Gå til innhold

LYDLØS jobb maskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei !

 

Her er et oppsett du trygt kan kjøpe:

 

Kabinett:

Antec 3700 BQE

3700BQE.jpg

Her kan du bytte ut PSU'en dersom du føler at den ikke er stille nok, men erfaringsmessig trengs ikke det med mindre du har pc'en stående mindre enn 15 cm fra øret ditt.

 

Hovedkort: MSI K8N Neo Platinum

I244655.jpg

 

CPU:

AMD Athlon 64 2800+. Med AMD sin Cool'n'quiet teknologi samt lavt strømforbruk.

 

CPU kjøler:

Zalman CNPS7000B-Cu. Greit å kjøle ned prosessoren.

 

Minne:

Corsair Value S PC 3200 1024MB Kit m/2X512. Greit og kompatibelt minne til hovedkortet.

 

HDD:

Samsung Spinpoint 160GB SATA 8mb cache

Uten tvil den mest støysvake HD du kan få tak i. Henger du den opp i strikk i tillegg er det tilnærmet lydløst

 

Skjermkort:

Sapphire Radeon 9600XT 128MB Ultimate Edition

I237123.jpg

Vifteløst, meget bra skjermkort til prisen.

 

DVD brenner:

NEC ND3500

 

Skjerm:

BenQ FP991

konkl_benq.jpg

 

Dette skulle kunne tilfredsstille din far ville jeg tro !

 

Lykke til ! :thumbup:

Lenke til kommentar

A64 2800+ med en stillegående viftekjøler burde jo være stille nok. Aktivere Cool & Quiet så blir det bare bra :yes:

Eneste jeg hører i maskinen min nå er harddiskene (WesternDigital) og PSU (Enermax)

 

Edit: Laptop? erm...

A64 kan jo gå der og, har ikke så mye erfaring på den delen.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Hele meningen med dette er at han vil ha en laptop hjemme som han tar med til utlandet og andre steder mens han har en stasjonær på jobben som synkroniseres med laptopen.

 

Ingen dårlig ide surbz00r

Litt forvirra her; skal vi lage forslag til laptop el. stasjonær el. begge deler ?

Sorry for dårlig forklaring :blush:

 

Han har laptop så det han trenger er en stasjonær!

Lenke til kommentar

Skal du ha lydløst system:

 

AMD XP 2400mobile med vannavkjøling og heatpipe

ASUS A7N8X DELUXE (har passiv nb kjøling) eller Abit NF7S 2.0

SiLENX 400 (psu uten vifte)

 

http://www.vendur.no/catalog/product_info....products_id=138

 

Samsung Spinpoint 160 GB DISK, 5400rpm! SÅ Lydløs som en 3,5" disk kan bli, (har en selv, og den er sinnsykt stille!)

9800PRO skjermkort med heatpipe.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med vannkjøling, men luftkjøling kan godt gjøres rimelig stille. I min kasse ( http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC73SL )

har jeg 6 80mm papst-vifter som kjører på ca halv hastighet og er festet med gummipakninger for å unngå during. Det kan høres litt bak maskinen der fire av dem blåser ut sammen med psu. (mist550) Men maskinen er så godt som lydløs foran.

 

Noen plater med 4mm asfaltgummi fra en bilrekvesitabutikk er også greit å montere på flater inne i maskinen for å spise vibrasjoner. Det er møkkatungt, men hvis maskinen du bygger ikke skal flyttes rundt for mye er det verdt det. Du øker fort vekten på en maskin med 4-6 Kg med slike plater...

 

Med døra i front lukket må jeg legge øret helt inntill kassa for å kunne høre raptorene spinne opp.

Lenke til kommentar

Vannkkjøling må jo luftkjøles det også (radiatoren), og siden det er samme mengde varme som skal fjernes med radiatoren så må det nødvendigvis like mye luft til og dermed like mye støy. Men det er jo klart mer vanlig å bruke 120mm vifter på radiatorer og det er vel hovedgrunnen til at vannkjøling bruker å være mer stillegående enn f.eks en 80mm vifte på CPU-kjøleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...