Gå til innhold

får ikke byttet startside

Anbefalte innlegg

Her om dagen fikk jeg plutselig ett problem med startsiden.

Når jeg åpnet IE, så kom det plutselig opp en helt annen nettside enn www.startsiden.no. en nettside som jeg aldri har vært på før...

hvordan får jeg endret dette???

når jeg prøver å endre tilbake til startsiden.no kommer det bare opp den andre siden når jeg åpner IE senere.....

åja, url'en for siden som kommer er: http://searchweb2.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har spyware.

Du trenger Spybot: Search and Destroy og Ad-Aware

Spyware og spyware... ikke sikkert du får fjernet den dritten med Anti spyware, det er det som følger med når du installerer MSN+ dersom du er blant de naive folka som tar alt for god fisk når du installerer. Avinstaller MSN+ og installer på nytt, men denne gangen velger du "Jeg avslår, ikke installer sponsorprogrammet" når du får spm. om dette under installasjon... Så kan du heller prøve med antispyware etterpå, hvis det ikke forsvinner... normalt skal du også få en ekstra (blå) toolbar i nettleser, ihvertfall i IE...

EDIT: ewok: hvorfor posta du da :hmm:

vet, har selv ofte trang til å poste selv om jeg egentlig ikke kan tilby hjelp :wee:

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Du har spyware.

Du trenger Spybot: Search and Destroy og Ad-Aware

Spyware og spyware... ikke sikkert du får fjernet den dritten med Anti spyware, det er det som følger med når du installerer MSN+ dersom du er blant de naive folka som tar alt for god fisk når du installerer. Avinstaller MSN+ og installer på nytt, men denne gangen velger du "Jeg avslår, ikke installer sponsorprogrammet" når du får spm. om dette under installasjon... Så kan du heller prøve med antispyware etterpå, hvis det ikke forsvinner... normalt skal du også få en ekstra (blå) toolbar i nettleser, ihvertfall i IE...

EDIT: ewok: hvorfor posta du da :hmm:

vet, har selv ofte trang til å poste selv om jeg egentlig ikke kan tilby hjelp :wee:

det der fikk jeg liksom to-tre måneder etter at jeg installerte messenger+, da................

tror dere det kan funke å slette den mappa som heter mysearchnow???

prøvde å gjøre det i går, men er ca. 4 .dll filer som ikke vil slettes...

Lenke til kommentar
det der fikk jeg liksom to-tre måneder etter at jeg installerte messenger+, da................

tror dere det kan funke å slette den mappa som heter mysearchnow???

prøvde å gjøre det i går, men er ca. 4 .dll filer som ikke vil slettes...

mysearchnow er ihvertfall msn+ :ermm:

reinstallér

Lenke til kommentar
:hmm:

Sorry

Vet ikke

Hva er vitsen med å svare når du ikke har peiling a..øke postcount??

ontopic..

hadde det samme problemet. Hvis du har messenger plus så reinstallerer du og merker IKKE av for at reklame/sponsorer eller hva det er skal være med!

Edit: skrivefeil

Endret av eirik99
Lenke til kommentar

- Last ned Ad-aware SE (Last ned plugin'ene til den også).

- Last ned Spybot 1.3 - Search and Destroy

- Last ned Hijackthis

- Last ned CWShredder

Før du tar ibruk noen av disse, start opp maskinen i sikkerhetsmodus, slik at du slipper å bli infisert mens du skanner.

Før du bruker noen av programmene, så går du på Kjør/Run - regedit – HKEY_Local – Software – Microsoft – Windows – Current version – Run/runonce - (her ser du hva slags programmer som startes hver gang du starter pc-en din, dvs. at du kan rense pc-en din helt for spyware, mens neste gang du starter pc-en din så blir alt installert på nytt) Fjern uønskede programmer

NÅ kan du kjøre alle programmene, hvilken rekkefølge du gjør det i har ikke noe å si. Sørg for å ha de siste versionene av programmene nevnt ovenfor!

Hvis du har mistanke om at du kanskje har noe virus også, så tar du en scan

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Jeg tror CWShredder som jh_ anbefalte skulle fjerne problemet ditt, men, men husk å lukke alle vinduer som har med explorer å gjøre (internett sider, min datamaskin osv).

Hvis du vil at det ikke skal skje igjen kan du laste ned spywareblaster også, den stopper spyware og malware mens du surfer. Du finner begge programmene og masse andre nyttige programmer her:

http://www.download.com/Adware-Spyware-Rem...tml?tag=stbc.gp

Lenke til kommentar
- Last ned Ad-aware SE (Last ned plugin'ene til den også).

- Last ned Spybot 1.3 - Search and Destroy

- Last ned Hijackthis

- Last ned CWShredder

Før du tar ibruk noen av disse, start opp maskinen i sikkerhetsmodus, slik at du slipper å bli infisert mens du skanner.

Før du bruker noen av programmene, så går du på Kjør/Run - regedit – HKEY_Local – Software – Microsoft – Windows – Current version – Run/runonce - (her ser du hva slags programmer som startes hver gang du starter pc-en din, dvs. at du kan rense pc-en din helt for spyware, mens neste gang du starter pc-en din så blir alt installert på nytt) Fjern uønskede programmer

NÅ kan du kjøre alle programmene, hvilken rekkefølge du gjør det i har ikke noe å si. Sørg for å ha de siste versionene av programmene nevnt ovenfor!

Hvis du har mistanke om at du kanskje har noe virus også, så tar du en scan

neeei, fikk spyware elns igjen....

hva er url'ne til de programmene????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...