Gå til innhold

Cpuen min er for varm? hvorfor?

DeXister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være riktig, men på den annen side kan det også være feil :)

Er ikke mye info du kommer med angående hva du har av hardware så det blir nokså håpløst å svare dessverre.

Har du oppdatert BIOS'en, det hjelper ofte da mange leser av temperaturen feil

Lenke til kommentar

Har du tatt på goop'en ("kjølepasta"/"termisk pasta") riktig?

70 grader, er det med vifta på max eller minimum? :)

Oppdatert BIOS?

Er ribba varm? Om den ikke er varm, er det ikke god nok kontakt mellom Kjøleren og CPU'en (Den termiske pastaen som følger med kjøleren er ikke verdens beste akkurat...)

Men jeg ville sjekket BIOS først :)

Lenke til kommentar
på pc health viser den 35grader :) men på Fan speed så viser den 70 :( men kjennte på kjøeribba.. den fryser t o m :D

Tja, det kan jo også bety at den ikke har kontakt med cpu :)

Anbeflaer at du brøver et par andre programmer for å lese av tempen. Mulig det er speedfan som bugger

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Speedfan viser Temp1, 2, 3.. Speed1,2,3.. osv. Viser ikke CPU, System etc... (Dersom du refererer til SpeedFan.exe kodet av Alfredo Milani).

Du (som bruker) (kan)skal da konfigurere dette selv (og det klarer du vel?).

Ofte er det noe som andre program rapporterer som Aux som viser slike "groteske" høye temperaturer.. Er ikke sikker på om dette er Core.. eller tempføler på strømforsyning (ved NB) (for de HK som har dette).

Den fjerner du bare "avkryssing" for.. og sørger for at det er CPU-temp som vises i Systray.. (rename Temp1...eller Temp2.. til CPU-temp... dette må du finne ut av ved å sjekke Bios ved oppstart av systemet).

Hmmm.. skjønte noen dette? :blush:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

do like me.. ( dum løsning .. men jeg gadd ikke rote rundt mer etter 1 uke med å prøve å finne svaret. ) Jeg fjerna kjøleren ( mens pc'en sto på ), så tempen i asusprobe ( som viste konstant 70 grader ) kom opp i 120 grader. Da skulle hovedkortet ha kicket inn, å stoppet pc'en. Skjedde det.. ? nei.. Med MBM målte jeg 30, noe som virket mer fortrolig, og som også var sant.. Når MBM nådde 120grader kom freezen.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...