CheGuevara Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) ja, som topic sier elkjøp har nå motorola E398 til 3700kr! http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Endret 25. oktober 2004 av Rexton Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Er denne verd pengene? Bra skjerm feks? Noen link som har link til en brukbar test ? Lenke til kommentar
keegko Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Er denne verd pengene? Bra skjerm feks? Noen link som har link til en brukbar test ? Jeg har den og jeg ville absolutt anbefale den Suverene stereo høytalere, god mp3spiller, og skjermen er veldig god.... Kameraet er over gjennomsnittet, selvom k700 muligens er en anelse bedre, men absolutt til og anbefale! Lenke til kommentar
doraemon Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Mine (litt negative) erfaringer med Motorola E398, oppdatert fortløpende. "PLUSS" for: Minnekort(!), skjerm, høytalere, epost med IMAP, kamera, menygrafikk (themes). "MINUS" for: - Alt for høy lyd på MP3spiller med høretelefoner! (prøvd å skru ned lyden på spilleren, og "java lyd", men til ingen nytte) - Har ikke repeterende alarm (kun i kalenderen, men det er bare lov å slette 8 stk. hvis du f.eks vil våkne til en spesiell tid hver dag men ikke i helgen. Dvs. du kan bare slette alarmen for 4 helger. Og skal du endre på noe så må du inn på den respektive datoen. Tungvint). - Har ikke nedtelling/stoppeklokke (nedtelling bruker jeg OFTE). - Litt større en tilsvarende telefoner. Har litt "murstein" preg. Veldig vanskelig å fiske opp fra lomma hvis du f.eks sitter, pga. det halvmyke "gummi"dekselet som "klistrer" seg fast i lommestoffet. - Man ser kontakter på SIMkortet og telefonen samtidig. Har man samme kontakter på begge så får man dobbelt opp i telefonlisten (Her har jeg skjønt at jeg må opprette egne telefonlister osv, men det hadde vært fint om man enkelt kunne velge om man ville se sim-kontaktene eller telefon-kontaktene). Uansett så ser man alle kontaktene når man f.eks sende en SMS. - Skal man lagre et "notat" så må man angi et telefonnr. før man kan lagre det(!). - Man kan sette opp "adresselister", dvs en samling nr. man f.eks kan sende SMS til samtidig. Det fine (ironisk) er at man må velge adresselisten FØRST, og SÅ skrive SMSen. Man kan ikke skrive en SMS og SÅ velge å sende den til en adresseliste. - Scrolling i telefonlisten går ufattelig treigt! Omtrent 2 navn i sekundet! Alle menyer er stort sett forferdelig trege. - Batteriindikatoren har 3 "streker". Min telefon går lenge med 3 streker, en stund med 2 streker, men så hopper den ganske fort ned til 1 og så ingen = tomt batteri (det optimale hadde jo vært om telefonen f.eks gikk 2 dager på hver strek, og kanskje 1 dag uten noen. Min går i 4 dager med 3 streker, og 2 dag med 2/1/0 streker. Det virker jo litt ulogisk at batteriet skal være fullt i 4 dager for så å plutselig tømmes på de siste 2 dagene). - Umulig å synkronisere telefonen med PC med minnekortet i med USB kabel. Dette skal egentlig fungere tror jeg, men min klarer det ikke. Ubrukelig hvis man må ta ut minnekortet (som sitter bak batteriet) hver gang man skal synkronisere mobilen med PC. - Kan ikke sette opp epostleseren til å hente ned kun headers. Men med IMAP kan man ihvertfall sette den til å hente leste/uleste mail, og spesifisere hvor ny mailen skal være (fra idag, igår, 2,3,4 dager gammel etc.). - Totalt ubrukelig til spill. Har installert et par nye spill. Nå har ikke jeg prøvd andre mobil-javaspill så jeg vet ikke om andre telefoner er like ubrukelige. Skulle gjerne hatt en enkel gammel ukomplisert klassiker som snake eller noe. -------- KONKLUSJON: Nå skal det sies at E398 er en ganske morsom og "fet" mobil, og ingen telefoner er perfekte. Jeg skulle faktisk sagt meg fornøy, hadde det ikke vært for den UTROLIG treige scrollingen i telefonboken og menyene!! ARGH!! Og at den viser SIMkontakter og telefonkontakter samtidig... Endret 30. november 2004 av doraemon Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Råder alle til å holde seg langt unna Motorola innen de evt igjen befester sin posisjon som en ledende mobilprodusent i dette landet. Reklamasjonsrutiner er komplett fraværende og er man ikke enig i Motorolas konklusjoner når det gjelder service, blir telefonen sendt til Irland for sjekk, noe som tar flerfoldige uker. Er fullstendig klar over at dette ikke skal ha noe å si da, det er selgeren man fremsetter kravet mot, men i praksis så har det veldig mye å si for dine muligheter ovenfor selgeren. De ønsker ikke å la deg heve kjøpet/få en ny telefon, så lenge Motorola ikke dekker kostnadene fra sin side. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 "Råder alle til å holde seg langt unna Motorola innen de evt igjen befester sin posisjon som en ledende mobilprodusent i dette landet." Har IKKE erfart at en produsent må være stor for at kjøp skal være trygt. Nokia da? De fraskriver seg ALT ansvar UANSETT! Motorola har flere plasser i Oslo hvor man kan få reparert. Zodiac er en. Jeg har hatt Motorola flere ganger i den siste tiden. V600, E398, E680, V3 m. fler. INGEN problemer..... Lenke til kommentar
Mobildude Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Må si meg helt enig med Crazysteps....det er ett slit med reklamasjon til motorola, og da gidder ikke jeg å selge det før de har fått orden på sakene...og når det gjelder zodiac så har jeg ikke akkurat de beste erfaringer med de heller...mye surr og rot har jeg opplevd hos de dessvere.. Endret 26. november 2004 av Mobildude Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Har IKKE erfart at en produsent må være stor for at kjøp skal være trygt. Nokia da? De fraskriver seg ALT ansvar UANSETT! Motorola har flere plasser i Oslo hvor man kan få reparert. Zodiac er en. Jeg har hatt Motorola flere ganger i den siste tiden. V600, E398, E680, V3 m. fler. INGEN problemer..... Sier ikke at en produsent nødvendigvis må være stor i Norge, det er jo bare å se til LG. De har et utmerket servicenivå, selv om det ofte tar litt for lang tid, men man får ihvertfall dekket hva man har krav på. Samme gjelder de andre produsentene, SE, Nokia, Siemens, Samsung osv. Motorola derimot har slått seg helt vrange etter at de tapte sine markedsandeler i Norge til Samsung og de andre Asiatiske produsentene. Zodiac er også et komplett rør, bare så du vet det. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Var på Elkjøp idag og ville teste Motorolaen før jeg kjøpte den. Det fikk jeg ikke lov til. Synes det er helt på tryne! KlartSvar har jeg alltid hatt muligheten til å teste telefonen før jeg kjøper den. Ble noe usikker på hva jeg skal kjøpe nå. Venter også på den nye til Samsung da jeg er noe nysgjerrig på den. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Har et demoeksemplar i butikken min. Mange fine funksjoner, men så ufattelig treig den er! Ble lei etter ca 10 sekunder. Eneste positive med denne i forhold til andre modeller er lyden. Den er bra. Altså å bruke mp3 som ringetone fungerer topp med høyttalere som disse. Samsung D500 blir nok mitt valg etterhvert. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hvor er så denne butikken ? Jeg skal til Skien imorgen. Håper de er noe mer serviceminded der. Å nekte folk å prøve en telefon er jo det samma som å be dem dra til helvete. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Denne butikken ligger i Tønsberg. Er mange Netcombutikker som har denne inne nå, dog kun i demoversjon. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg skal til Skien imorgen. Håper de er noe mer serviceminded der. Det er meget dårlig service der. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hvor er så denne butikken ? Jeg skal til Skien imorgen. Håper de er noe mer serviceminded der. Å nekte folk å prøve en telefon er jo det samma som å be dem dra til helvete. Enig! Man kan jo som oftest ikke levere telefonen tilbake (muligens kan man hvis den er kjøpt på internett, eller?). Dermed må man jo kunne prøve telefonen. Man skal tross alt være fornøyd, eller i det minste se hvordan den fungerer. På forhånd kan det være lurt å sjekke tester eller på diverse forum, som dette forumet. Man kan også finne tekniske data og skrive ut, så har man det for hånden. De som gidder, kan jo sette opp en del punkter som de prøver ut i butikken, f.eks hastighet, menybetjening, knapper/navigasjonsknapper, kamerahastighet, billedvisning, vibrasjon, lydstyrke osv. Dersom jeg blir møtt av betjeningen med at jeg ikke kan prøve telefonen, vil jeg forlange å kunne levere den tilbake innen et gitt tidsrom hvis jeg ikke er fornøyd. Spesielt hvis betjeningen ikke har kunnskaper om produktet. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Strengt tatt så gjelder angreretten ved kjøp i butikker der du ikke kan se eller prøve produktet ordentlig på forhånd. Selv om det ikke står direkte i lovtekesten er det viktig å også ta for seg forarbeidene til loven og rettspraksis. Jeg hadde krevd angrerett om jeg ikke fikk prøve ut telefonen før jeg kjøpte den. Dette pleier jeg å teste: hastighet skjermkvalitet kamerakvalitet kvalitetsinntrykk (telefonen må virke solid og godt sammenskrudd , noe som har holdt med godt unna Nokia de siste par åra) Forsåvidt merker man fort om telefonen er god nok for dine krav. Prøver alle modellene vi får inn i butikken og det tar ca 4 sek før jeg vet om den er noe særlig eller helt ræva. Lenke til kommentar
edonis Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Kommer akkurat hjem fra Elkjøp med en E398. Vurderte i utgangspunktet Siemens S65, men da denne ikke hadde noe batteri igjen fikk jeg ikke prøvd den. Motorola telefonen kunne jeg derimot prøve, og ble med en gang veldig imponert over den flotte skjermen og den gode lyden. Det eneste ankepunktet var at kameraet ikke på langt nær er like bra som Siemens S65's 1,3 megapikselkamera. Betjeningen på Elkjøp var veldig hyggelig og hjelpsom, slik skal det være! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå