair 3200 xl pro, så får du en timings på 2-2-2-5, uten noe voltmodding og styr. i tilegg kan du overklokke mer med dem.

Det er nok det jeg skal, så jeg slepper dette styret her :p

Er det noen som har noen invendinger imot det kjøpet?

Lenke til kommentar
Bra å høre.

:D

*Glede seg til lønning om en liten stund*

så det ble corsair 3200 xl pro?

Ja, det ble det! :thumbup:

Hadde ikke jag valgt iallefall. Masse flash men ikke topp ytelse.

Hadde definitivt gått for enten OCZ Dual Platinum R2 Edition på netshop eller Crucial Ballistic.

OCZ brikkene er noe av de råeste 3200 brikkene ved 3200 hastighet, men overklokker som en drøm hvis en slakker litt på timingsene. Har sett hastigheter helt oppe rundt 275Mhz med 2,5-3-3-7 , og det er lavere enn f.eks Dual gold ved den hastigheten.

Lenke til kommentar
Bra å høre.

:D

*Glede seg til lønning om en liten stund*

så det ble corsair 3200 xl pro?

Ja, det ble det! :thumbup:

Hadde ikke jag valgt iallefall. Masse flash men ikke topp ytelse.

Hadde definitivt gått for enten OCZ Dual Platinum R2 Edition på netshop eller Crucial Ballistic.

OCZ brikkene er noe av de råeste 3200 brikkene ved 3200 hastighet, men overklokker som en drøm hvis en slakker litt på timingsene. Har sett hastigheter helt oppe rundt 275Mhz med 2,5-3-3-7 , og det er lavere enn f.eks Dual gold ved den hastigheten.

Anandtech fikk OCZ Dual Platinum Rev2 opp i 300MHz :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...