above Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Ja.... Hvorfor tror du musikk er så viktig for mange unge folk nå til dags? Dette er noe jeg har lurt på en stund.. så hva mener akkurat DU? Mvh Ostebu Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Sannsynligvis fordi det er så mye annen dritt og faenskap her i verden. Og da er musikken en veldig naturlig ting å søke glede hos. Sånn tror jeg det er... Men det finnes sikkert de som har mer fyldige og utdypende svar enn det jeg kom med nå... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Musikk er en måte å flykte fra virkeligheten på. Jeg vet ikke om musikk gir glede i seg selv, men noe godt.... det gjør det. Litt som et rusmiddel. Det varierer hvor mye musikk betyr for folk, for meg betyr det mer enn jeg kan forklare med ord. Musikken holder liv i meg, trøster meg når eg er nedfor, gir meg inspirasjon når eg trenger det, musikk fordøyer sinnet mitt(kan egentlig fordøye alle følelser), musikk gir meg motivasjon....musikk er så utrolig mye. Endret 25. oktober 2004 av TLZ Lenke til kommentar
above Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Godt svart gutta kom med flere meninger da folkens Endret 25. oktober 2004 av OSTEBU Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Som sagt, det er en virkelighetsflukt. Bruker å dagdrømme mens jeg hører på musikk...lar musikken danne bilder i hodet mitt. Av og til så fungerer musikken som terapi. Har vært gjennom noen helvetes depresjoner med panikkangst og flere selvmordsforsøk. Fikk et helt spesielt forhold til musikk, ville liksom leve bare eeen dag til bare for å høre på den og den CDen. Strapping Young Lad - City er den beste medisinen jeg kan ta om jeg føler meg deppa. Den hjelper meg å sette ord på hvordan jeg har det, for det klarer jeg ikke alene... Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hvis man har på musikk, overdøver musikken stemmene inne i hodet Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Ja...faktisk, AnAnAs Vet ikke om du spøkte der men, hehe Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Godt og ha i ørepluggene, så vandre inn i sin egen verden.... Lenke til kommentar
above Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Som sagt, det er en virkelighetsflukt. Bruker å dagdrømme mens jeg hører på musikk...lar musikken danne bilder i hodet mitt. Av og til så fungerer musikken som terapi. Har vært gjennom noen helvetes depresjoner med panikkangst og flere selvmordsforsøk. Fikk et helt spesielt forhold til musikk, ville liksom leve bare eeen dag til bare for å høre på den og den CDen. Strapping Young Lad - City er den beste medisinen jeg kan ta om jeg føler meg deppa. Den hjelper meg å sette ord på hvordan jeg har det, for det klarer jeg ikke alene... Flott at musikken kunne redde deg fra det triste du har vært ute for! Håper det går bra med deg nå Mvh Ostebu Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Flott at musikken kunne redde deg fra det triste du har vært ute for! Jao, har fått et så spesielt forhold til den CDen at jeg tatoverte SYL-logoen på underarmen min Takk forresten Hyggelig av deg Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Lykke kan komme og gå Og depresjoner kan man få Men musikk vil alltid bestå Endret 25. oktober 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Det er ikke bare unge som synes musikk er viktig. De fleste mennesker har et forhold til musikk som kan anses som "viktig". Lenke til kommentar
runela Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Musikk gir en vis stemning som vi forbinder med det humøret vi er i og. Og det får oss til og få ro... Akurat som noen førstår va vi mener liksom. Men for meg betyr faktisk tekster veldi mye i sanger når e e lei meg... bråk fra musikk når e e sint.. og litt førsjelli når e e gla... tror det har mye med humøret og gjøre... men har ikje overlevd uten musikken Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Fin sekundæraktivitet. :=) Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Musikk er litt spesielt egentlig.. Musikken gjenspeiler humørt man er.. Jeg hører alltid på musikk når jeg sitter ved datan, (andre steder også for den saks skyld, takk til ipod) går bare ikke uten. Opplever ofte at jeg skifter musikksmaken og sansen for det generelle humøret.. I dårligere og triste perioder går det da selvfølgelig nok i roligere musikk, noen ganger sporer jeg av til trance eller rock, 80's, etc etc. Klarer bare ikke leve uten musikk Som tidligere nevnt kan man jo lett "forsvinne" litt fra verden rundt seg med musikk.. Dagdrømme litt. Endret 25. oktober 2004 av Dr.X Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Musikk bryr ikkje seg om kven du er. Cd'en spelar den samme musikken om du er kul eller ikkje. Dette var viktig for meg, og er nok viktig for mange i dag. Musikken set rett og slett ikkje betingelsar til deg, og ingen kan klandre deg for den musikken du høyrer på. Sjølvsagt kan andre kritisere musikksmaken din, men det er ingenting som heiter den perfekte musikksmaken. Eg trur òg at det er noko gammalt i det med musikk. So lenge menneske har levd, har vi laga musikk på ein eller anna måte (trur eg). Berre ei rytme, som skil seg ut frå andre lydar ved å vere.. Repeterande og fengande kan riste ved noko dyrisk i oss. Trangen til å høyre, og kanskje bevege oss til musikken. Og angåande det med kjensler rundt musikk: Det er mange som finn trøyst i musikk, og kjenslevekkarar for å skape romantiske atmosfærer osb. Det som er so genialt med musikk er at det finst musikk for andre kjensler enn dei som er "godtatte" i samfunnet òg! Som til dømes Metallica si St. Anger-plate: Den seier at det er greit å vere sint! Få det ut! Sinne er ei av dei mest nyttige kjenslene vi har! Akkurat den cden opna augene mine for det. Det er ikkje noko gale i å vere sint! Det er like naturleg som det å vere glad! Uffameg for eitt surr... Veit ikkje om de forstod noko av det eg sa, men eg fekk iallefall ut det eg ville:p Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Man må jo ha noe å knulle i takt med... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hører på black metal du PSION? Lenke til kommentar
above Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Hører på black metal du PSION? :!: Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hører på black metal du PSION? Varierer mellom black og death ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå