Valent Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) som topic sier, jeg trenger ca 10 meter med en Digital kabel, problemet er at JEG ikke har peiling på hvilken type kabel man trenger, var innom både lefdal og spaceworld... de sa at jeg trengte Coaxial kabel, den kjøpte jeg og den passer ikke en gang!! skal kobles til et z-680 anlegg. help! Endret 25. oktober 2004 av Valent Lenke til kommentar
Valent Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Det er den porten helt til ventre på bildet.. Endret 25. oktober 2004 av Valent Lenke til kommentar
loonqawl Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Du trenger en minijack-phono overgang. Både mono og stereo bør fungere (ved stereo vil enten den hvite eller røde kanalen bære signalet). Vær oppmerksom på at voltstyken kan være for høy og således skape problemer for anlegget ditt (med ekstrem uflaks ødelegge det). Overganger får du kjøpt på f.eks Clas Ohlson eller sågar Expert (og sikker mange andre plasser). Med samme kort fikk jeg ikke overgang til å fungere og endte opp med å bruke de analoge utgangene. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 sorry ass, men det er DIGITAL UT, altså kun 3 alternativer, 1: Coaxial (den passer ikke og blir automatisk exkludert) 2&3: 2 typer optical kabler ,det jeg lurer på er om andre vet noe mere enn meg.. Lenke til kommentar
loonqawl Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Det er forsåvidt riktig, men coaxial er fysisk en phono-kabel som du ikke har plass til (ettersom utgangen er av type mini-jack.) Derfor trenger du en overgang som beskrevet. Har lagt ved et bilde av en overgang (fra clas) som gjør at du kan gjenbruke coax-kabelen du allerede har kjøpt (den skal da kobles til enten rød eller hvit) Endret 25. oktober 2004 av loonqawl Lenke til kommentar
Folo Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 er det coax inngang på z-680 ? Vist ikke så funker det vel med en vanlig 3,5mm stereo minijack ? du har ikke TOS (optisk) i bakkanten, men det er sikkert mulighetert for å få ett tillegskort som du plugger i noen av pinnene på selve kortet. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Er det ikke slik at stereo minijack-kontakten består opprinnelig av tre ledere: Høyre, venstre og jord? Når man bruker en slik ledning til coax-kontakten på Creative sine kort, så blir leder - Nr. 1 til høyre/venstre, Nr. 2 til bak høyre/venstre og Nr. 3 til senter/sub? Ønsker bare å bekrefte det jeg har hørt. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Du kan bruke en slik: Har dessverre ikke funnet den i Norge. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 yepp det er coaxial på z-680 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Du trenger en coaxial-kabel ja, men med en "creative" plugg i ene enden. Creative selger separat egene brackets med coaxial- og optiske plugger som du kan koble på lydkortet for å slippe eventuelle overganger. Dette tror jeg er et av de få alternativa til å få tak i en slik "creativ-kabel". Lenke til kommentar
555 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Du kan bruke en slik: Har dessverre ikke funnet den i Norge. En slik med noen cm kabel (creative orginal) skal expert kunne skaffe. bestilte noen i dag der jeg jobber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå