Earendil Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Heisann! Eg har eit spyware program som heiter "Poll Live VC.exe". Har prøvd å fjerne det med fleire program, men det er heilt umogeleg. Det er sinnsjukt irriterande, med tanke på at det tek so og sei 100% av CPUen og en god del minne. Er det nokon som har eit forslag til korleis eg kan fjerne programmet? Endret 25. oktober 2004 av Earendil Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Adaware og Spybot Husk å oppdatere referansefilene på begge programmene. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Har no prøvd begge programma, men ingen ting funkar. Er heilt åpen for forslag no. Lenke til kommentar
ols Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Har du prøvd å slette exe-filen etter å ha startet maskinen i safe mode? Du kan i tillegg slette alle referenser til den som du måtte finne ved søk i regedit. Også kan det være lurt å søke etter andre filer som er installert på maskinen på nøyktig samme tidspunkt. Sjekk dem så godt du kan, og slett eller re-name temporært, hvis de ser tvilsomme ut. Lenke til kommentar
MaKo0 Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Kanskje du finner noe nyttig her: http://www.pestpatrol.com/pestinfo/u/upc.asp Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Sletta .Exe-fila, men den gjenoppretter seg sjølv. Sjekka linken, men fant ikkje så mykje hjelp der. Andre forslag? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Ikke gi deg selv administrator-rettigheter på maskinen. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Ikke gi deg selv administrator-rettigheter på maskinen. Hehe.. da er det jamme ikke mye du kan gjøre på maskinen. Windows 2000 har bedre brukerbehandling enn Windows XP Pro, men du kan vel legge til din bruker i Bruker gruppen regner jeg med.. Vet ikke hvor mye det begrenser spyware osv. da. Dersom du ikke har SP2 for Windows XP installert så anbefaler jeg at du installere den. Da får du blant annet Active X plugin behandler i Internet Explorer (hvor de fleste spyware kommer seg inn). Noe som gjør det lettere å se hva som muligens har kommet seg inn. I tillegg har også SP2 bedre sikkerhet mot spyware og ormer osv. Endret 27. oktober 2004 av TCi Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Har allereide SP2, installerte den med Windows. Lenke til kommentar
ols Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Forklar deg nærmere, og prøv å være litt mer raus med opplysninger! Hvordan vet du at dette er spyware? (mistenkelig at det ikke gir treff på google). Reinstallerer programmet seg også når PC'en ikke er koblet til nett? Hva skjer om du disabler ale ekstra programmer som starter automatisk (msconfig)? Hvor på maskinen finner du filen? I windows eller program-mappe, si? Har du søkt i registeret, som foreslått over? osv, osv Anstreng deg litt, mann! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Prøv denne online scanneren http://www.windowsecurity.com/trojanscan/ Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Litt off topic men.... Hehe.. da er det jamme ikke mye du kan gjøre på maskinen. Windows 2000 har bedre brukerbehandling enn Windows XP Pro, men du kan vel legge til din bruker i Bruker gruppen regner jeg med.. Vet ikke hvor mye det begrenser spyware osv. da. Du kan, takket være en kommando som heter "run as" gjøre så og si alt du kan som administrator. Når man mottar mail eller surfer på web og får virus/spyware gjennom dette så kjøres virrus/spyware med vanlige brukerrettigheter og er dermed STERKT begrenset i hva det kan gjøre (redigere systemfiler/registry o.l.). Jeg kjører bare som vanlig bruker hjemme og antall spyware som ad-aware finner har sunket betraktelig. Det virker! Man må selvfølgelig fremdeles ha brannmur/antivirus og ad-aware på maskinen da. Jeg har lenge tenkte på å skrive en guide på hvordan man skal gi avkall på admin-rettigheter uten å miste funksjonalitet. Kanskje jeg burde begynne med det snart? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Gjerne. Sjølv prøvde eg å kjøyre "Run as", men forstod det ikkje heilt. Prøvde Run -> Run as og Run -> cmd -> run as. Fikk ikkje til. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 HVis du er innlogget som en vanlig bruker og skal starte en program som administrator (f.eks Windows Update) så en syntaksen slik: %windir%\System32\runas.exe /user:administrator /savecred C:\WINDOWS\system32\wupdmgr.exe Du promtes for passord til administrator, skriver inn det, og så slipper du å skrive inn passord flere ganger takker være /savecred. Du kan nå lage egene snarveier for de programmene om måtte kreve administrator-rettigheter. Hvis du surfer med administrator-rettigheter og/eller lar admin-kontoen ha blankt passord så er du like langt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå