Gå til innhold

Hurra! Jeg har fått meg hjemmeside!


Anbefalte innlegg

Dritkult, endelig har jeg fått min egen hjemmeside! Ta en tur innom HalcyOnline

 

Den er fortsatt bare en sped begynnelse, men jeg håper du liker den likevel :)

 

Skriv gjerne noen ord i gjestboka, synspunkter og tips til forbedringer. Kom gjerne med synspunkter/tips i denne tråden også.

 

NB! Siden har noen ganske store bakgrunnsbilder, så surfere med treig oppkobling bør kanskje styre unna ;)

 

Mvh

 

shilseth aka Halcyon

 

Edit: forandret linken til å peke til den nye hjemmesiden min.

Endret av shilseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dritkult, endelig har jeg fått min egen hjemmeside! Ta en tur innom HalcyOnline

 

Den er fortsatt bare en sped begynnelse, men jeg håper du liker den likevel :)

 

Skriv gjerne noen ord i gjestboka, synspunkter og tips til forbedringer. Kom gjerne med synspunkter/tips i denne tråden også.

 

NB! Siden har noen ganske store bakgrunnsbilder, så surfere med treig oppkobling bør kanskje styre unna ;)

 

Mvh

 

shilseth aka Halcyon

bra side * bor i sandnessjøen* :yes: litten dritt plass as men jenter er det :dribble:

Lenke til kommentar

Du bruker et bakgrunnsbilde på 1.2MB. Vet du hvor lang tid det tar å laste for modembrukerne? Selv med 2mbit ADSL tok det fire-fem sekunder før jeg fikk frem bakgrunnen. Det er veldig irriterende å støte på sånt når jeg vet det hadde tatt deg fem sekunder i photoshop eller femti sekunder i paint for å redusere størrelsen til ca. 150kb. :roll:

Lenke til kommentar
Du bruker et bakgrunnsbilde på 1.2MB. Vet du hvor lang tid det tar å laste for modembrukerne? Selv med 2mbit ADSL tok det fire-fem sekunder før jeg fikk frem bakgrunnen. Det er veldig irriterende å støte på sånt når jeg vet det hadde tatt deg fem sekunder i photoshop eller femti sekunder i paint for å redusere størrelsen til ca. 150kb. :roll:

Kanskje du burde lese alt som står i det første innlegget, spesielt det som står skrevet bak NB-tegnene! Men poenget er tatt og notert...

 

Dessuten kan ikke alle være like glupe som deg vettu, det er jo tross alt første gangen jeg i det hele tatt prøver meg på noe som kan kalles hjemmeside! :dontgetit:

Endret av shilseth
Lenke til kommentar

selv om du sier ifra om at det er store bilder i bakgrunn så er det ingen unnskyldning til og ikke komprimere bildene dine! ;) med mindre du vil at folk skal kunne skrive ut hjemmesiden din i høykvalitet på fotopapir kanskje?

 

ellers så syns jeg ikke det ser så veldig fint ut med repeterende bakgrunnsbilder på den måten.. visst du har litt høy oppløsning på skjermen så skjønner du va jeg mener.

 

skriften er også litt stor og vanskelig og lese, spesiellt på "om meg" siden pga bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Gosh for noen bakgrunnsbilder, tar evighet selv om jeg sitter på 2Mbit linje.

 

På hovedsiden er både tekst og bakgrunn hvit, må trykke ctrl+a for å lese tekst der. Hvis det er mening det skulle være bakgrunnsbilde her, så kommer den ikke opp her hos meg (kanskje adfilteret mitt er for effektivt :D )

Lenke til kommentar
Men hvordan får jeg fiksa det sånn at bakgrunnsbildene ikke legges side-ved-side for dem som kjører über-oppløsning på skjermene sine? Er fortsatt en grønn noob når det gjelder hjemmesider :innocent:

Det kan du gjøre med CSS:

background-repeat:no-repeat;

^Legg til den attributten påelementet som har bakgrunnsbildet, så vil det ikke repetere seg..

Lenke til kommentar
Men hvordan får jeg fiksa det sånn at bakgrunnsbildene ikke legges side-ved-side for dem som kjører über-oppløsning på skjermene sine? Er fortsatt en grønn noob når det gjelder hjemmesider  :innocent:

Det kan du gjøre med CSS:

background-repeat:no-repeat;

^Legg til den attributten påelementet som har bakgrunnsbildet, så vil det ikke repetere seg..

Trådstartet, vet du hva css er ?

Og jeg var ikke helt glad i bakgrunnen :whistle:

Hvis du bruker online.no sin hjemmesidegenrator anbefaler jeg at du går over til dreamweaver eller frontpage. Tror det finnes en gratisversjon av frontpage (98?)

Lenke til kommentar

Nei, jeg vet ikke hva CSS er.. Og jeg har tenkt å lage en mer proff hjemmeside med Frontpage, eller Dreamweaver som du foreslår realfingolfin. Tror jeg har gratis/trial-versjon av Dreamweaver liggende på en PCPro-cd ett eller annet sted. Skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb.

 

Den hjemmesiden jeg har nå er uansett en "prøve-hjemmeside", hadde tenkt å lage en proffere versjon etterhvert. Ville bare ha litt feedback på hva dere syns :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...