Myr Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hei.. Har en sierra is som ikke er heilt frisk. Det virker som den kun går på 3syl. Alle pluggledniger er ok. Men lurte barre på om det kan vere tennpluggene eller om det kan ver dysene!? Tror dere at nye tennplugger og dyserens vil hjelpe? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 prøv det enkleste først, pluggene.. Lenke til kommentar
Myr Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Ja,tenker eg får prøve det i mårga.. Er det noen som vet hvor eg får kjøpt shims,så eg får justert ventilene? Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 sjekk rotoren og fordelerlokket. I tillegg til pluggene såklart. Ellers kan du vel skru ut den dysa du tror er gåen og se om det kommer bensin ut? Lenke til kommentar
Myr Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Barre et spørsmål til..Pratet med en kar som sa at det kunde ver kammen som var gåend/slitt... men forstår ikke heilt korleis d kan fororsake at den barre går på 3 syl.? Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hvis kammen begynner å bli slitt og rund på disse motorene vil du merke at bilen fusker til og rykker ganske kraftig i et kort øyeblikk sånn innimellom. Omtrent som om motoren bråstopper i et brøkdels sekund. Forferdelig å sitte på, gamle scorpioen min fikk det slik på slutten. Er du sikker på at bilen går på bare 3 sylindre eller er dette noe du tror? Lenke til kommentar
Myr Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Hvis kammen begynner å bli slitt og rund på disse motorene vil du merke at bilen fusker til og rykker ganske kraftig i et kort øyeblikk sånn innimellom. Omtrent som om motoren bråstopper i et brøkdels sekund. Forferdelig å sitte på, gamle scorpioen min fikk det slik på slutten. Er du sikker på at bilen går på bare 3 sylindre eller er dette noe du tror? Kikket litt på bilen i dag..målte komprisjon,siftet plugger,sjekket pluggledninger,fordeler og at bilen fikk drivstoff...som alt var ok.. Tok meg en tur med bilen og etter kort stund var det barre så vitt den hostet og gjikk.mådde holde den på litt turtal for og slure heile vegen til bake,var barre så vidt den orket å gå..de som eg tror det er er at eg nå ha ny kam og stille ventilene(for der er noe ventiltikking! heh)men d som er litt merklig er at det kom over natten!? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 du skal ikke se bort i fra at det er datahjernen som styrer innsprøytningen som fusker. Det skjedde med min 440, der datahjerenen tiltet over, og så vidt at bilen ville gå i det hele tatt Lenke til kommentar
Myr Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Har pratet med en bilmekaniker som er ford frelst..Han sa enten at det kunde vere kam'en som er meget utslitt(noe som går igjenn på sierra tydligvis) eller var det ett eller annet om en ventil ring.pratet ikke med han direkte så om noen kunde forklare meg hva en ventil ring er for noe så hadde det vert supert Lenke til kommentar
Myr Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) du skal ikke se bort i fra at det er datahjernen som styrer innsprøytningen som fusker. Det skjedde med min 440, der datahjerenen tiltet over, og så vidt at bilen ville gå i det hele tatt ja,den er jo noe av det billigaste som kunde gå i stykker hehe..får skru opp toppdekselet og måle klaring mellom kam og ventilane i mårgen..er der ruske gale der så er jo sikkert nåkk feilen der ..vist ikke så er det sikkert som du sier at hjernen er litt på vidda Endret 27. oktober 2004 av Mafuck Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 på disse "pinto"motorene (ford 4 sylinder ohc) så er det somregel kammen som er problemet. Så lenge motoren har fått olja si og ikke er helt rævkjørt er det stor sjangs for at du vil se en slitt kam når du tar av toppdekselet Kanskje han mekanikeren prata om stempelringene eller ventilsetene? Lenke til kommentar
falko rusticolus Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Har bilen gått langt? Dersom bilen har gått noke serlig over 150 000 kan det vere at filteret i dysene og sjølve spissane er tette og fulle av avleiringar det gjer at bilen går dårlig og gjerne svert dårlig Lenke til kommentar
Corolla16v Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Viss det er kammen som forårsaker problemer ville bilen gått dårlig hele tiden. Slik jeg forstår det kommer feilen etter litt kjøring? I så fall er jeg mer enig i at det ligger i elektronikken. Er det kammen din som er gåen mener jeg å huske at du må av med toppen for å få byttet den. Tror den kun kan bankes ut mot torpedoveggen og da stopper det fort opp. Er rimelig sikker på at du ikke trenger shims for å justere ventilene. Lykke til. Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Overliggende kam på disse motorene. Såvidt jeg vet er det bare å ta ut toppdekselet og plukke ut kammen. Må såklart av med kamdrevet og det tullet der. Lenke til kommentar
Corolla16v Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ja det ser du jo fort når du tar av toppdekselet. Mener det er samme motor som sitter i transit. Og på disse kan du ikke skru av bøylene over kammen da disse er en fast del av toppen. Kammen må derfor bankes ut. Dette kan kun gjøres i retning kupeen. På de gamle transitene har jeg ved en annledning skjært hull i torpedoveggen for å slippe å ta av toppen. Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Jo, du sier noe der. Kom på at jeg hadde motoren ut av bilen da jeg bytta kam på en slik motor. Sikkert derfor jeg husket det som piece of cake" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå