Gå til innhold

rettferdigheten må seire!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner dere ikke at slike folk trenger hjelp ?? To måneder i fengsel, og tre måneder hos psykiater, så er han helt frisk og vil aldri gjøre slikt igjen.

Det var synd at han tok selvmord...

Det som skjedde med jenta er sånt man må leve med i en verden slik som den vi lever i.

( de som ikke skjønte det; dette var ironisk. Jeg gidder ikke å bli kastet ut fordi noen ikke skjønner ironien, da sletter dere heller innlegget. )

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til at en mann som tar andres liv skal ha livets rett. Han kan få smake sin egen medisin.

Hans liv er et liv, men jeg vil påstå at han nå har sagt fra seg retten til å beholde det. Slike folk er søppel som koster samfunnet penger, og gir problemer tilbake som takk.

Dessuten vil det gi en følelse av rettferdighet å få denne mannen fjernet fra jordens overflate, i hvertfall for de eventuelle pårørende.

Lenke til kommentar
Jeg ser ingen grunn til at en mann som tar andres liv skal ha livets rett. Han kan få smake sin egen medisin.

Hans liv er et liv, men jeg vil påstå at han nå har sagt fra seg retten til å beholde det. Slike folk er søppel som koster samfunnet penger, og gir problemer tilbake som takk.

Dessuten vil det gi en følelse av rettferdighet å få denne mannen fjernet fra jordens overflate, i hvertfall for de eventuelle pårørende.

HELT enig!

Lenke til kommentar
HELT enig!

Jeg ser ingen grunn til at en mann som tar andres liv skal ha livets rett.  Han kan få smake sin egen medisin.

HELT uenig!

Endret av Gimper
Lenke til kommentar
vel, å la han henge vil vel ikke rettferdigjøre noe som helst heller, livet hans er jo et liv og.  :hmm:

Ja, men det er et liv som er verdt aller minst i samfunnet.

Det er et liv helt til han er død, på lik linje med alle andre.

Forskjellen ligger i at han har misbrukt livet, og sagt fra seg retten til å beholde det.

Lenke til kommentar
vel, å la han henge vil vel ikke rettferdigjøre noe som helst heller, livet hans er jo et liv og.  :hmm:

Det er et liv helt til han er død, på lik linje med alle andre.

Forskjellen ligger i at han har misbrukt livet, og sagt fra seg retten til å beholde det.

enig

Lenke til kommentar
Håper denne mannen blir hennrettet.

Jeg lurer bare på når dere satt dere så høyt at dere kan si hvem som bør få leve og hvem som bør dø??

Jeg kan ikke se hvordan hans liv er mindre verd enn andre sine liv? Han har kanskje gjort mye galt, men jeg mener at alle burde få hjelp og en ny skjanse å vise at en kan forbedre seg.

Lenke til kommentar
Jeg lurer bare på når dere satt dere så høyt at dere kan si hvem som bør få leve og hvem som bør dø??

Jeg har ingen rett til å si at noen bør dø eller leve, alle har retten til å leve. Det jeg derimot mener er at ingen som fratar andre retten til å leve skal få beholde den retten selv. Da har man misbrukt sjansen til å leve så grovt at man ikke bør få beholde den retten lenger.

Jeg kan ikke se hvordan hans liv er mindre verd enn andre sine liv? Han har kanskje gjort mye galt, men jeg mener at alle burde få hjelp og en ny skjanse å vise at en kan forbedre seg.

Hans liv er ikke verdt mindre enn noen andre liv. Man kan ikke sette verdi på et liv. Hvis man har f.eks. stjålet noe bør man få straff og så en sjanse til å forbedre seg. Hvis man tar fra andre retten til å leve, kaster man fra seg retten til å leve selv.

Lenke til kommentar

Når du sier det slik regner jeg med at du mener alle som tar livet av noen. Om jeg nå hadde gått å tatt livet av foreldra mine fordi de slo meg og banka livskitn ut av meg hver eneste dag, fortjener jeg også å dø fordi jeg tok livet av dem?

Satt veldig på spissen, men saken er at man er helt nødt til å se hva slags situasjon dette skjer i.

Lenke til kommentar
Når du sier det slik regner jeg med at du mener alle som tar livet av noen. Om jeg nå hadde gått å tatt livet av foreldra mine fordi de slo meg og banka livskitn ut av meg hver eneste dag, fortjener jeg også å dø fordi jeg tok livet av dem?

Du har rett, når jeg snakker om 'å ta andres liv' mener jeg egentlig overlagt drap, ikke noen ulykke eller selvforsvar.

Jeg innser at det var dårlig formulert tidligere i tråden.

Det er bra at du setter ting på spissen, for da skjønner man letter et poeng.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Du har rett, når jeg snakker om 'å ta andres liv' mener jeg egentlig overlagt drap, ikke noen ulykke eller selvforsvar.

Det han nevner er fremdeles overlagt drap, men han rettferdiggjør det (så vidt jeg forstår) med at han ble slått hele oppveksten. Altså er det ikke en situasjon der personen forsvarer seg mot å bli slått i hjel.

Edit: Norsk?

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...