Gå til innhold

Søker medarbeidere til www.languiden.no

Anbefalte innlegg

Hei ærede hardware-medlemmer,

Jeg har nå påtatt meg ansvaret for oppstart av www.languiden.no. Dette er en side som (hvis fullført oppdrag) blir en del av hw-nettverket.

Målet med nettsiden er å skape et community rundt dette med LAN. Et sted hvor folk, fra forskjellige landsdeler, kan møtes for å utveksle idèer, eller bare for å chille. Det vil bli mulighet for det enkelte crew å legge inn LAN’et sitt på siden, for så å legge inn aktuelle (og kommende) parties.

På sikt ser vi for oss en stor database, med de fleste av Norges parties inkludert. Det innebefatter at man kan søke etter kriterier (etter eget ønske), og få opp alle LAN/parties som matcher kriteriene. F.eks. kan man da søke etter alle LAN’s med mer enn 80 plasser, og har større internettlinje enn 10mbit, samt at prisen skal være under 400kroner.

Siden vil også inneholde guider, eller ”retningslinjer” om du vil. Det kan være alt fra tips til hvordan man kan gjennomføre en compo, til hvordan man skal forholde seg til foreldre. Vi vil også ha referater & bilder fra parties Norge rundt, samt nyheter innenfor ”LAN-verden”.

I denne anledning trenger vi folk medarbeidere som er kompetente skribenter, samt har kompetanse innenfor emnet (ikke nødvendigvis utdanning, men kompetanse). Vi trenger også deltaker(e) fra forskjellige LAN rundtomkring i Norge, som vil ta ansvaret for å skrive et referat fra lokale LAN, samt ta bilder. Dette vil føre til et mer samlet LAN-Norge, håper vi.

Dessverre vil ikke dette arbeidet bli lønnet (heller ikke for meg), og vil derfor bli gjort på frivillig basis. Jeg gjør det fordi jeg interesserer meg for emnet, samt at jeg har lyst å lære fra meg til andre – både mindre og større.

Jeg vil dele inn ”medarbeidere” i to deler. Den ene delen vil ta for seg nyheter (referat fra LAN + generelle LAN-nyheter), og den andre delen vil ta for seg guider / retningslinjer / tips (Hvordan sette opp en CS/BF/etc-server, hvordan sette opp et nettverk, hvordan sette opp en gateway, hva er et LAN, osv).

For de av dere som ønsker å bli ”medarbeider del 1”, vil jeg gjerne at dere skriver en kort artikkel/nyhet på 200-250 ord, som omhandler et fiktivt LAN. Bruk fantasien, men skriv som om det skulle vært et LAN du var på. Send teksten til [email protected], med ditt navn + nick på hw-forumet. Skriv gjerne kort om deg selv, og hva du driver med.

For de av dere som ønsker å bli ”medarbeider del 2”, vil jeg gjerne at dere skriver en kort artikkel/guide på ca. 200-250 ord, som omhandler ”hva er et LAN?”. Send teksten til [email protected], med ditt navn + nick på hw-forumet. Skriv gjerne kort om deg selv, og hva du driver med.

edit; og med tiden kommer det nok flere tjenester også. egen forumkategori er da en selvfølge.

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...