Gå til innhold

Hovedkort Chipsett vifte.

karl-wilhelm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du sier at tempen har økt med 2°C. Hvordan har du målt dette? Har du hadd en sensor på selve northbridgen?

Min erfaring er at mange hovedkort ikke trenger vifte på chipsettet, men at de likevel selges med vifte fordi "vifter selger" på verdensbasis og fordi det gir litt mer stabilitet for de som overklokker northbridgen aller mest.

Lenke til kommentar
Du sier at tempen har økt med 2°C. Hvordan har du målt dette? Har du hadd en sensor på selve northbridgen?

Min erfaring er at mange hovedkort ikke trenger vifte på chipsettet, men at de likevel selges med vifte fordi "vifter selger" på verdensbasis og fordi det gir litt mer stabilitet for de som overklokker northbridgen aller mest.

Det er nok mye i at vifta er et "triks" for å få kortet til å ta seg bedre ut for overklokkere, men som sagt når man tyner det litt så tror jeg den er god å ha. Kan jo tenkes at ABIT har oppdaget at de har færre reklamasjoner på HK med vifte??

Lenke til kommentar
Jeg også har AN7.

Denne vifta er den dårligste jeg har sett noensinne.

Hadde problemer med den helt fra begynnelsen. Etter en stund måtte jeg ta den helt av.

Tempen økte betraktelig, så måtte jeg installere en vifte i kabinett døra som blåste rett på NB.

Forrige uke bestilte jeg denne

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ZALZM-47J

Synes den er bra.

Har ikke hatt noen problemer med vifta på mitt kort.

Det er nok ikke den beste vifta i verden, men ABIT bytter den jo også helt kostnadsfritt har jeg hørt :)

Men som sagt så gjør den jobben bra når man presser kortet litt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...