Gå til innhold

Feedback på hjemmeside


Anbefalte innlegg

Dette er min første hjemmeside.. Ønsker feedback, konstruktiv kritikk liker jeg.. Har lyst på en shoutbox! Noen som vet hvordan jeg skal løse det ? Er jo lett å bruke et script, men å få det til å passe på siden! Alle forslag tas imot med takk!

 

Min Hjemmeside

 

 

edit: Skal legge inn noen bilder og det blir et galleri etter hvert! Har lyst til å ha bildene som thumbnails.. Hvordan gjør jeg det ? Noen som har lyst til å hjelpe meg:)

Endret av Fjaslokt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh, for det første MÅ du fjerne det forbannede javascriptet som lager en skremmende effekt i tittellinja mi.

 

- Tomt og kjedelig (ikke et eneste grafisk element).

- �? Tror noe er feil med nyhetsscriptet ditt.

- Fæl, og da mener jeg FÆL mouseover i menyen!

- Jeg trenger mikroskop for å lese innholdet ditt.

 

 

+ Første hjemmeside og du bruker divs og CSS? Thumbs up! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvilken bug er det du snakker om ? Ser helt fint ut i opera.. Skrifta er heller ikke liten til meg.. Vet den er helt blank.. Er på et tidlig stadium.. Vet ikke helt hvordan jeg skal kaste meg på grafikk.. Men synes det er pent når den er clean.. Noen som vet det med thumbnails osv ?

Lenke til kommentar

Det var fint dette :thumbup: Men du bør kanskje *endre* menye din til venstre, var ikke særlig glad i den.. Ganske ren hjmmeside, kanskje litt for ren, bør ha et par bilder.. Og så er det veldig tomt til venstre for menyen din.. (jge har høyere oppløsning enn 800x600)

 

Ellers bra.

 

Har absolutt [bold]NULL[/bold] vanskeligheter med å lese skrifta. Du bør virkelig gå over til eksterne css, mye mer oversiktelig og lettere for deg og for oss som viewer sourcen din lol

Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke problemer med å lese 3-4 ord, men hele setninger med den skriftstørrelsen er et mareritt, og det er ikke bare meg som synes det.

Virkelig ? Hmm, synes jeg er vanskelig å forstå.. Har overhodet ingen problem med å lese det og synes det er en behaglig størrelse jeg.. Er veldig ren ja.. Enig i at den er for ren.. Men blir kanskje litt vanskelig å sette inn noe annet enn tekst nå uten å ødlegge renheten;) Forslag til hvordan jeg skal få litt mer liv i designet ? Har aldri vært borti grafikk før.. Men synes det er fett med bra photoshop bilder osv. Og hvordan går jeg over til ekstern CSS ?

Endret av Fjaslokt
Lenke til kommentar

Digger den. Fin og enkel.

Stå imot de fæle og feite forslagene for å gjøre den penere.

En webside skal være enkel og lett å lese!

Her kunne det kanskje vært mindre luft, men no problem.

Ikke definer font-størrelsene, brukeren skal bestemme selv.

 

Men linkene (#-greia) ser ut til å bruke pop-up bokser med javaskrift?

hold deg til html kode og ikke rot med javascript! ;)

Lenke til kommentar
Og hvordan går jeg over til ekstern CSS ?

 

 

Det du gjør for å linke til en ekstern css er at du skriver det her mellom head-taggene

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stil.css">

Hvor stil.css er urlen til det eksterne stilarket.

 

Offtopic: kan man bruke @import for å laste inn css fra en annen url enn serveren?

 

det du gjør med css er at du åpner notepad start-kjør-(skriv notepad) enter-

Da lager du en lignende dokument:

body
{
text-align: center;
background-color: #B0B0B8;
font-family:system;
font-size: 12pt;
}
#navlist
{
color: black;
background: #C8C8D0;
margin-left: 0px;
width: auto;
font: normal 0.8em Verdana, sans-serif;
}

og lagrer det som "hvasomhelst.css" det er kjempeviktig at du tar med quotene. ""

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...