Ducklink Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hei jeg har ikke så god peiling på servere og internett ol. Det jeg lurer på er hvordan en setter opp intenett-side server, gjerne og hvordan man får eks: www.minside.noe Har en vanlig Tele2 Adsl 704/128 linje Lenke til kommentar
.V. Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Det er mulig ja, men det blir ikke særlig bra med så dårlig linje. Hvis du ikke vil betale får du f.eks. www.minside.tk eller www.midside.moo.no Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Ok men hvordan er spørmålet, hvordan kjøre opp serveren? Mat det gjerne inn med teskje domenet er greit (hvis ingen vet om annet enn tk og moo gratis da) Lenke til kommentar
.V. Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Tja, jeg er ikke rette personen å spørre om sånt, men du kan jo bare fyre opp Apache på en windows-pc eventuelt installere ClarkConnect på en pc(linux-distro). Også har du jo den kjekke lille knappen til venstre da! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Sett opp en server med med enten Linux eller win2k3 .. Anbefaler Linux og Apache. Lenke til kommentar
LekebiL Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Bruk ClarkConnect som gateway, så kjører du httpd der Altså Apache. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Bruk ClarkConnect som gateway, så kjører du httpd der tongue.gif Altså Apache. Hvorfor CC ? Det en distro spesal laget for router... Var det ikke webserver han skulle ha ? Lenke til kommentar
.V. Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Er vel innebygd webserver(og mye annet) i ClarkConnect da. Lenke til kommentar
aagr Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Har Tele2 704/128 og har kjørt cc med Apache. Funka fett som bare det! Endret 28. oktober 2004 av aagr Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Hvorfor CC ? Det en distro spesal laget for router... Var det ikke webserver han skulle ha ? CC har gått lit videre fra kun å være en ruter. Har nå webserver, ftp, mailserver, spamassasin, og mye mye mer nesten ferdig satt opp. (Den siste biten tar du via web-grensesnittet.) Server på en cd om du spør meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå