djdaffy2003 Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hei har montert 1 stykk 3mm blå led i front (mitten oppe) på 5v som jeg har lyst at skal lyse hele tiden selv om pcn er av er dette mulig?? Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Er vel mulig, ,men hvis du ikke har planlagt noen fryktelig avanserte greier er det vel like greit å la det gå på et batteri...... Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hva slags HK har du? Jeg koblet HD LEDen feil på et Asus A7N8X-X en gang, og da lyste den selv om pcen var av. Hvis det ikke går kan du jo bare lodde den på der HK LEDen er. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 du har noe som heter +5Vsb, eller standby +5volt. denne gir hele tiden 5volt til spesifikke deler av HK, slik at CMOS batteri ikke skal dø ut lett osv. +5Vsb finner du på ATX kontakten din som en lilla ledning. koble LED'en mellom lilla ledning og svart ledning. Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 du har noe som heter +5Vsb, eller standby +5volt. denne gir hele tiden 5volt til spesifikke deler av HK, slik at CMOS batteri ikke skal dø ut lett osv.+5Vsb finner du på ATX kontakten din som en lilla ledning. koble LED'en mellom lilla ledning og svart ledning. vil han ikke da få problemer med at de delene på hket som skal ha dette ikke kommer til å få den spenningen? siden det er mindre motstand i led'et Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Nope. Alle komponenter som sitter i parallell vil alltid ha samme spenning over seg. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Men hvis LED-en er på lavere enn 5 volt, vil den med en gang senke spenningen på resten av parallellkoblingen Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Nope. Alle komponenter som sitter i parallell vil alltid ha samme spenning over seg. sry, glemte meg.. stemmer det du sier det. Det er bare strømmen som er forsellig Lenke til kommentar
djdaffy2003 Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Takker no må jeg få testet dette hehe må bestille led på elfa.se 100stykk 3mm rød led for 64kr hehe bilig ja men kan jeg ta vilken som helst svart ledning?? så en -5 ledling blå men då røk ledet mitt hehe Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Du må ikke bruke -5 volt, men +5 Dvs. rød ledning. Og så må du gjerne ha en seriemotstand for å regulere strømmen. Kort pinne til sort, lang pinne til motstand til rød ledning. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 han skal jo ha den til å lyse hele tiden, ergo han trenger å trekke fra lilla ledning på ATX kontakt. JA, hvem som helst svart ledning går greit. om du koblet +5v mot -5v blei det 10v over dioden. om disse er bestilt fra Elfa er de nok ikke ferdige med motstander for å kobles til 5 volt, da trenger du motstander i tillegg. jeg går ikke elektro lenger, ikke husker jeg det med ohm på dioder osv, så evil-twin får nok regne det for deg Lenke til kommentar
djdaffy2003 Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 oki sjekka i dag de blåe går på 5v og de røde på 2v de bare kobler jeg i paralell så funker dette fett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå