Gå til innhold

hjelp en pce noob!

Yonaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AGP er best pga pris og tilgjengelighet på skjermkort og hovedkort.

PCIe er best pga framtidig oppgraderbarhet.

Ytelsemessig stiller de likt når det er like skjermkort som sammenlignes.

Ikke alle skjermkort finnes i AGP-utgave og ikke alle skjermkort finnes i PCIe-utgave.

Lenke til kommentar

Simen er helt rett. AGP og PCI-E er helt like ytelsesmessig.

AGP har fordelen av at det finnes flere mange flere produkter tilgjengelig til det.

PCI-E har fordelen at kortet du kjøper nå vil kunne passe til et nytt hovedkort også om 3 eller 4 år (men skjermkortet vil jo være ganske ubrukelig innen den tid).

Ellers er det en par mindre forskjeller i pris.

-Stigma

Lenke til kommentar
ehm...................... nei!!!

agp kjem til å bli heilt stopp på rundt nyttår.

Hvor har du det fra?

Huske du hvor lenge siden det er SATA ble lansert? Og spådommene som sa at man måtte for all del kjøpe hovedkort med SATA, for PATA kom til å bli helt stopp på i løpet av kort tid.. Skjedde det? Nope, det har nå gått et par år uten at SATA har tatt helt over ennå. Man an nok fortsatt kjøpe både PATA-disker og PATA hovedkort i etteå et par år fremover.

Jeg tror nok ikke man skal bekymre seg alt for mye for at AGP blir utrangert med det første.

Lenke til kommentar

vel, her på hw stod det ein artikkel om at ati hadde komt med sitt siste kort til agp og mange andre side står det at det blir satsa stort på pci-e.

og sata kom no ikkje for meir enn et og eit halvt år sida.

pci slutta dei no ganske tidlig å lage nye kort til.

ddr1 TIPPA eg på blir utvikla enda fårdi den er raskare enn ddr2 på samme frekvens og det er enda ingen cpua som utnytta skikli ddr2, mens som tidligare nevnt er agp og pci-e likestilte i forhold til ytelse(akkurat no) agp 4x er jo for treigt får dagens beste kort.(det veit eg fårdi eg har testa)

Endret av bonebraker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...