W0odY Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 noen som kan en liten kodesnutt om hvordan man kan save en fil hvis den er modifisert og lukkes.. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Delphi, eller et program du har laget i Delphi (antar det siste jeg)? OnCloseQuery er en grei event til dette, ettersom du kan avbryte lukkingen. Bruk MessageBox i Windows.pas til å sjekke (returnerer IDYES, IDNO, IDCANCEL, o.s.v). Endret 25. oktober 2004 av kr1570ffz0r Lenke til kommentar
W0odY Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Det er det jeg bruker nå.. men da spretter boxen opp selv om filen er modifisert eller ikke.. Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Da må du sjekke om du har modifisert eller ei. if memoboksenmin.modified then messagebox( )... -Vegar Lenke til kommentar
W0odY Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Fint.. det var detjeg var ute etter.. jeg er litt nybegynner se.. bare ett spm. til.. åssen får jeg saveboxen(den som spretter opp når man trykker på krysset) til og finne filnavnet fra editoren?? og er det mulig og få tak i System.Security.Cryptography.dcu?? har lett etter det men finner det ikke.. Endret 25. oktober 2004 av W0odY Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 if memoboksenmin.modified and (messagebox( ) = idYes) then begin if SaveDialog.Execute then memoboksenmin.savetofile(savedialog.filename); end eller noe slikt... Forutsetter at du dropper på en TSaveDialog-komponent og kaller den for SaveDialog... -Vegar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå