Gå til innhold

Hvilken idrett burde jeg starte på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å stå på ski er bra og moro.

(Alpint, jibbing/frikjøring).

Skal du bestige fjelltopper og kjøre ned er det veeeeldig god trening, eller er det ikke noe særlig. Burde trene en del i tillegg, mye lettere å kjøre om man har litt muskler i bein, mage og rygg.

Men moro er det. ;)

Lenke til kommentar
Å stå på ski er bra og moro.

(Alpint, jibbing/frikjøring).

Skal du bestige fjelltopper og kjøre ned er det veeeeldig god trening, eller er det ikke noe særlig. Burde trene en del i tillegg, mye lettere å kjøre om man har litt muskler i bein, mage og rygg.

Men moro er det. ;)

Jeg gleder meg utrolig til skisesongen starter for fullt.

Kjøpte meg telemarkski i slutten av sesongen 2004, begynte å trene styrke i vår.

Har fått endel mer muskler i mage, rygg og ben nå, så dette blir bra.

Kan nesten ikke vente til eksamensperioden er over! :D

PS!

etter jul har jeg følgende timeplan:

Mandag: forelesning 0900- 1400

Tirsdag: "Studiedag"

Onsdag : "Studiedag"

Torsdag: forelesning hver 3. uke 0800-1600

Fredag: forelesning hver 3. uke 0800-1600

Det vil si at som oftest har jeg fri etter en hard mandag med 5 timer.. :p:tease:

æddabædda, jeg skal på SKI! :w00t:

Lenke til kommentar
kommer nok til å droppe ski i år også jeg ;)

Viss du er en FatFuck som nicket ditt sier tror jeg du gjør lurt i det...

lool.

nei faktisk veier jeg rundt 60 kg og er rundt 1,75m.

når jeg mekka bruker var alle nicka jeg prøvde opptatt så jeg ble litt sur

så jeg endte opp det dette ubrukelige nicket

ski dropper jeg fordi jeg hater snø og kulde

Lenke til kommentar

Volleyball ? Aldri trent fast, bare i skolen, vurderer å begynne.

En ting er ivertfall sikkert, jeg må finne en eller annen idrett. Helst en idrett fast i uka og f.eks klatring som en alternativ trening en gang i blandt. :hmm:

EDIT: savner det å spille på et lag

:shrug:

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Veldig vanskelig å bare si en idrett som vil passe for deg.. Kommer an på hva slags type du er, og hva du vil oppnå i den idretten du skal begynne med. Det kommer også an på hvor mye tid du er villig til å bruke på idretten.

Ser turn er anbefalt her, og det er jo en flott idrett som gir deg mye, men du kan antageligvis aldri bli blandt de beste, hvis du ikke er veldig "myk" fra før av. De beste har drevet med det siden de var unger.

Det kommer også an på om du vil drive med en individuell, eller en lagidrett.

Kan jo anbefale deg å ta kontakt med nærmeste friidrettsklubb. Hvis dette er en klubb på en viss størrelse kan den gi deg et godt tilbud med mange forskjellige aktiviteter. Løp, lengde, høyde, kast, stav (ganske mye til felles med turn forresten). Fordelen med friidrett er at man får så mye igjen, og man blir flink til det å trene, man kan lære veldig mye hvordan trening påvirker kroppen.

Ser mange anbefaler deg vekter her. Jeg vil anbefale deg å holde deg unna helsestudioer i noen år fremover. Begynner du nå, kan du ødelegge muskelene dine og angre om noen år. Når du er 14 år, vokser du fortsatt, og hvis du begynner å trene for mye vekter kan dette bremse og stoppe opp utviklingen i kroppen. Det er bra å trene styrke, men har inntrykk av at mange unge bare begynner å pumpe på med maksstyrke og volumtrening, og dette er veldig ødeleggende. Kast med medisinball er en sterkt undervurdert øvelse, som bør brukes mye mer. Tren også styrke uten vekter, med egen kropsvekt. Man kan finne utallige bra øvelser, har du mulighet til å henge opp en stang også kan du trene utrolig mye, bare fantasien som setter grenser.

Men som sagt, dette kommer veldig an på hva du er ute etter og hvor tid du er villig til å bruke på treningen. Friidrett er i hvertfall hovedtipset mitt, veldig morsomt og givende!

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takk for tipsene! Dog friidrett er for nå uaktuelt, holdt på i en 4-5 år men slutta. Det ble for mye og jeg ble lei.

Så da har jeg vært cirka ett år nå uten en fast idrett, kun litt jogging nå og da.

jeg ønsker å oppnå bedre kroppsbeherskelse, litt forbedret fysisk styrke, men kravet er uansett at det skal være gøy, det er det viktigste. Dette avhenger jo også av miljøet i de forskjellige klubbene. :hmm:

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

då foreslår jeg kampsport.

tror nok kampsport ville vert det mest passende for deg

også litt pushups og situps og rygg trening hjemme i kjelleren (eller på rommet for den slags skyld)

angående hvilken kampsport du bør velge anbefaler jeg combat

eller kansje boxing\kickbocksing.

jeg har vert noen turer innom combat sjøl, først varmer de opp med basket så blir det en god del trening og utøying og etter det kan det vere øving på slag og block eller grappling eller lignende.

jeg digga combat egentlig

Lenke til kommentar

Skadestatistikkene er ikke særlig lovende i volleyball selv om det er gøy... Jeg kom meg på A-laget i hjembygda før jeg fant ut at det slet for mye på knær og skuldre.

Kampsport er generelt bare teit... åå see så tøffe vi er som sparker og slår :hmm:

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar
Kampsport er generelt bare teit... åå see så tøffe vi er som sparker og slår :hmm:

Hadde du drevet med kampsport hadde du visst at det sentrale ikke er å sparke / slå på hverandre og at det er fantastisk god trening.

Både for styrke og kroppsbeherskelse.

Glem alle assosiasjoner med "slossing", det er bare tull og tøys, selv om man lærer å slå fort og hardt. :p

Dette gjelder da ikke boksing o.l.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...