Gå til innhold

kdm på kombinert X-term/WS

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et hjemmenettverk hvor jeg blant annet har:

En maskin som er arbeidsstasjon og applikasjonsserver (carex)

En maskin som kun er x-terminal mot carex (tussilago)

En maskin som står koblet mot stereoanlegget og brukes enten direkte for diverse lydarbeide eller som x-terminal mot carex (betula)

(Ja, det er en botaniker i familen... ;) )

carex og tussilago funker fint, men jeg klarer ikke å få til å veksle på betula, dvs,jeg får det til, men det skal også være mulig for resten av familien...

Det jeg kan: kjøre xdm (hvor x står for x,g eller k.. :) ) og logge på lokalt (startes automatisk) logge ut og som rot gå ut og /etc/init.d/xdm stop og deretter X -broadcast hvorpå jeg kan få et logonbilde for carex.

Imidlertid, med kdm er det et valg som heter 'Remote logon', jeg skulle gjerne ha brukt den for å velge lokal eller carex, da kunne selv kona klart det :whistle: (egentlig ikke så veldig fornærmende, hun er relativt oppegående på data., så lenge hun slipper cli)... Når jeg velger denne, får jeg først opp en boks som viser at carex er tilgjengelig, så kan jeg velge den og får da opp en 'grå med kryss-cursor' x-skjerm i noen sekunder, før jeg detter tilbake på lokal login... I og med at jeg kan logge meg på carex med å drepe xdm og så kjøre X -broadcast, så skulle jo rettigheter i begge ender være i orden-... Er det noen som har vært borti noe slikt og har noen råd?

M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...