Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på nett med wl-500g

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en ASUS WL-500g som jeg ikke kommer meg på nett gjennom. Jeg har lest gjennom forumet og sjekket chupa.nl uten å finne svar.

Jeg har bredbånd gjennom Monet, automatisk ip-adresse og en kobling som alltid er åpen (ikke brukernavn og passord).

Jeg kommer på nett med en gang hvis jeg kobler direkte i modemet (ZyXel prestige 600 series).

Er det noen som har forslag? Jeg finner routeren og kan konfigurere og ordne, men kommer meg som sagt ikke ut i den store verden.

Henning

Videoannonse
Annonse

Kanskje et dumt spørsmål, men har du satt opp Asus'en som rent aksesspunkt?

Hvis den står som router i tillegg til Zyxel'en , blir det fort konflikt.

Jeg styra endel med denne selv, før jeg fikk det til å gå seg til. Hhar ikke fått til å koble til skriver enda, da.. :(

Lykke til.

Kjører XP PRO sp2. Har forresten et MSI 925X hovedkort med to innebygde nettverkskort pluss et innebygd trådløst.

Under Nettverkstilkoblinger står det:

- "Internett"- tilkoblet

- "LAN tilkobling osv." Der står nettverkskortet tilkoblet (både når jeg prøver trådløst og "wired").

- "Nettverkbro". Den står som deaktivert. (programvaren til hovedkortet som styrer med den kan det se ut som). Vet egentlig ikke hva den gjør...

Alle disse sender pakker og står i hvis jeg sjekker egenskaper.

Har automatisk ip-adresse osv på tcp/ip.

Har ikke åpnet noen porter, i manualen er det ikke noe som tyder på at det skulle være nødvendig. Vet heller ikke hvilke porter jeg skulle åpnet om så var...

Flere tips???

Får forresten en interessant feilmelding av og til når jeg logger meg på routeren: "A cabel is not attached"...

Gå til asus's hjemmesdier og oppdater til siste konfigurator på

http://usa.asus.com/support/download/item....delName=WL-500G og last ned Eng_1300.zip.

Last ned siste firmware for routeren også wg01080109_WL500g_EN.zip

De har laget det *litt* lettere å konfigurere routern. Har monet jeg også, og kommer på nett :)

Ellers må du sjekke at modemet og routeren ikke har samme IP zyxel har normalt 192.168.1.1 du må inn og forandre WL500g's ip til feks 192.168.1.10 e.l.

Eneste er at jeg ikke får den f%¤#%¤#%¤# Canon-S520 skriveren til å virke på routern.....

Endret av hjalmar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...