LoS Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Hei, finner lite om temaet, så jeg må spørre her. Skal lage en liste som går vertikalt nedover. Omtrent noe sånn som det her. | rad1 | rad2 | rad3 | | col1 | col1 | col1 | | col2 | col2 | col2 | Hvis dere skjønner. Jeg finner ingen måte å gjøre dette på, jeg har sikkert kunnskapen til å gjøre det, men jeg veit bare ikke hvordan jeg skal få gjort det. Noen forslag? edit: fiksa oppsettet. Endret 25. oktober 2004 av LoS Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Mener du noe slikt? [...] $result = mysql_query("SELECT * FROM tabell [...]"); while($row = mysql_fetch_obj($result)) { echo $row->kolonne1; echo $row->kolonne2; [...] } Lenke til kommentar
LoS Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Nei, det er en helt vanlig spørring for meg. Kan kladde litt html-kode her. Hvis jeg har en tabell hvor jeg har 3 rader som heter eksempelvis rad1, rad2, og rad3. Så vil jeg ha de vertikalt nedover. Omtrent noe sånt: <table> <tr> <td>Rad1</td><td>Rad1</td><td>Rad1</td> </tr> <tr> <td>Rad2</td><td>Rad2</td><td>Rad2</td> </tr> <tr> <td>Rad3</td><td>Rad3</td><td>Rad3</td> </tr> </table> Håper det hjalp litt. edit: ett godt eksempel ligger i phpmyadmin, hvs du går inn på en tabell og trykker browse, og velger "vertical view" eller noe, så kommer det opp slik jeg vil ha det. Men jeg fant ingenting i phpmyadmin-koden. Endret 25. oktober 2004 av LoS Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Tror du forveksler kolonner og rader. Du vil (hvis jeg har forstått deg riktig) ha det slik: | Rad 1 | Rad 2 | Rad 3 | | kol 1 | kol 1 | kol 1 | | kol 2 | kol 2 | kol 2 | om jeg kommer opp med en god kodesnutt så blir det satt inn i denne posten.. Edit: vanskeligere enn jeg trodde! Endret 25. oktober 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
jic Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg bruker denne. <? $i++; if($i == 3) { echo "</tr><tr>"; $i = 0; } ?> Lenke til kommentar
LoS Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Lokaltog: har litt jernteppe i dag Det var ikke så lett sa du nei. Prøver litt på koden din nå jic, kommer med tilbakemelding i samme post hvis jeg får det til. Selv om jeg mener å ha testa den metoden tidligere. edit: da var det testet ut, og det gikk ikke nedover. Det gikk bortover. Endret 25. oktober 2004 av LoS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå