Gå til innhold

Norton AV 2003 eller PC-Cillin?

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

For øyeblikket bruker jeg Norton Antivirus 2003 Proffesional, men har hørt at det ikke er så bra.

Med hovedkortet mitt så fulgte PC-Cillin med, så er det bedre eller bør jeg bruke AVG eller et annet gratis AV prog.? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norton eller PC-Cillin? Helt klart PC-Cillin. Norton er rett og slett for dårlig til å finne virus. Brukte Norton før, og trodde det var et bra program. Kjørte en online scan hos Trend Micro, og fant bøttevis med virusinfiserte filer som Norton aldri fant.

Aldri mer Norton!

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Det var vel sikkert trojanere det da.. Og det er jo ikke norton så flink på

Hvis du hadde oppdatatert NAV så hadde nok den funnet minst like mange som Trend Micro.

Ja, det var trojanere....for det meste ihvertfall. Og NAV Live Update ble kjørt minst hver dag, selv om det kunne ta flere dager mellom hver oppdatering (med Trend kommer det flere oppdateringer daglig).

Hvis Norton ikke er så "flink" på trojanere....hva er da poenget med Norton?? Men den hadde en god firewall...det skal dem ha.

....kan også nevne at noen av de virusene Norton ikke fant, fant heller ikke EZ Armor (fra CA).

Ett ganske horribelt eksempel: Norton's firewall rapporterte om et program som ville aksessere internett: tsqtoc.exe. Fant overhodet ingen info om denne fila noe sted, hverken hos Symantec eller Computer Associates (Business online support). Ingen av programmene kjente fila, annet enn at den prøvde å gå ut på nett. (selvfølgelig stoppet, da jeg ikke visste hva fila var...) Kjørte online scan med Trend Micro, og den kjente igjen fila som en trojaner, nærmere bestemt en Keylogger. Fant en hel masse info om denne trojaneren på web-sidene til Trend.

....og dette var bare ett eksempel....

Ganske håpløst av to store selskaper, som er store på IT-sikkerhet.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...