srbz Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Dette skjermkortet: Sapphire Radeon 9600 PRO Ultimate Edition ?? Endret 25. oktober 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
NoMoreNoise Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hei ! Her er et oppsett du trygt kan kjøpe: Kabinett: Antec 3700 BQE Her kan du bytte ut PSU'en dersom du føler at den ikke er stille nok, men erfaringsmessig trengs ikke det med mindre du har pc'en stående mindre enn 15 cm fra øret ditt. Hovedkort: MSI K8N Neo Platinum CPU: AMD Athlon 64 2800+. Med AMD sin Cool'n'quiet teknologi samt lavt strømforbruk. CPU kjøler: Zalman CNPS7000B-Cu. Greit å kjøle ned prosessoren. Minne: Corsair Value S PC 3200 1024MB Kit m/2X512. Greit og kompatibelt minne til hovedkortet. HDD: Samsung Spinpoint 160GB SATA 8mb cache Uten tvil den mest støysvake HD du kan få tak i. Henger du den opp i strikk i tillegg er det tilnærmet lydløst Skjermkort: Sapphire Radeon 9600XT 128MB Ultimate Edition Vifteløst, meget bra skjermkort til prisen. DVD brenner: NEC ND3500 Skjerm: BenQ FP991 Dette skulle kunne tilfredsstille din far ville jeg tro ! Lykke til ! Lenke til kommentar
audhage Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Hele meningen med dette er at han vil ha en laptop hjemme som han tar med til utlandet og andre steder mens han har en stasjonær på jobben som synkroniseres med laptopen. Ingen dårlig ide surbz00r Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) A64 2800+ med en stillegående viftekjøler burde jo være stille nok. Aktivere Cool & Quiet så blir det bare bra Eneste jeg hører i maskinen min nå er harddiskene (WesternDigital) og PSU (Enermax) Edit: Laptop? erm... A64 kan jo gå der og, har ikke så mye erfaring på den delen. Endret 25. oktober 2004 av PantZman Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Et kanonbra oppsett Godt valg av kabinett. Dette har en del gode løsninger. Lenke til kommentar
NoMoreNoise Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hele meningen med dette er at han vil ha en laptop hjemme som han tar med til utlandet og andre steder mens han har en stasjonær på jobben som synkroniseres med laptopen. Ingen dårlig ide surbz00r Litt forvirra her; skal vi lage forslag til laptop el. stasjonær el. begge deler ? Lenke til kommentar
audhage Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Hele meningen med dette er at han vil ha en laptop hjemme som han tar med til utlandet og andre steder mens han har en stasjonær på jobben som synkroniseres med laptopen. Ingen dårlig ide surbz00r Litt forvirra her; skal vi lage forslag til laptop el. stasjonær el. begge deler ? Sorry for dårlig forklaring Han har laptop så det han trenger er en stasjonær! Lenke til kommentar
audhage Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Men hvor får man kjøpt det ANTEQ kabinettet? Takker for all hjelp hittil! Lenke til kommentar
NoMoreNoise Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Uansett hva du velger, bør du kikke innom på Silent PC Review. Her vil du finne mange gode tips. I tillegg vil jeg også anbefale Silent.se, dette er et nettsted som fokuserer endel på emnet støy. Lenke til kommentar
NoMoreNoise Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Men hvor får man kjøpt det ANTEQ kabinettet? Takker for all hjelp hittil! Antec kan kjøpes/bestilles hos de fleste, f.eks komplett, pcutstyr, startit etc. Lenke til kommentar
NoMoreNoise Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Klikk her så kommer du rett inn på handlelisten (alt utenom skjermen). Velger du f.eks Pcutstyr.no kan de i tillegg bygge og teste maskinen for deg mot et tillegg på 700-800,- og det kan være greit i noen tilfeller. Hell og lykke ! Lenke til kommentar
thoering Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Syns ikke at mitt Powercolor kort blir særlig varmt med heatpipe (...) Ok. Da har du bedre luftgjennomstrømming enn meg :-) Brant meg godt første gangen jeg var i berøring med Zalman-kjøleren etter å ha spilt det varmt. Lenke til kommentar
abjerck Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 du kan jo sette opp tynne klienter. Koster litt med server men er helt lydløst når det er oppe. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Det jeg nå lurer på er om jeg skal velge vann eller luftkjøling. Om jeg har passive kjølere, trenger keg vel god luftflyt. (eller er det helt galt). Uansett, luftflyt BRÅKER. Men vann er DYRT. Kan dere velge for meg? Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
skyline Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Skal du ha lydløst system: AMD XP 2400mobile med vannavkjøling og heatpipe ASUS A7N8X DELUXE (har passiv nb kjøling) eller Abit NF7S 2.0 SiLENX 400 (psu uten vifte) http://www.vendur.no/catalog/product_info....products_id=138 Samsung Spinpoint 160 GB DISK, 5400rpm! SÅ Lydløs som en 3,5" disk kan bli, (har en selv, og den er sinnsykt stille!) 9800PRO skjermkort med heatpipe. Lenke til kommentar
ColaDranker Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg har ingen erfaring med vannkjøling, men luftkjøling kan godt gjøres rimelig stille. I min kasse ( http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC73SL ) har jeg 6 80mm papst-vifter som kjører på ca halv hastighet og er festet med gummipakninger for å unngå during. Det kan høres litt bak maskinen der fire av dem blåser ut sammen med psu. (mist550) Men maskinen er så godt som lydløs foran. Noen plater med 4mm asfaltgummi fra en bilrekvesitabutikk er også greit å montere på flater inne i maskinen for å spise vibrasjoner. Det er møkkatungt, men hvis maskinen du bygger ikke skal flyttes rundt for mye er det verdt det. Du øker fort vekten på en maskin med 4-6 Kg med slike plater... Med døra i front lukket må jeg legge øret helt inntill kassa for å kunne høre raptorene spinne opp. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Ok Takker for all hjelp og har nå bestemt meg. Det blir zalmans vannkjøling sammen med den vifteløse PSU'en og Antec kabinettet. Takker Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Reserator er utrolig bra, den er helt lydløs og jeg har ikke angret et sekund på at jeg skaffet meg en Kjøpte også en chipset/gpu blokk og satte den på et Radeon 9800SE kort som jeg nå kjører som 9800PRO. Se forøvrig også DENNE testen. De har forsøkt å fylt saken med is Lykke til med PC'en! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Vannkkjøling må jo luftkjøles det også (radiatoren), og siden det er samme mengde varme som skal fjernes med radiatoren så må det nødvendigvis like mye luft til og dermed like mye støy. Men det er jo klart mer vanlig å bruke 120mm vifter på radiatorer og det er vel hovedgrunnen til at vannkjøling bruker å være mer stillegående enn f.eks en 80mm vifte på CPU-kjøleren. Lenke til kommentar
boss3 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 du kan jo sette opp tynne klienter. Koster litt med server men er helt lydløst når det er oppe. da skal du helst ha et eget rom til den servern da..for den bråker jo som regel noe infernalsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå