inflamer Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Har nettopp bestilt kortet i topic,men sliter med å finne tester av dette på nett. Er det noen her som selv har dette kortet,og eventuelt har prøvd å klokke det? Er nysgjerrig på hvilke resultater dere har fått. Er i det hele tatt interessert i erfaringer dere har med dette kortet,med tanke på generell ytelse. mvh, inflamer Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Ja! Hadde vært flott med noen erfaringer med dette kortet! Syns prisen, 2800kr, ikke er gale for et GT kort hvilket garanterer 16pipelines. Legg merke til at denne versjonen av kortet ikke har DDR3 minne men vanlig DDR og kjører på standard NU hastigheter. Endret 25. oktober 2004 av Fre_ZZe Lenke til kommentar
TJ Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Dette GT-kortet har 16 pipelines, men kjører bare på NonU/NonGT-hastigheter. Dessuten så har det, som inflamer nevnte "bare" 128MB DDR1. Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Du kan jo se litt på denne tråden her: Anadtech Folk som diskuterer kortet og poster 3d Marks, ikke alle er like positive til kortet fordi det liksom er en "fake" GT. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Det koster ikke så mye mer enn et 6800LE kort. Vil dette kortet yte omtrent det samme som et softmoddet LE-kort med 16 pipelines? (Omtrent 35% bedre, i følge noen resultater jeg så tidligere i dag.) Endret 25. oktober 2004 av alexf Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Det er verdt det i forhold til et LE-kort, og det yter nok noen prosent bedre enn et moddet LE-kort. Når det gjelder ytelse opp mot andre kort, så yter det ca likt, om andre gt-kort hadde hatt 128mb istedet for 256. Eneste er at båndbredden er endel høyere. Men det påvirker ikke ytelsen så ILLE mye. Er det beste kjøpet til under 3000 vil jeg si uansett Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hva mener du fredriku ? Asus 6800GT 128mb kan vel ikke yte ca likt som andre GT kort vel .. ? Et vanlig GT kjører på 350/1000 mend Asus sin GT versjon kjører NonUltra hastighet 350/700, i tilleg er det DDR3 minne på et "ekte" GT og på Asus sitt er det "bare" vanlig DDR. Dette vil vel gi en merkbar ytelsesforskjell eller er jeg helt på jordet ?! Lenke til kommentar
paynee Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Sjekket litt rundt om og fant denne testen av kortet. Her er også en test. Kortet er utvilsomt det beste kjøpet i 2500-3000kr klassen. Edit: la til en ny test Endret 25. oktober 2004 av paynee Lenke til kommentar
alexf Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Tror kortet har meget bra "bang for buck" rating. Lenke til kommentar
a3w Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Tror kortet har meget bra "bang for buck" rating. utvilsomt! Venter på det selv.. fikk det nest siste fra Komplett.. ser at de er rimelig tømt for grafikkkort nå om dagen.. Mange som vil spille doom3 og halflife 2 :!: Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Sjekket litt rundt om og fant denne testen av kortet. Her er også en test. Kortet er utvilsomt det beste kjøpet i 2500-3000kr klassen. Edit: la til en ny test fy faen, den andre linken du ga....var....rar. Karen har jo 0 peil på engelsk måtte nesten gjette meg frem til hva han mente hehe Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Sjekket litt rundt om og fant denne testen av kortet. Her er også en test. Kortet er utvilsomt det beste kjøpet i 2500-3000kr klassen. Edit: la til en ny test fy faen, den andre linken du ga....var....rar. Karen har jo 0 peil på engelsk måtte nesten gjette meg frem til hva han mente hehe Hvis du har hørt om Babelfish (sjekk ut linken), er det et oversettelsesprogram som altavista bruker. Egentlig er det en test på tysk Hyggelig å se at det endelig dukker opp noen tester av disse kortene fra Asus! Et hyggelig alternativ til LE og de "ekte" GT-kortene Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) syns ikke det kortet der så så verst ut jeg.. men maskina mi er vel altfor dårlig for det der?!? amd xp 1800+ 512mb ddr pc2100 gf4ti4200xp 128mb 250w psu Endret 4. november 2004 av 2mass Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 japp RAM en din og CPU kommer til å være en stor flaskehals for et kort av nyere dato desverre.. PSU en er nok en smule liten fordi på Gainward sine sider står det at 6800LE trenger 300W ellers kan det bli ustabilt, men det spørs jo litt på kvaliteten av PSU, f. eks en shuttle 240W PSU eier kan bruke 6800GT/Ultra... og hvor mye annet stasj du har inne i maskinen f. eks vifter,disker osv... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) japp det var det jeg trodde men jeg skal kanksje ha ny pc om noen måneder uansett med AMD64, SATA, PCIe og the works... så da er det nok ikke så farlig.. Endret 4. november 2004 av 2mass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå