Gå til innhold

300gb hdd til Xbox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maxtor eller Western Digital (WD)

..og hva i all verden basérer du den påstanden på?

Faktum er at de fleste harddisker gjør nytten, og 5400 RPMs er faktisk å foretrekke over 7200 RPMs (pga. støy). Det er også verd å bite merke i at de fleste "out-of-the-box" mods ikke støtter disker over 128 GB uansett, så 300 GB er kanskje litt waste. Ja, man kan bruke større disker, men da må man møkke rundt litt, og helst vite hva man driver med. :)

Uansett; skal du modde selv finnes det plenty av gode guides på nettet, skal du få noen andre til å gjøre det så finnes det plenty av folk som gjør det for deg - noen gir til og med garanti. That's right.. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

men 5400 rpm disker er ikke og foretrekke når det kommer til og overføre filer.. greit nok at man ikke merker noe særlig forskjell i bruk, kanskje litt treigere loading bare, men når man skal overføre 20-30gb i slengen vil jeg hvertfall ikke sitte på en treig 5400 disk..

Lenke til kommentar
Det er også verd å bite merke i at de fleste "out-of-the-box" mods ikke støtter disker over 128 GB uansett, så 300 GB er kanskje litt waste. Ja, man kan bruke større disker, men da må man møkke rundt litt, og helst vite hva man driver med. :)

for det første er det 137gb grensa går på, og for det andre så er det bare og ha en bios som støtter det. og for å flashe en bios i nyere evox versjoner trenger man ingen annen kunnskap en å bruke et ftp program og ei xbox stikke. ;)

Lenke til kommentar

WD har jo rykte får og bråke. maxtor har jeg kun hatt negative opplevelser..... men skal du hvelge ta WD det holder seg vel lenge, selv om det bråker....

WD med 5200 Rpm bråker da ikke så mye :)

1. Det finnes ingen disker med 5200rpm

2. Hvis det var 5400rpm du mente så har ikke WD noen 300GB-disk med 5400rpm

3. Hvis du snakker generellt om 5400rpm WD-disker så har jeg en WD 20GB som bråker noe inn i granskauen og har vært borti flere WD-disker på mellom 10 og 60GB med 5400rpm som bråker noe inn i granskauen.

Men tilbake til trådstarter:

Jeg tror jeg ville valgt en 300GB maxtor 5400rpm fordi de bruker litt mindre strøm enn 7200rpm'en. Xbox'en har jo ikke akkurat noe god lufting og kraftig PSU så lavt strømforbruk er en fordel. Hvis du ikke finner den disken så kan du sikkert prøve med en annen disk.

Hvis du bruker Linux eller Windows på Xbox'en så kan du også modde USB-utgangene (styrespakeportene) slik at de passer sammen med vanlige USB-plugger og dermed USB-baserte eksterne diskkabinett. Det er også en måte å øke diskkapasitet med.

Lenke til kommentar

..og hva i all verden basérer du den påstanden på?

Faktum er at de fleste harddisker gjør nytten, og 5400 RPMs er faktisk å foretrekke over 7200 RPMs (pga. støy). Det er også verd å bite merke i at de fleste "out-of-the-box" mods ikke støtter disker over 128 GB uansett, så 300 GB er kanskje litt waste. Ja, man kan bruke større disker, men da må man møkke rundt litt, og helst vite hva man driver med. :)

Uansett; skal du modde selv finnes det plenty av gode guides på nettet, skal du få noen andre til å gjøre det så finnes det plenty av folk som gjør det for deg - noen gir til og med garanti. That's right.. :)

:nei: det var ikke noe påstand, det var en oppramsing, en anbefaling i ytterste grad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...