SGE7000 Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Her om dagen fikk jeg plutselig ett problem med startsiden. Når jeg åpnet IE, så kom det plutselig opp en helt annen nettside enn www.startsiden.no. en nettside som jeg aldri har vært på før... hvordan får jeg endret dette??? når jeg prøver å endre tilbake til startsiden.no kommer det bare opp den andre siden når jeg åpner IE senere..... åja, url'en for siden som kommer er: http://searchweb2.com/ Lenke til kommentar
.V. Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Du har spyware. Du trenger Spybot: Search and Destroy og Ad-Aware Endret 25. oktober 2004 av E-Ton Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Du har spyware. Du trenger Spybot: Search and Destroy og Ad-Aware Spyware og spyware... ikke sikkert du får fjernet den dritten med Anti spyware, det er det som følger med når du installerer MSN+ dersom du er blant de naive folka som tar alt for god fisk når du installerer. Avinstaller MSN+ og installer på nytt, men denne gangen velger du "Jeg avslår, ikke installer sponsorprogrammet" når du får spm. om dette under installasjon... Så kan du heller prøve med antispyware etterpå, hvis det ikke forsvinner... normalt skal du også få en ekstra (blå) toolbar i nettleser, ihvertfall i IE... EDIT: ewok: hvorfor posta du da vet, har selv ofte trang til å poste selv om jeg egentlig ikke kan tilby hjelp Endret 25. oktober 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Flyttes til sikkerhetsforumet då slike spørsmål hører heime der. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Du har spyware. Du trenger Spybot: Search and Destroy og Ad-Aware Spyware og spyware... ikke sikkert du får fjernet den dritten med Anti spyware, det er det som følger med når du installerer MSN+ dersom du er blant de naive folka som tar alt for god fisk når du installerer. Avinstaller MSN+ og installer på nytt, men denne gangen velger du "Jeg avslår, ikke installer sponsorprogrammet" når du får spm. om dette under installasjon... Så kan du heller prøve med antispyware etterpå, hvis det ikke forsvinner... normalt skal du også få en ekstra (blå) toolbar i nettleser, ihvertfall i IE... EDIT: ewok: hvorfor posta du da vet, har selv ofte trang til å poste selv om jeg egentlig ikke kan tilby hjelp det der fikk jeg liksom to-tre måneder etter at jeg installerte messenger+, da................ tror dere det kan funke å slette den mappa som heter mysearchnow??? prøvde å gjøre det i går, men er ca. 4 .dll filer som ikke vil slettes... Lenke til kommentar
.V. Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Skal funke å slette det hvis du booter opp i sikker-modus. Trykk F8 under oppstart. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 det der fikk jeg liksom to-tre måneder etter at jeg installerte messenger+, da................tror dere det kan funke å slette den mappa som heter mysearchnow??? prøvde å gjøre det i går, men er ca. 4 .dll filer som ikke vil slettes... mysearchnow er ihvertfall msn+ reinstallér Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Sorry Vet ikke Hva er vitsen med å svare når du ikke har peiling a..øke postcount?? ontopic.. hadde det samme problemet. Hvis du har messenger plus så reinstallerer du og merker IKKE av for at reklame/sponsorer eller hva det er skal være med! Edit: skrivefeil Endret 27. oktober 2004 av eirik99 Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) - Last ned Ad-aware SE (Last ned plugin'ene til den også). - Last ned Spybot 1.3 - Search and Destroy - Last ned Hijackthis - Last ned CWShredder Før du tar ibruk noen av disse, start opp maskinen i sikkerhetsmodus, slik at du slipper å bli infisert mens du skanner. Før du bruker noen av programmene, så går du på Kjør/Run - regedit – HKEY_Local – Software – Microsoft – Windows – Current version – Run/runonce - (her ser du hva slags programmer som startes hver gang du starter pc-en din, dvs. at du kan rense pc-en din helt for spyware, mens neste gang du starter pc-en din så blir alt installert på nytt) Fjern uønskede programmer NÅ kan du kjøre alle programmene, hvilken rekkefølge du gjør det i har ikke noe å si. Sørg for å ha de siste versionene av programmene nevnt ovenfor! Hvis du har mistanke om at du kanskje har noe virus også, så tar du en scan Endret 27. oktober 2004 av jh_ Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg tror CWShredder som jh_ anbefalte skulle fjerne problemet ditt, men, men husk å lukke alle vinduer som har med explorer å gjøre (internett sider, min datamaskin osv). Hvis du vil at det ikke skal skje igjen kan du laste ned spywareblaster også, den stopper spyware og malware mens du surfer. Du finner begge programmene og masse andre nyttige programmer her: http://www.download.com/Adware-Spyware-Rem...tml?tag=stbc.gp Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 fikk det til å funke ved å starte pc'n i sikkerhetsmodus og så slette mappa mysearchnow i programfiler + en del andre mapper i prog. filer jeg ikke vet hva var..... takk for all hjelp Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 - Last ned Ad-aware SE (Last ned plugin'ene til den også).- Last ned Spybot 1.3 - Search and Destroy - Last ned Hijackthis - Last ned CWShredder Før du tar ibruk noen av disse, start opp maskinen i sikkerhetsmodus, slik at du slipper å bli infisert mens du skanner. Før du bruker noen av programmene, så går du på Kjør/Run - regedit – HKEY_Local – Software – Microsoft – Windows – Current version – Run/runonce - (her ser du hva slags programmer som startes hver gang du starter pc-en din, dvs. at du kan rense pc-en din helt for spyware, mens neste gang du starter pc-en din så blir alt installert på nytt) Fjern uønskede programmer NÅ kan du kjøre alle programmene, hvilken rekkefølge du gjør det i har ikke noe å si. Sørg for å ha de siste versionene av programmene nevnt ovenfor! Hvis du har mistanke om at du kanskje har noe virus også, så tar du en scan neeei, fikk spyware elns igjen.... hva er url'ne til de programmene???? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Søk på download.com e.l Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Les : http://forums.techguy.org/showthread.php?p=2005140 Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 HiJackThis funker glimrende til å fjerne den type linker: Hijackthis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå