aslan75 Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Jeg sliter også med "limited or nor connectivity" ifbm trådølst nettverk. men for meg gjelder det både hjemme og på skolen. hjemme har jeg en stasjonær pc samt min bærbare, koblet til en trådløs router. på skolen er det et åpent trådløst nettverk, altså uten noen form for sikkerhet. alt funka fint både på skole og hjemme, helt til jeg skulle prøve å sette opp et nettverk mellom pcene hjemme, da den stasjonære pcen er flunkende ny. begge pcene hadde sp2 installert da jeg begynte å rote med dette. Den stasjonære pcen har både lan og wlan. Jeg prøvde først å sette opp et trådløst nettverk vha wizarden i winxppro. det fikk jeg ikke til å funke. ingen kontakt. Så prøvde jeg å sette opp et vanlig hjemmelan vha den andre wizarden. det funka heller ikke. og vips: så ville ikke den bærbare pcen kommunisere med internet via trådløst nettverk mer. jeg har prøvd å kjøre repair, jeg har prøvd å reinstallere tcp/ip, men ingenting hjelper... Noen tips? På forhånd takk! Aslan Endret 25. oktober 2004 av aslan75 Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Ta deg en rundtur i Routeren.. Prøv å kjør setup`en der på nytt. Dette funka for meg. Men har enda ustabil linje, på tross av hvor nært PCen står routeren. Så håper på flere svar. Lykke til! Lenke til kommentar
loe.per Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Gå først inn på systemgjenoppretting og bring maskinene tilbake til det stadiet hvor de tross alt virket, før du forsøker noe nytt. Hva med Wireless Zero Configuration, er dette aktivert eller deaktivert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå