alfa66 Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg ønsker meg en ekstern blits til mitt nye G6 kamera, men vet ikke helt hva jeg bør kjøpe. Er det noen som kan gi meg noen gode forslag, uten at det koster mer enn det smaker? Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg ønsker meg en ekstern blits til mitt nye G6 kamera, men vet ikke helt hva jeg bør kjøpe. Er det noen som kan gi meg noen gode forslag, uten at det koster mer enn det smaker? En Sigma EF-500 DG Super koster absolutt ikke mer enn den smaker Den koster 1990,- på itech.no (nederst på siden) En Canon 420EX som blir det nærmeste koster rundt 4-500,- mer og har ingen manuelle muligheter. Grei som slave når man kjører E-TTL, men ellers ikke så mye å leke med.... Dvs: på G6 har du muligheten til å styre blitzen endel fra kameraet, men ikke alle mulighetene som en blitz med manuelle muligheter gir. Ellers har jo Canon både 550EX og 580EX til rundt 4000,-. Sunpak og Metz har også blitzer som kan brukes, men etter hva jeg har sett kan de ikke konkurrere på pris med Sigmaen. Lenke til kommentar
StianHH Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg ønsker meg en ekstern blits til mitt nye G6 kamera, men vet ikke helt hva jeg bør kjøpe. Er det noen som kan gi meg noen gode forslag, uten at det koster mer enn det smaker? Sigma EF-500 DG Super er en flott blitz, og mye billigere enn Canon "sin versjon!" Lenke til kommentar
alfa66 Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Takk for godt tips! Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg vet en som selger de for 1590 inkl frakt!!!!! Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Sigma 500 Super blitzen altså, jeg bestilte en i dag for 1590 inkl mva og frakt! Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Sigma 500 Super blitzen altså, jeg bestilte en i dag for 1590 inkl mva og frakt! Meget bra pris det Du er forresten sikker på at det er Sigma EF-500 DG Super og ikke Sigma EF-500 DG ST? Den siste modellen jeg nevnte er ikke for dslr og kan kun kjøres manuelt. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jeg vil tro det er en del som har gått i "fella" grunnet navnelikheten mellom de to. Forøvrig anbefaler jeg selv Sigma EF-500 DG Super, synes den funker utmerket btw: noen som vet om det finnes noen gode guider til bruk av denne? Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Har fått dette i teksten for mottat bestilling så det kan vel ikke være feil? "Sigma EF 500 DG Super blitz ( for Canon EOS)" Den vanlige heter jo Sigma EF 500 DG ST blitz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå