Gå til innhold

Utslitte harddisker (WD)?


RS2000

Anbefalte innlegg

Hei. Har noen eldre disker fra Western Digtial (70 MB - 2.4 GB) som ikke fungerer i det hele tatt. Noen starter, andre ikke, mens den største lager tikkelyder. Kan med sikkerhet si at det er motoren som er utslitt på sistnevnte.

De som starter, blir ikke funnet i BIOS. Har prøvd diskene på flere maskiner med samme resultat.

 

Var det slik at WD hadde "dårlig kvalitet" på diskene før i tiden? Er det noe jeg kan gjøre?

 

Vennligst kom med seriøse svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

De diskene har nok tatt kvelden.

Disker har en levetid som ikke kan forlenges med noen programmer.

Har skiftet for noen måneder siden disker som bare var 3 år gamle.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er praktisk mulig å reparere disse. Diskene er jo heller ikke så alt for store så det er kanskje ikke verd å bruke timer på å fikse og trikse for å kanskje klare å berge en av de.

 

Det jeg bruker å gjøre med sånne disker er å åpne de, og ta ut magnetene som styrer lesearmen. De fungerer utmerket som kjøleskapmagneter. Fest de på noe dekorativt og du har laget en liten julegave til en kjøleskapeier. Hjemmelagde ting blir alltid lagt merke til i gavemengden selv om det er en liten ting.

 

Platene duger som T-lysholdere, eller så finner du ut noe annet kreativt å bruke de til.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri vært ute for WD-disker som har tatt kvelden. Har en på ca. 160MB som lever i beste velgående fremdeles. Kjøper bare WD-disker selv.

 

Har vært ute for én da.. men det var etter at eieren mokka til den og kasta den i gulvet og veggen (mens den stod på).

hehe nice :thumbup: deilig å høre om folk som har gamle hardisker spes når de forteller åssen de er behandla osv.. har din 160 mb hatt god luft kjøling eller ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...