Gå til innhold

Pocket Pc VS Palm

JonnyHZ

Anbefalte innlegg

Har vært en ivrig bruker av Pocket Pc i lengre tid,men er også blitt nyskjerrig på Palm sin nye Treo 650.

Mitt spørsmål er som følger:

Hva er forskjellen på disse to o.s og hvilken er mest brukervenlige o.l

Prøv å legg favorittene litt til side og se objektivt på dette (min favoritt er Pocket Pc,men er åpen for å prøve andre ting).

Hva er å foretrekke til de forskjellige formålene?

Bruker min Pocket Pc hovedsaklig til gps,men ønsker også en telefon-del.Har vurdert nye HP 63XX,men som sagt er Treo sin nye 650 også spennende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til gjengjeld kjenner ikke jeg til Palm særlig godt ;)

Men Second Edition av Pocket PC Phone Edition er blitt enda mer brukervennlig enn tidligere versjoner.

Jeg regner med at begge systemene er veldig bra og kan tilby den funksjonaliteten du er ute etter.

Selv ville jeg gått for en Qtek 9090.

Lenke til kommentar

Dette er veldig smakssak.

Har du ikke voldsomt bruk for multitasking vil jeg si PalmOS er det beste valget. PalmOS er mer stabilt, bruker mindre strøm og telefongrensesnittet på Palm synes jeg er bedre enn på PocketPC.

På PocketPC siden er det mye mer muligheter for 3'dje parts verktøy som endrer bruksmåten radikalt, så det går ann å tilpasse PocketPC'en til å bli rimelig tøff.

Har selv en Qtek 2020 og Palm Tungsten|W. Liker dem begge, men foretrekker stort sett Qtek'en. Hadde jeg hatt en Treo 650 i hånda istedet for T|W'en, er jeg ikke så sikker...

Hvis du ikke tror du kommer til å savne mulittasking, de kuleste spillene og alt det andre stæsjet du kan få kjøpt til en PocketPC, ville jeg helt klart gått for en Treo 650. Det er rett og slett en mer stabil maskin med et veldig behagelig GUI.

Treo'en er brukervennlig "out of the box", mens PocketPC'en må tunes litt før den er like brukervennlig... det er ihvertfall min mening.

Lenke til kommentar

Takker for flotte svar så langt. :thumbup:

Har nå "krympet" utvalget noe og ender opp med Qtek 9090 og Treo 650 (har lagt HP 63XX på is så lenge).

Bruker ikke maskinen noe særlig til spill og slike ting,men det som er viktig er bl.a muligheten for bruk av gps.Har som sagt erfaring med Pocket Pc m/gps,noe som virker glimrende,men vil det fungere like bra med Palm?

Takker igjen for gode svar :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...